• hjartat73

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2

Hi hi fräckt med lila kostym...men varför kan man inte ha lång klänning till ngn som har kostym?

Vi kan inte gifta oss katolskt för jag har varit gift tidigare och det tog typ 3 år att annullera och de ska då gå in och intervjua min fd svärmor och hon kommer aldrig att erkänna att hon var elak osv.

• hjartat73

Våra barn är döpta i svenska kyrka vilket min sambo fick bestämma för min del spelade det ingen roll....hade helst inte brytt mig om att döpa dem alls..

• hjartat73

De är mycket känsliga mot att man har varit gift tidigare....men känns som om det kvittar då han inte är religiös...

Kollade tom upp förutsättningarna för ekumenisk vigsel och inte ens det godkände katolska kyrkan...

• hjartat73

Vi kommer att ha klädsel: Kavaj vilket i grund och botten betyder att kvinnorna har lång klänning tror jag...men för min del vill jag bara att de ska vara lite uppklädda...

• hjartat73

Ja och gifta om sig i katolska kyrkan kan de inte men i svenska kyrkan kan de *skrattar*

• hjartat73

Det blir svårt att översätta dresscoden på polska så till dem skriver jag inget utan bara hoppas de är någerlunda uppklädda...

• hjartat73

Nä jag tänker mig mer att folk inte ska komma i jeans och t-shirt utan att de kanske har finbyxor och en skjorta...gärna slips för det tycker jag är så snyggt *ler*. Kvinnorna hoppas jag också att de kanske har finbyxor/klänning eller kjol och ngt snyggt till...

• hjartat73

Nä mörk kostym är inte att föredra i augustimånad *ler* speciellt inte som den blivande och bestmannen ska ha ljusa frockcoats *ler*.

• hjartat73

Så roligt att din blivande ~emma~ är inne på frockcoat nu...

Tror du de har mörka kostymer....när jag gifte mig för 12 år sedan var det också augusti och sommaren 1994 då det var grymt varmt men de enda i stort sett som hade mörkt på sig var min fd man och hans bestman (svart frack) och de höll på att avlida av värmeslag.

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2