• ~emma~

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2

Eftersom den gamla tråden har stängts av startas här en ny!

Här samlas vi som ska gifta oss 2006 och som bor i Malmö-Lund-området. Vi träffas och fikar ganska ofta, alla är välkomna :)

Detta är vårt år tjejer, wiiiiiii :D

• Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2
  • jajj@

Jo, det var lite så... Jag kommer ha stora problem med klänningen. Vigselförrättare är ju inte heller någon liten detalj, det är väl den största detaljen egentligen, men jag räknar med att få tag på en. Jag får väl börja jag efter en om ett år ungefär.

• jajj@

Servetter står inte med på min detaljlista än. Tänkte köpa från IKEA om dde inte tänker roa sig med att byta ut alla färger till nästa år. Hoppas inte!

• ~emma~

hjartat73 - ja det är ju en bra deal ändå :)

jajja - egentligen har restaurangen linneservetter, men de är i fel färg (VE OCH FASA :D) så vi tänkte köpa vita i linneimitation. Ikea har väl en tendens att byta ut saker och ting, fast inte de klassiska.

• hjartat73

*skrattar*....
    Min tärna drömmer om min klänning och allt som har att göra med bröllopet medan du drömmer om mina barn

• jajj@

Vi kan ju inte ha så mycket klart redan, då skulle man ju bli knäpp! Det är nog mer den stora biten som är klar, var och hur vilka som ska komma, färger och vem som ska göra maten. Sen får vi fila på vigselakten, sånger, ev dikter, utseende, blommor mm när det är dags. Annars skulle jag nog bli knäpp av att vänta ett år!!

• jajj@

~emma~ vad har restaurangen för färg på sina linneservetter, är de inte vita?

• ~emma~

jajj@ - ja du har säkert rätt! Jag har inte ens bestämt när vi ska skicka ut inbjudningarna än, eller vilket osa vi ska ha. Funderar på att skicka ut dem innan den första mars, och ha osa den 15 maj (gifter oss 1 juli). Låter det okej tycker ni?

• ~emma~

jajj@ - ja, de är ju kritvita, vi vill ju ha IVORY... *suck*
    Nej, de är faktiskt vinröda, och vi har lavendel som färgtema. Så det skär sig rätt ordentligt.

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2