Inlägg från: yrvädret |Visa alla inlägg
  • yrvädret

Oskuld på bröllopsnatten?

okej - det här är en mycket intim fråga men jag tänker ändå skriva. Oavsett om man väljer att ha sex före eller vänta till man är gift så är det viktigaste att man inte tar steget förrän man är redo. Jag väntade lääänge, en bra bit över den ålder då genomsnittet gör det. Tyvärr är det otroligt tabu att erkänna att man fortfarande är oskuld vid 20-årsåldern. Alla "ska" ju ha gjort det när man är 16! Jag gillar inte det tänket alls - jag tror att det finns många fler än mig som väntade - utan någon annan orsak än att man inte ville ruscha på något man inte var redo för.
    När jag slutligen kände mig redo var grejen inget märkvärdig, det var inte med någon pojkvän eller någon "speciell", bara en kille jag som träffade på krogen och som jag kände igen sedan innan. Det viktigaste var att JAG kände för det.

Den största myten av dem alla är väl att tjejen ska hålla på sig till den "rätte" (yeah, och det är ju sant?!) och allt ska vara perfekt och romantiskt. Nej, sex är ett beslut som jag tycker ska tas med moget initiativ - oavsett vem man har det med.

Och en sak till - det där med att man "jämför" olika sexpartners stämmer inte riktigt (inte för mig iallafall) Älskar man en person och kan kommunicera så har man alla möjligheter till fantastiskt sex - oavsett hur tidigare älskare har varit i sängen.

Svar på tråden Oskuld på bröllopsnatten?