• ~emma~

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2

Eftersom den gamla tråden har stängts av startas här en ny!

Här samlas vi som ska gifta oss 2006 och som bor i Malmö-Lund-området. Vi träffas och fikar ganska ofta, alla är välkomna :)

Detta är vårt år tjejer, wiiiiiii :D

• Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2
  • ~emma~

Ja, om:
    - menyn och priser
    - priser för vin, öl mm
    - dukningen
    - utsmyckning (blommor etc)
    - hur länge vi kan hålla igång
    - musik
    - övernattning
    - fotografering
    - transport
    - häst och vagn

Någon som kan komma på något annat?

• jajj@

Hej igen! Har suttit i telefon i typ två timmar... Du verkar ju ha tänkt på det mesta, kan inte komma på mer. kommer säkert på något sen om jag funderar på det ett tag.

Ingår det porslin och dukar och servering i priset?

Har ni fått förslag på menyn så ni redan har sett den? Kolla om de kan tillaga något på beställning om ni tex inte gillar det de har eller vill ha något mer. Ska ni ha buffe?

Kolla hur många glas det är som ingår och om ni betalar för ett dryckespaket eller per flaska. Min kompis sa att man ska kolla om det är per flaska eller om man köper ett paket med dryck. Jag tror att hon menade att det jämnar ut sig så att man ska betala per flaska som går åt för det blir billigare, eller hur det nu var. Jag kan kolla med henne eftersom jag inte minns helt säkert.

Hm, jag var inte så bra att ha just nu.

• ~emma~

Jodå, tack jajja! Allt sådant som dukar mm ingår eftersom det är en restaurang. Funderar trots det på att skippa dukarna eftersom vi har ett lantligt tema. Vi kommer att betala per flaska, ska ha stora vinflaskor i bast stående på borden. Vet dock inte vad de kostar per styck, hoppas att det inte är för mycket! Dryckespaket har jag inte tänkt på, ska försöka att undvika det då.

• jajj@

Jag tror att hon menade att det är bättre att betala per flaska för att vissa dricker mer och vissa mindre än att räkna på x antal glas per kuvert eller nåt sånt. låter det vettigt?

• hjartat73

Jag har spelat fotboll från 9-års ålder till 16-års ålder sedan blev pågar mer intressant ....sedan har jag gjort icke helhjärtade comebacker *ler*. Nu tittar jag helst på landskamper och min sambo men nu har han slutat spela. Så nu kommer vi nog att åka runt och titta på hans gamla lag och lite andra matcher vi kommer tycka är intressanta.

~emma~ tycker du verkar ha fått med det mesta men be att få det skriftligt så ser du om det är ngt som inte stämmer överens med hur du vill ha det och kanske även en träff till så ni kan gå igenom allt en gång till så inga oklarheter finns inför bröllopsdagen.

• hjartat73

Förresten Hur gör man? pratade din blivande med Alaska när han skulle ta in sin ring?

• ~emma~

Oj, många fotbollstjejer! Själv var jag hästtjej innan killar blev mycket mer intressanta som hjartat73 sa :D

Tack för tipsen tjejer! Nu ringde de precis och sköt på träffen tills på torsdag. Men det är ok, då får jag äta världens godaste pizza där... *slurp*

• hjartat73

Då hinner vi träffas på onsdag och ge dig ännu mer frågor till din lista hi hi....

Pizza....kommer du i klänningen sedan

• hjartat73

Vad använder ni för mascara? Frisören jag nu har anlitat ska göra make-upen på mig och hon hade allt förutom mascara skulle jag ta med själv för det är så olika vad man gillar sa hon.

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2