• Lapinette

Bilder från vårt bröllop

Förresten, skulle absolut kunna tänka mig att köpa din klänning. Det enda är att den bara är så DU! Den klänningen skulle absolut inte bli samma grej på mig. Storlek och längd stämmer annars ganska så väl! Är du säker på att du inte kan använda den på någon stor fest i Shanghai!?

• Lapinette

Gemma....jag hinner inte med!!!! Här går jag och sätter mig på terrassen för att äta pasta och när jag är tillbaka är denna tråd fylld med inlägg och allihop från dig (ler stort)!

Det verkar som jag inte behöver svara på din första fråga om klänningen (ler igen). Nu är den klippt! Råkade försäga mig i bilen ned till Cannes (för jag har även varit nere i byn för att lämna min ring för gravering). Sa till min blivande att om Gemma klipper sin klänning så kanske jag ska fråga om jag får köpa tyget som blir över för ....shit, shit, shit! Han vet/visste inte hur min klänning ska se ut och där sitter jag och babblar om din spets.

Min klänning är under konstruktion. Provade den ett par gånger när jag var hemma och meningen är att själva sidentyget, underkjolar etc. ska vara klart tills jag kommer hem. Den var dock inte alls så "liten" som jag trodde. Jag menar kjolen kändes enormt stort. Mamma tog in och tog in och tillslut sa hon att om hon tar in mer så förlorar den själva fallet och släpet. Så det blir nog inte en så smal och liten klänning som jag trodde.

Själv ville jag bli präst, konstnär eller arkeolog när jag var liten. Har alltid facinerats av kyrkor och religion var för mig som en sagovärld. Men ju äldre jag blivit desto mer avstånd till kyrkan har det blivit. Nu kan jag t o m tänka mig att gifta mig borgligt (fast det inte blir så). Att det blir protestantiskt istället för katolskt tycker min blivande bara är trevligt. Vi hade även önskat oss en kvinnlig präst för att göra det ännu tydligare.

Vad min pappa tror på??!!! Han är nog så nära ateist man kan komma. Jag som är intresserad av religion ställde massor av frågor när vi var i Japan tillsammans men jag fick bara ett slags hummande till svar.

Pratar tyvärr inte japanska men är en hejare på japanska barnsånger. Det var typ det jag lärde mig på mina japanska lektoner. Pappa har alltid vägrat prata något annat än svenska med mig så där har man inte fått någon hjälp. Trist för det hade verkligen varit en extra bonus. Gällande kulturen så är det nästan som att komma till en annan planet. Bara att prata med pappa idag så känner jag att jag aldrig riktigt kommer att förstå mig på honom.

Det blev ett långt svar istället för 6 korta!

• Lapinette

Gemma - hoppas flygresan, med pocketbok i knät ivrigt diskuterande, var trevlig.

Gällande spetsen är det så mycket som ska stämma men jag träffar dig gärna för att se hur den ser ut. Kan du även måtta hur mycket spets du har för då vet jag på ett ungefär om det skulle räcka. Om det skulle stämma så vill jag självfallet betala för den! Men som sagt, det är så mycket med mönstret som måste stämma för att få till de där flärparna som hänger ned på klänningen etc. Varpå det inte är så lätt att hitta rätt spets.

Och by the way - du är så himla gullig som erbjuder en bit av ditt liv och din klänning!

• Lapinette

O boy, kan man inte gå på en hederlig middag med massor av vin och champagne utan att missa en massa på BT?!

Sitter här och läser ikapp medan min man tar ut linserna och muttrar ok för att du läser men måste du skriva. Det här är en drog!

Gemma - jag går in och läser ditt mail imorgon eller så får jag sova på soffan!

Laban - beiget från Karen Millen låter suveränt! Själv är jag dock absolut inte en beige människa...även om jag gillar färgen så passar jag bar inte i den.

Majs Sthlm - skönt att ni har bestämt lokal.

Själv känns det så lugnt nu inför bröllopet. Ska bara träffa prästen ....och så lite annat smått och gott som man fixar i en handvändning!

Sov gott tjejer för det kommer absolut jag göra!

• Lapinette

Gemma - det är det som är så otroligt här nere. Att dricka champagne en tisdag är helt normalt. Speciellt när paret man ska på middag hos kommer från Champagne.

Åhhhh så härligt ni kommer att ha det. Bara vara, mysa, vara nära, känna, lukta och prata, prata... Hur länge sen var det ni sågs sist?

