• jajj@

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2

Hm, det kankse tål att tänkas på... De flesta vi känner har nog en eller annan form av frack eftersom nästan alla våra vänner är/har varit studenter.

• jajj@

Min kompis föräldrar är katoliket, de är egentligen skilda men kallas för "separerade". I praktiken har båda två ett nytt förhållande.

• jajj@

Jag tror att man inte ska ha för lång klänning när det är kavaj, det går nog bra med knälångt då. Mörk kostym däremot ska man ha typ aftonklänning till. Tror jag. jag var på bröllop förra vintern när jag var tvungen att sy upp min kläning för att den inte skulle vara för lång.

• jajj@

Vi har också tänkt oss kavaj, men skriva att det är typ sommarlätt opretentiös klädsel som gäller. Hur vi nu ska lycks med det utan att det låter konstigt...

• jajj@

Ja, jag fick gå igenom det här med min mormor till det bröloppet vi skulle på eftersom jag inte har så bra koll... Är mest bekant med frack och smoking (och kavaj på antioner betyder bara kavaj och inte jeans...). Men ta mörk kostym då, herrarna kommer ju ändå få ha mörk kostym, så får damerna vara lite elegantare.

• jajj@

Jag har mest funderat på vad vi ska skriva, för om jag har tex en knälång klänning kan ju folk känna sig lite dumma om de kommer i långa klänningar. Eller vad tror ni?

• jajj@

Alla klär ju upp sig till bröllop, så det är nog inget att oroa sig för. Kavaj känns ju lite mer otvunget på något sätt tycker jag.

• jajj@

Hm, nej det kan bli lite varmt! Men de flesta har nog mörka kostymer ändå.

• jajj@

Ja, det blir väl den där med 20 meter släp och 20 barn som bär upp släpet och häst och vagn och frack och hög hatt till slut.

• jajj@

Jag ville ju ha en lila klänning, då ska väl inte han ha en lila kostym!

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2