Februari 2007
Jädissen:
Här har du en till som ska säga JA i februari 2007!! Har ni börjat planera mycket än? Vi har preliminärbokat kyrka och festlokal... Har du börjat kika på klänning än?
Jädissen:
Här har du en till som ska säga JA i februari 2007!! Har ni börjat planera mycket än? Vi har preliminärbokat kyrka och festlokal... Har du börjat kika på klänning än?
Jädissen
Inte nog med att jag säger Ja i februari 2007.. det verkar som att vi ska slå till på samma dag! :)
Jädissen Hoppas hoppas att din tärna är ledig då!
Vi har inte kommit så långt.. eller.. jo, vi har bokat kyrka, festlokal/restaurang som vi även har varit och pratat med (redan...), kikat på klänning- ja till och med provat! tror jag hittat den ultimata klänningen för mig! Hur går det för er?
bride2007 Ja,vi har minst sagt lika namn Jag har nog sett dig skriva någon annan stanns här och trodde i ett förvirrat ögonblick att det va jag som skrivit något smart
Sol sol sol.... Idag ska jag å m2b sätta oss ner och prata om hur vi vill ha bröllopet... Hur långt har alla ni andra kommit i era planeringar?
Åh, va roligt att det börjar fylla på med brudpar i februari -07! Puffar upp denna tråden lite om det finns någon mer som vill komma med i vår tråd!
Soleil
Anledningen till varför vi tog februari är nog dels för att det passar bra i tiden.. På sommaren hinner vi inte riktigt, vill dessutom inte vänta så länge ;) Sen har det med att göra med årsdag.. Som i och för sig inträffar 1 mars, men februari ligger ju väldigt nära i tiden Dessutom är det mysigt som tusan i februari! Och, det krockar förhoppningsvis inte med något annat bröllop... Ni andra då? Varför februari?
Jaha, då var det bara 10 månader kvar då *skratt*.. Idag har jag fått bekräftat bokningen av kyrkan. Det känns långt borta, men ändå lite mer på riktigt nu. Dessutom pratade jag med min tärna igår. Hon befinner sig i London fram till Januari, så det kommer bli intressant. Hon undrade om klänning- jisses vad långt bort februari kändes då!
Hur går det för er andra?
Hej Vintern2007
Fy va bra att han en svärmor som är duktig på att sy! Och det är himla romantiskt att välja 10 februari av den anledningen! Har ni pratat med toastmaster/madame än? Eller någon annan som ska vara med? Har lite ångest för hur långt iförväg man egentligen vill vara ute.
Jag känner mig lite konstig- har provat tre klänningar, den första är den enda jag kan se mig i på bröllopet! Är jag "onormal" ;) som känner att jag hittat rätt så tidigt i mitt sökande efter wow-känslan?
Hej Cupa och välkommen hit! Ser att vi slår till på samma dag! trevligt! Känns som en riktigt bra inställning att man tar det som det kommer...
Vintern2007 Våra inbjudningskort går ut i mitten av november har vi räknat med. Just nu tar vi det lugnt och samlar inspiration från andra. Vi har räknat med att bjuda 90 pers ungefär.. Lagom tycker vi- ni då? Visst känns det som att man vill göra inbjudningarna nu! Men men, den som väntar på något gott..
Hur hade ni tänkt göra era kort?
Cupa Fy va roligt att redan köpt klänning! Hur ser den ut? Tänkt något på blommor?
Nu ska jag dra mig till sängen!
Ha en trevlig afton!
Ah, ganska normal släkt i storlek har vi nog båda två, men desto mer vänner - och man gifter ju sig bara en gång (förhoppningsvis)
Oj, dina kort låter som att dom kommer bli toppenfina! Det blir väldigt snyggt när man syr i papper tycker jag. Vårt bröllop kommer gå i vinrött, guld och vitt. Jag tänker nog som du med det här less is more! (nu måste jag rusa iväg.. skriver mer imon!)
Here comes the bride!
Här har du kanske ett förslag på klänning.. www.bridefashion.dk/index.php&mid=38&start=7
Kul att vi är tre personer som gifter oss samma dag! (24/2)
Återkommer i eftermiddag :D
Det är för övrigt den klänning som jag spårat in på helt och hållet :)
Är det så att ni valt era klänningar redan? Skulle vara kul att se dom!
Vintern2007
Vilken otroligt vacker klänning du kommer ha!Den kommer bli perfekt! Vem är det som ska sy den? Är det du själv?
Tänkt på något du ska ha till? Slöja, blommor, skor, väska, hur du ska ha håret?
Jag va inne och kikade på din fotografs hemsida- kanon snygga bilder! Är det så att det är dags att boka fotograf för oss också kanske? Eller kan man lugna sig ett par månader?
Min klänning hittar du i länken som finns lite längre upp...
Here comes the bride! Oj.. hahaha- läser ju som en kratta!
Har du något kort på den så man får se?
Haha.. måste säga att även jag är tokigt förtjust i Mr Greenie som jag vill kalla honom.. hehe
Skitgött att ha blivande svärmödrar som är duktiga på att sy! Min m2bs mamma ska nog sy min tärnas klänning som det ser ut. Kommer kosta ca 700 med tyget och fodret och lite annat.. I affär skulle nog den klänningen kosta minst det dubbla!
Då kan man använda dom pengarna till något mycket roligare! Extra fint vin kanske?
Slöja- det ska jag definitivt ha. Ska ha min mammas gamla slöja. Den är iof. lite gulnad i brodyren som är längst ut på kanten, men det går säkert att fixa i kemtvätt eller vad tror du?