Jag är oftast som en liten lärka när min blivande kommer och hämtar mig på flygplatsen. Pratar non-stop så han får ont i öronen. När vi åker till flygplatsen är jag däremot jättetyst och inte fullt så uppspelt. Spelar ingen roll att jag vet att vi ses snart igen.

Gemma - hur träffades ni och varför var det du som flyttade först? Kan inte låta bli att vara lite nyfiken.

• Lapinette

Majs Sthlm - har för mig att du skrev något om fotograf. Vi har inte bokat genom någon skola utan en helt vanlig fotograf som vi tycker tar bra bilder och som inte är svindyr. Vi gick ut med prisförfrågan till 6-7 fotografer och priserna var verkligen spridda. Kvinnorna dyrast!

spöket laban - är hemma så sällan så det är svårt att ge något tips på fin klänning. När jag bodde i Stockholm på heltid var jag en god vän till alla klädbutiker. Älskar att köpa kläder men när jag bor här har jag lugnat ned mig.

Önskar er en trevlig helg här på tråden (om jag inte går in en sväng imorgon på dagen)! För imorgon eftermiddag beger vi oss till Österrike för en minihelg på skidor. KRAM

• Lapinette

Visst, Laban är man så smal brukar man passa i det mesta....kommer ihåg hur det var när man själv var 50 kg på 171 cm.

Är orolig för det nya modet som kommer. Känns inte som något som passar mig och min smak. Men så är det nog ofta när något nytt kommer... man får plocka de bitar som funkar för en kropp och ålder. Låter det som jag har åldersnooojjjja. Inte alls, känner mig bara tillfälligt plufsig och ful.

Hmmmm Gemma, glitter och glamour. Något lyxigt märke, en stad som förknippas med glamour, en sång? Du kommer säkert på något. MEN du ska väl inte lämna Majs, Laban och mig aldeles ensamma här?!

• Lapinette

Majs Sthlm - jag har den konserten att se fram emot i juli. Ska gå med en väninna som gifter sig dagen efter. Båda två gamla DM-fans.

När du skrev om ett modernare bröllop med ljus. Så tänkte jag genast på en artikel i Amelia Bröllop. Det var ett par som gifte sig i en industrilokal och alla gäster var klädda i rött (tjejerna) och svart (killarna). De körde ljusshower och hade DJ's.

Ahhh, vi anlitar Orasis. De sitter i Åkersberga och jag tror inte det finns något universitet där. Bokade dem redan i augusti och hade ett möte med honom (Georgious) precis innan nyår. Det känns bra.

Hi,hi så även du kan franska. Detta är ett typiskt smeknamn i Frankrike men från början (och även nu ibland) så kallas jag för kanin....vilket blir lapin....ette.

• Lapinette

Majs - du vet mer än mig. När jag pratade med dem och träffade Georgious bodde de fortfarande i Åkersberga. De måste ha flyttat sen i december!!! Har inte varit inne på deras hemsida på länge och går jag in där är det för att titta på bröllopsbilderna. Men vad bra då blir milersättningen förhoppningsvis lägre.

Om ni är intresserade av Orasis så ska ni hålla kvar vid Långholmen. De är nämligen uppbokade den 20 maj för då gifter vi oss i Mariefreds kyrka. Middag sker på Gripsholms Värdhus. Där är det mer anrikt, gammalt och vackert. Inte modernt alls! Men min blivande vill absolut lägga pengar på schyst ljus till själva discogolvet! Hi, hi! Mycket viktigt för honom så vi har hyrt en bra anläggning och så kommer vi nog hyra några roliga lampor ... så han blir nöjd!

• Lapinette

roslagsbrud - små fötter och rue d'Antibes låter som en perfekt kombination. Det är mest där jag går och kollar eller så tar vi bilen till Cap3000.

Och själv hämtade jag min ring efter gravering igår så nu ligger den så fint här. Vi har mindre än 3 månader kvar. Känns himla skönt! Har "bara" själva vigseln kvar att planera annars är vi så gott som klara. Jahh, dragéerna har vi kvar också. Hade ni dragéer Gemma? Det uppdraget ligger självfallet på min blivande och han skjuter gärna på saker.

Nej, brudar nu måste jag stick till flygplatsen och snön i Österrike. Ha en bra helg! KRAM

Svar på tråden Bilder från vårt bröllop