Rosa, vitt & grått som tema... hur har era blivande sett ut?
Jag skulle bli jätteglad om ni som är gifta och har haft vitt, rosa & grått som tema kunde visa lite bilder på hur era blivande har sett ut på er stora dag.
Jag skulle bli jätteglad om ni som är gifta och har haft vitt, rosa & grått som tema kunde visa lite bilder på hur era blivande har sett ut på er stora dag.
Sommaren2006
Ja, jag med!
Eftersom jag är ingen höjdare på att göra hemsidor eller för den delen arbeta speciellt snabbt.
Jema
Hej!
Vi hade också dessa färger på vårt bröllop.
Jag utgick från den rosa nyansen i rosorna i min brudbukett.
Hade också vita/cremefärgade rosor och vita fresior och brudslöja.
Hade även pärlor i "färgtemat".
(Äkta runt halsen och pärlemofärgade i plast i min brudbukett. Dekorationerna til buketten gjorde jag själv och lämnade sedan till floristen, som placerade dem jättefint!).
Hittade jättebra matchande rosa tyg att binda runt våra ljust grå linneservetter.
Samma rosa tyg använde vi till makens fluga (sydde upp egen fluga).
Sedan hittade vi en bild på en gammal speleman (från 1900-talets början) som hade en jättefräsig kostym!
Sömmerskan tittade på denna bild och sydde upp makens kostym efter den! Blev jättefin!
På borden hade vi också samma rosa rosor (även vita) i ljuslyktor från IKEA.
Hittade jättefin dekorsand att ha i ljuslyktorna i samma rosa nyans som blommor och tyg.
Gjorde min tiara själv av pärlor och ståltråd!
Lät sedan det rosa gå igen i min make-up (jag sminkade mig själv).
Bilder från bröllopet finns på min hemsida!
hem.passagen.se/min-ah/
Lycka till!
Oops! den länken skulle inte vara där...
29.juli.06!
Tack för ditt beröm! Värmer så i hjärtat!
Jo vi spelar båda violin (folkmusik).
Det var genom folkmusiken och fiolspelandet vi träffades! Därför gick ju "spelmanstemat" som en "röd tråd" genom hela bröllopet!
På min vigselring finns ju t.ex. ett "F-hål" i vitt guld med diamanter i "snirklarna" (sådana som finns på ovansidan på en fiol).
Ja, man kan nog kalla även en kvinna för spelman... Eller spelkvinna, kanske
Pärlorna i "temat" gjorde sig jättebra till det andra!
Var någonstans skall ni gifta er?
29.juli.06!
Har kollat din länk!
Fina kläder ni valt!
Jättefina grejer! Kommer att bli så fint, allting!
Gillar era servettringar!
Gillar också att knåpa med pärlor och ståltråd!
Lycka till med allt planerandet!
Min-Ah: Tack, tack vad snäll du är!
Jo, vi hoppas verkligen att det blir bra.
Jag fullkomligt älskar att hålla på med pärlor så det var ingen tvekan om att vi skulle ha det i vårt tema
Vi hade oxå vitt, grått och rosa som "tema".
Har har du ett smakprov från vårat bröllop.
www.familjeliv.se/krypin/gemelli/galleri.php
nu gift: Tackar!! Jättefina bilder!
Sommaren2006: Vi hade vitt, rosa och grått/silver när vi gifte oss i september 2005. Jag hade en bukett med rosa-lila rosor, rosa-lila och vinröda kallor samt murgröna till min vita klänning. Min man hade grå frockcoat med grå plastrong och väst till vit skjorta. Som coursage hade han en vinröd kalla med murgröna.
Du kan se bilder från vårt bröllop här:
www.almegren.se
under "Bröllopet". (Under porträttbilderna stämmer färgerna bäst på fotografierna, där vi inte är så solbelysta)
Ravial!
Grattis till er!
Jättefina bilder! Ni är ett mycket vackert par!
Rosorna i din bukett liknar den ros jag också hade i min brudbukett!
Vet du vad den rossorten heter? Jag minns inte vad min hette...
Min-Ah: Tack så mycket! Med risk för att det blir klubben för inbördes beundran - jag tittade på era bilder och ni var också väldigt vackra!
Ja, det ser ut som det är samma färg på rosorna. Jag vet inte vad rosen heter. Jag hade bara en bild på kallor när jag visade vilken färg jag ville ha i buketten och då tog floristen fram den rosen.
Ravial!
Tack för berömmet!
Ja, jag tycker ju också att det ser ut som samma ros!
Skall faktiskt kolla upp vad den heter ifall man skulle vilja köpa den någon mer gång!
Sommaren2006!
Förlåt att jag "lånat" din tråd lite till - för ditt ursprungliga inlägg - lite OT-ämne!! (Blev ju så nyfiken när jag såg att Ravial förmodligen hade samma ros som jag i sin bukett...)
Hoppas du fått lite tips och inspiration om ert färgtema och blivande makens klädsel!
Lycka till!
Nu gift: ni var jätte fina! Håret super läkert!
Hade du någon/några tärnor? Jag funderar på att ha en bukett som liknar din, men jag vet inte riktigt då vad mina 2 tärnor ska ha... (de ska ha rosa klänningar)
Ravial: Ni var superfina!! Gillade verkligen att ni hade blandat rosa och vinrött i buketten, jättefint!!
- Jenny -:
Tack, nej jag hade ingen tärna.
Men kan inte du ha en liten större bukett med kallor och dom ha en med bara några kallor i. Vira ett rosa sidenband runt, deras bukett.
Sommaren2006:
Tack ska du ha! Ja, rosa och vinrött tyckte jag blev fint ihop. Dessutom gillar jag den färgkombinationen till grått. Jag ville ha lite färg till våra kläder, för grått är ju så...grått.
Den vinröda kallan var bra att ha i buketten, för då kunde min man få en coursage som mer passade på honom. Rosa är lite mer jag (lite kvinnligare).
Ravial: Precis så tycker vi ochså!
Nu Gift: Tack för förslaget! Gjorde du din bukett själv?
- Jenny -:
Nej jag gjorde inte min bukett själv. Har en kompis som är florist, så hon gjorde den.
Men den är ur enkel att göra, för mig var det tidsbrisen som gjorde att jag valde henne.
Jag hade 20 st mellan kallor som hon sedan hade just sidenband virat runt.
Sen hade min man en mini kalla. I kyrkan hade vi dekorerat kyrkansbänkar med minikallor och murgröna.