Tiara tänkte jag ett tag på, men det får bli utan. Skulle bli så himla lång med tiara tror jag. Och eftersom jag är lite längre än min m2b tar jag nog att skippa det..
Tänkte ha håret lockigt... eftersom jag har spikrakt hår annars tänkte jag nog få till stora svallande lockar! Lite halvuppsatt hår tror jag.. ska på något sätt baka in slöjan i håret. Hoppas att det blir fint :D
Smink har jag inte ägnat en tanke åt- annat än att det måste vara någon som är duktig på att sminka som gör det. Och att man inte ser spacklad ut. OCH att det är vattenfastmascara!!
Mitt stora problem blir nog skorna- har stl 42 och alla tjejskor går till 41. Stövlar är verkligen ingen dum idé- den tål att tänkas på både en och två gånger!
Jag tror dessutom jag hittat hur min brudbukett ska se ut www.unikblommor.se/trend/brud.asp&bild=08 fast utan dom lila blommorna.. och lite guldtrådvirat i.. Gillar chilifrukterna!
Våra föräldrar är så generösa så dom bjussar på kalaset så att säga.. Det enda vi betalar är ring, blommor, hår och sminkning. resten pröjsar dom för.. 50 000-60 000 har vi sagt som max.
Hur kommer ni ha det med det?
(jätte långt blev det.. nu har jag kramp i fingrarna och hjärnan :D)
Ah, jag vet! buketten är riktigt fräsch! :D Jag var också inne på att ha en ganska enkel rund bukett, men så såg jag denna och fastnade för den!
Jag tycker du ska ha en rödbukett med lite typ glas-stenar på tråd virade i! Och lite grönt förstås!
Det här med resa ja.... Vi har väl inte planerat något alls faktiskt- mer än att vi skrivit upp lite ställen vi kan tänka oss att åka till. Riksgränsen och åka skidor (vi träffades på en skidresa...) eller sola och bada på Mauritius, Zanzibar, Bali eller något annat gött ställe..
Det kostar ju en del- men eftersom vi inte kommer lägga ut så mycket på själva bröllopet kan det ju faktiskta få kosta en del med resan.
Vi kommer bli ungefär 90 pers på bröllopet, vi ska va på ett ställe som heter Fjällstugan- www.fjallstugan.se och där kommer dom laga en trerätters som kommer smälta i munnen :D JÄTTE GOTT! Vi har dock inte bestämt vilka rätter vi ska ha än- har tre olika menyer att välja på..
Vi ska förövrigt ha cremevitt- vinrött och guld som färgtema!
Vi har inte en tanke på vad vi ska önska oss för något! Känns som att det kommer man väl komma på efter hand! Kanske någon rolig upplevelse eller så? Vi kommer inte skriva ut önskelista i inbjudan- kan ju bli lite jobbigt om det är flera som köper samma saker! Det lutar åt att vi lämnar in listorna på olika affärer istället. Då får man ju ev. en liten present när man registrerar sig+ 10% av värdet på allt gästerna köper som presentkort..
Vad har ni tänkt att önska er?
Det här med ring är ju ett stort projekt.. Har en väldigt enkel, ganska tunn förlovningsring i rött-guld. Eftersom att den är så tunn (putar inte ut så mycket från fingret) är det svårt att hitta en ring som passar till! Dessutom är jag inte någon tjej-tjej utan mer pojk-flicka så jag vill inte ha något med massa diamanter. Har dock hittat en fin på schalins. gå in på www.schalins.se klicka till alliansringar- 220-45.3 (har tre stenar)
Den är lite lagom jag tycker jag :D
Vad ska du ha för ring?
Ska din M2b få en ring till eller en ny ring?
Ringen kommer bli kanon! Det är ju gött att designa själv tycker jag allt :D
Det här med att smälta ner guld och göra ring är ju skitsmart! Då kanske man kan övertala m2b att göra om sin ring lite- förlovningsringen ser så himla smal och platt ut- men han envisas med att han inte vill byta ring. Men jaja, det går väl att påverka som jag brukar säga!
Förresten- har du hör något om man kan "trycka ihop" sin ring lite.. Min har blivit lite stor för mitt finger. Inte så den trillar av- men den sitter vääääldigt löst längst inne på fingret och är inte trög att ta av. Känns lite osäkert nästan! Nu menar jag inte att dom ska skära bort en bit av ringen och sen sätta ihop den igen- utan att den bara trycks ihop! Vad tror du?
Vita blommor är himla fräscht alltså! Men jag själv är så himla blek så jag skulle nog försvinna om jag hade det.. Vill att min bukett ska få lysa lite.:D
Festprogrammen kommer vi överlåta helt till värdarna för dagen. Om det är något vi vill göra med programmen kan det vara framsidan. Innehållet får bli en najs surprise :D. Vi kommer förövrigt ha 4 st nära vänner till oss som får ta hand om hela dagen D. Hälsa välkommen i kyrkan, dela ut ris, se till att tal och spex kommer på rätt ställe...
då är bara frågan när man ska fråga dom! Jag tycker att det är kul att ingen vet riktigt exakt när det är dags för oss att slå till så jag väntar nog så länge som möjligt med att fråga. Men 4-5 månader innan- kan det vara rimligt? Hur ska ni göra med toastman/madame/värdpar??
Mall för vigselprogram mottages tacksamt :D
musse_pigg27@hotmail.com (jag vet... )
Tjillevippen!