Inlägg från: newyorkbrideinsthml |Visa alla inlägg
  • newyorkbrideinsthml

ska man verkligen betala båttransport på förhand?

Hej! Vi gifter oss i mitten av augusti och har bokat en båt för att transportera våra gäster från kyrkan till festlokalen. Båtfirman vill ha hela beloppet (10 200 kr) betalt redan i mitten av maj. Detta låter lite skumt i mina öron.... jag menar de kan 'blåsa' oss när de får pengarna på förhand. Är det rimligt? Hur har ni andra gjort?

• Svar på tråden ska man verkligen betala båttransport på förhand?
  • newyorkbrideinsthml

Tack för att du svarade!!!! Och ja, det känns lite olustigt! Alla andra firmor vi har anlitat hittills har bara velat ha en handpenning. Skumt helt enkelt!!! Får se om andra reagerar och har tips.... tack igen för att du tog dig tid att svara!

• newyorkbrideinsthml

Hej på er allihopa! Jag har varit på resande fot ett tag och inte kunnat kolla på sejten. Det var jag som först ställde denna fråga och svaren har varit många även om det tog en stund innan jag kom. För det är jag enormt tacksam för det var många goda råd ni har lämnat!!! Jag tror nog att vi gör så att vi betalar en del av summan och kollar noggrant med hur kontrakten är uppställt. Det är nämligen många som har tydligen gjort så och jag har kollat med konsumenthandläggarna och dem hade inga anmärkningar på just det företag. När det gäller vad vi ska servera så blir det nog lite champagne och snittar eller ngt liknande. Vi har inte en sådan lång resa - ska egentligen bara från Strandvägen (vi gifter oss på Oscars) till Tornvillan vid Nacka Strand; vi kommer dock att ha en del gäster från mitt gamla hemstad - NY - så det blir lite längre tur än det hade behövts för vi har hyrt in en turist guide som ska berätta lite grann om de olika platserna som vi kommer att passera. Hur ska ni andra göra? Varför har ni valt båtresa? Är det av romantiska skäl eller är det ngt mer praktiskt som ligger bakom det beslutet? Nyfiken på att höra hur ni andra har tänkt er?! Och tack igen för svaren!

Svar på tråden ska man verkligen betala båttransport på förhand?