Inlägg från: lillabunny |Visa alla inlägg
  • lillabunny

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2

Tycker jag med! Vi har bokat något som heter "slottspaketet" där det ingår övernattning, fyrarättersmiddag, kaffe och frukostbuffé. Vi får byta ut kaffet mot champagne och ena rätten mot bröllopstårtan. Vi har önskat kött, men i övrgit vet vi inte... Så det ska bli lite spännande. Vi ska ju inte vara så många, bara 12 pers. Så vi har inte några direkta krav, mest önskemål!

• lillabunny

Ocikatten, vi gifter oss på Bäckaskog slott den 27 maj. Och ni?

• lillabunny

Ocikatten: Nä, kan tyvärr inte på torsdag (heller...) Har ni kommit långt i planeringen? Hur ser planen ut?

• lillabunny

Smurfen... vart har du varit o kollat klänning. Vad vill du ha för stil?

• lillabunny

Jättesnygga kläder ~emma~! Min blivande ska ha något liknande. Fast själv frockcoaten är mer åt det gråa hållet och väst etc är enfärgat creme. Supersnyggt i alla fall! Har ni köpt det? Pris?

• lillabunny

Grattis Småland/Skåne brud! Har haft med Bröderna Berggrensson att göra massvis med gånger! De är grymt bra! Lycka till nu som fru!

• lillabunny

Är det 100 dagar idag pov! ud, jag börjar bli lite nervös... Det börjar närma sig ordentligt nu!

• lillabunny

Idag har vi varit och träffat slottspersonalen och gått igenom planeringen. Känns kanon! Skönt att få ordning på meny, vinlista och tidsplan. :)

• lillabunny

Ja hjartat73, det är spännande när allt faller på plats.. Man märker att det närmar sig!

• lillabunny

~emma~ Vi bestämde oss för följande meny:

Chilitryfflar med mousserande vin (Chapel Hill Sparkling Chardonnay, Ungern) - direkt efter vigseln ute på slottsgården.

Rökt laxrulle med äppelkräm och limesås med vitt vin (Tokay-Pinot Gris, Pinot Gris, Frankrike)

Helstekt kalvrostbiff med rostad nypotatis, grön sparris och portvinssky med rött vin (Castillo de Molina, Cabernet Sauvignon, Chile) - lite kul med vinvalet då vi kommer att heta Molin som gifta! :)

Osttallrik med dessertvin (Ambré de Rivesaltes)

Hallonmoussetårta med chokladbotten och vitt chokladöverdrag med kaffe och avec

Bar med snacks

Vad ska ni andra äta?

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2