• CPH

Kopparspiral - har inte fått barn än..

Hej!

Jag har alltid haft problem när jag använt preventivmedel som är "hormonella", nu har jag ingenting och är dessutom singel.. Problemet är att när jag träffar en kille jag vill bli tillsammans med (alltså inte bara tillfälligt sex) så vill jag ju gärna kunna ha sex utan kondom.. Vad säger ni om att ha kopparspiral som singel och utan att ha fött barn. Nån som har erfarenhet?

• Svar på tråden Kopparspiral - har inte fått barn än..
  • CPH

Tacka söta raringar för alla bra svar! Känner mig stärkt av att höra om alla som det funkar bra för! Gällande att könssjukdomar kan föras "längre upp" och göra skada.. ja, jag får se till att skicka iväg mina prospects på testning innan vi lägger ner kondomanvändandet då! (lättare sagt än gjort när det gäller mig och särskilt om alkohol är inblandat ska jag väl erkänna..)

• CPH

Kan tillägga också att när jag äter p-piller, tar p-spruta eller äter minipiller så har mycket lägre sexlust. Då försvinner liksom hela poängen med preventivmedel tycker jag.. Dessutom var jag helt labil och bitchig. Värdelöst, och jag förstår inte heller varför barnmorskor fortfarande föreslår att jag ska testa ytterligare nya sorter när jag mår dåligt av dem allihop, har de provision på recepten eller??

Svar på tråden Kopparspiral - har inte fått barn än..