• Lapinette

Bilder från vårt bröllop

spöket laban - jag bor här nere halvtid då min blivande bor i Cannes så jag pendlar varje månad mellan Stockholm och Cannes. Inte alls så lyxigt som det låter men absolut en bra lösning. Jag får det bästa av två världar just nu.

Usch, gillade de där skorna men har en svaghet för hööööga skor.

• Lapinette

Oj, vilket stoooort bröllop! Låter jättehärligt...varmt, dans och massor med människor. En sak jag undrar när man har så stora bröllop, känner man alla som kommer? Jag menar skulle jag och min blivande sätta oss och skriva ned en lista så skulle vi aldrig komma upp till 500 personer. Säkert inte ens 200. Visst blir det mycket bekantas, bekanta på sådana stora bröllop? Är ni båda därifrån eller...? Du får säga till om jag är för närgången men det är så intressant att höra om olika bröllop och speciellt från andra kulturer. Har ni något specifikt som sker under bröllopet/traditioner?

Själv vill jag föra in lite franska traditioner men min blivande vet inte ett skvatt om bröllop så jag har mest frågat runt här på BT samt hans mamma. Det franska vi kommer att ha är en dikt läst i kyrkan på franska, ost under middagen och så auktion av mitt strumpeband. C'est tout!

Oh nej, vårt bröllop kommer inte bli i stil med gemmas härliga bröllop. Vi har valt att gifta oss i Sverige (min dröm sen barnsben går i uppfyllelse ang. kyrka). Vi gifter oss i Mariefred, utanför Stockholm och kommer ha festen på en mycket bra restaurang, Gripsholms Värdshus.
    www.gripsholms-vardshus.se

Ser fram emot att få se era kort här på BT lite längre fram!

Sorry gemma att vi skriver om annat på din tråd! Är bara så nyfiken av mig.

• Lapinette

Och själv har jag precis anlänt från de italienska skidbackarna...rödmosig, trött men lycklig.

Var över till Italien igår (med) och hittade en tygaffär som hade EN spets. Den var ok men inte riktigt vad jag ville och ack så billig i jämförelse med vad jag har sett i Stockholm. När jag kom tillbaka hem så satte jag mig en stund framför datorn ...bläddrade i en amerikansk brölllopstidning och gick in på lite hemsidor med klänninga och där var den!!! Jag har äntligen (har jag säkert sagt 10 000 gånger förut) hittat min klänning.

• Lapinette

Jag råkade visst trycka iväg meddelandet ... fortsätter här. I alla fall, har äntligen hittat en klänning som både jag och min mor (som ska sy) är överens om. Det är spets upptill och dupion siden i kjolen. Den är mycket enkel och jag tror att den kommer passa mig som handsken. Tjejen som går i kläningen har mina färger (dock är hon MYCKET vackrare).

www.carmelasutera.com
    - Collections
    - Classica
    - femte raden i mitten

• Lapinette

spöket laban - jag sitter i Cannes Har en svenskt tangentbord då jag sitter och jobbar här nerifrån. Sitter här i ytterligare en vecka sen får du hälsa mig välkommen hem!

Tack för åsikten om klänningen! Har förstått utmed vägen att min klänning ska vara enkel och elegant. Min mor är en pärla på att sy så den kommer nog att bli lik men kanske blir det några ändringar för att vi utvecklar klänningen under vägen som den sys.

Vi ska också dansa mycket på vårt bröllop...fast säkert inte lika mycket som er...men det är ett antal avdankade dansare med på festen så jag räknar med röj på dansgolvet.

• Lapinette

Ahhhh...det var dem du undrade över på den andra tråden, storleken. De är jättefina och jag hoppas dem passar.

• Lapinette

Jag hade gärna haft ett siden band runt midjan då det är ett våra teman, sidenband och pärlor, men får klara mig utan.

Visst är det så att de flesta brudar avslutar kvällen barfota. Fick ett tips härifrån att det var bra med ett par vita gympadojjor när fötterna har tröttnat. Över huvudtaget så är nog ett par reservskor bra att ha.

Gemma - du får ha det "lagom" skoj på Resumés gala på onsdag så du klarar av kundbesöket på torsdag....eller så försöker du senarelägga det och kör järnet på onsdag kväll.

• Lapinette

Gemma - du kan nog starta din egen fanclub här inne snart. Så många som vill ta efter saker från ert bröllop. Jag hade ju näst intill tänkt att kopiera din klänning men nu blir det inte så.

Måste bara fråga, hur känns det att vara gift?! Blir det tomt när det hela är över. Har planerat i ett år (när bröllopet sker) och det har inte gått en dag utan att man har tänkt bröllop. Tycker det är trevligt att vara kvar här inne på denna tråd och chatta med dig och spöket laban för att få höra lite om era bröllop.

Har en undersökning just nu där vi har med reklambyråer...konkurrerar med Resumé men vår är en "riktig" undersökning inget självurval som i deras. He, he! Vi kontaktar främst marknadschefer men även andra titlar beroende på vad vi har undersökt. Promise, tänker inte sälja något till dig! Går aldrig på mina vänner även om vissa sitter på de positioner som jag säljer till. Tycker inte det känns rätt.

• Lapinette

Gemma - skrev ett inlägg som inte kom med pga BT strul. Skrev något i stil med.

Vi ogifta brudar som är här inne går ju gärna in och tittar på bilder från er som är gifta och självfallet fängslas vi över ert bröllop med en så vacker klänning, utomlandsbröllop, designade inbjudningar, vackert par etc. etc. Vi önskar ju att vi blev lika vackra när den dagen väl kommer!

Jag och min "groda" har varit tillsammans i 4 år när vi gifter oss. Den första tiden i samma stad men sen har han bott 1 år i Österrike och nu över 2 år i Cannes. Visst är det jobbigt på distans men vi har hela tiden träffats varanna helg och sen 2005 så är det 2 veckor av 4 som jag bor här nere och således har vi 3 av 4 helger tillsammans.

Måste vara jobbigt att ha någon i en annan tidszon och inte så nära att man bara kan åka över en helg och hälsa på. Har själv märkt att jag måste träffas efter 10-14 dgr annars så "stänger" jag av. Orkar inte längta och känna så det är en slags försvarsmekanism. Har hört av andra på distans som säger samma sak.

Hur länge ska han stanna i Shanghai? Är det sedan meningen att han ska jobba i Stockholm? Jag hoppas det löser sig så ni får bo tillsamman. Själva så är det vårt nyårslöfte 2006 - bo tillsammans!

• Lapinette

Eftersom jag pendlar om bor halva tiden här i Cannes så har vi numera vardag när vi träffas. Det var en förutsättning att känna att vardagen fungerade tillsamman innan min man fixade ring och friade (tror jag i alla fall).

Svar på tråden Bilder från vårt bröllop