• jajj@

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2

Hej på er alla!

Jag måste fråga vem av er det var som hade lagt ut en länk till en klänning att byta till senare på kvällen, den var nämligen jättefin och jag har själv funderat på en liknande klänning. Jag har tänkt mig något enklare och inte hellångt tillbrölloppet eftersom vi gifter oss borgeligt och min kille tänker ha kostym på sig. Din klänning såg precis ut som den jag letat efter.

Jag har letat i den gamla tråden, men jag hittar inte länken. Klänningen var på bild i lila, men fanns i vitt. Någon som känner igen sig? Jag skulle bli jätteglad om du ville lägga ut den igen i så fall!!

• jajj@

Ja, den var rätt söt och fanns i en lilarosa och en vitaktig variant. Den som var på bilden var lilaaktig (vad bra jag är på att förklara..) Klänningen hade inga axelband har jag för mig och sen hade den en lite vidare kjol som slutade kankse under knäna. Det kanske var mipaform, jag kan ju gå in där och titta. Det var nog ingen brudklänning i alla fall Jag hade tänkt skriva upp länken, men sen glömde jag bort det och nu hittar jag den inte, typiskt.

Eftersom vi har tänkt oss ett enklare bröllopp med buffemat och mingel och en ganska enkel vigsel, bara lite musik och någon som sjunger så känns det lite maffigt med en "riktig" bröllopsklänning för mig. Särsklit som min sambo vill ha kostym på sig.

• jajj@

Jaaa! just den var det! Hoppas att jespers darling inte blir arg för jag snor hennes klänning bara...

• jajj@

Tack ~emma~ ! Nu har jag skrivit upp länken. Frågan är bara om jag ska köpa en klänning i år om vi ska gifta oss nästa år. Jag kanske är jättetjock då så jag inte kan ha den

• jajj@

Hm, tack! Har gått upp en del sen vi flyttade till malmö pga att vi bor mitt inne i stan så jag har blivit av med min naturliga motion och inte lyckats komma igång med att träna. Det kanske slutar med att jag blir för smal för klänningen istället .

Jag funderade faktiskt på den som är lilarosa, den skulle kunna vara snygg med en vit bukett till, vad tror du? Våra inbjudningskort är tänkta att vara på en gulvit bakgrund med lilarosa text på, så båda klänningarna funkar ju faktiskt! Annars så ska vi nog försöka hålla det så enkelt som möjligt och lägga det mesta på god mat och dryck. Min syster får fixa hår och smink på mig, för det är hon jätteduktig på!

• jajj@

Finns mipaform någon annanstans än på nätet? Det vore ju bra om man kunde prova klänningen. Sen kan man ju höra med dem hur länge de har kvar den. Klänningen var ju inte så dyr, så om man köper den lila så kan jag ju ha den vid andra tillfällen istället.

Min syster är jätteduktig, så det känns onödigt att vända sig till någon annan. Sen har jag en kompis som har varit frisör också och som gärna hjälper till, sånt kan man vara glad och tacksam över! Jag tänkte att eftersom vi ändå inte kommer ha ett "rktigt" bröllop så spelar det kanske inte så stor roll om jag har en vit eller färgad klänning. Jag gillar nämligen färgen på klänningen. Mna kanske kan ha en bukett med både vitt och lite lila till.

Vi har faktiskt tur med allt, för min blivande svärfar sjunger opera och vill sjunga på bröllopet, musikaliska vänner som gärna spelar, en styvfar som är jätteduktig på att fota och ändå kommer att vara där och fota. Jag tor att allt som kostar pengar har löst sig helt av sig själv! Jag har tom en kompis som håller på med blommor och kanske binder buketten, det är helt otroligt!

• jajj@

Oj vad många som ska gifta sig! Är alla med på den här tråden?

Jag vet att vi har väldig tur, det gäller att vänner med många talanger. Själv har jag inga .

Det vore ju helt suveränt om man kunde åka dit och kolla, jag ska slå upp dem på eniro. Tack för tipset!!

• jajj@

Visst kan man förlova om sig! En jobbarkompis till mig och hennes kille förlovade sig för länge sen, utan planer på giftemål egentligen och med ganska billiga ringar. Nu har de bestämt att gifta sig, så de förlova sig igen och skaffa nya ringar. Jag tycker att det låter fint.

• jajj@

De skriver in det nya datumet i sin ringar...

• jajj@

Det låter fint! Vi har också funderat på vad man skriver i ringarna, eftersom vi tror att vi kommer komma ihåg både varandras namn och datum. Och egentligen är det viktigaste datumet för oss den dag vi träffades (låter det dumt?)

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2