Vad är menskopp?
Jag har haft min i två år nu! Helt underbar är den! Jag sparade in kostnaden på två mensperioder :D
Jag har Diva-sup - den i silikon. Är jätte nöjd, rekommenderade den till en kompis och hon är precis lika nöjd!
Jag har haft min i två år nu! Helt underbar är den! Jag sparade in kostnaden på två mensperioder :D
Jag har Diva-sup - den i silikon. Är jätte nöjd, rekommenderade den till en kompis och hon är precis lika nöjd!
Min-Ah
Den känns inte alls! De första dagarna kunde jag känna den då och då, men nu när tekniken sitter så kan man nästan glömma bort den!
Kan dock säga att båda jag och kompisen blir lite mer kissnödiga med den ;) den trycker väl på blåsan?!
Bobou - det sitter inte alls mot urinröret - snarare stöter emot urinröret ;)
Bobou - så bra att du vill prova ändå!
Jag menade INTE urinröret!!! Utan URINBLÅSAN! Så den stöter inte alls emot urinröret - koppen sitter längre in liksom!!!
Missvisande Gerda :(
persian princess
har du normal blödning så samlas ju allt i koppen. Blöder du dock mycket så kan dy tömma koppen oftare - annars samlas ju blodet i koppen o kroppen och när du tar ut koppen som rinner det ju ner i toaletten.
Jag blöder rikligt så jag ser till att tömma oftare - var 3:e-4:e timme ungefär. Väntar jag längre så rinner det mer blod utöver koppen ibland när jag tar ut den. Men det läcker aldrig i trosorna eller så.
Min Ah
Det är just en Diva Cup som jag har!
I början kom det lite droppar men endast första dagen. Sen dess har jag fått till tekniken och den har inte läkt sen dess.
Gerda