Hejsan Bride2007 och alla andra förståss!!!
90 pers! Oj vad många. Vi ska bjuda cirka 40 pers. Vi har ingen stor släkt nån av oss så det blir faktiskt flest vänner på bröllopet.
Inbjudningskorten, hur vi ska göra dem. Jag har laddat ner lite olika typsnitt från nätet. Inbjudningarna kommer förmodligen att vara röda med frostat papper inuti skulle jag tro som texten är skriven på. Det frostade papret beroende på format kommer antingen att vara vikt eller ett enkelt blad. Blir det vikt så syr jag nog fast det med silvertråd i symaskin. Blir det enkelt så fäster jag med nån sigill (eller vad det heter)
Jag har ännu inte bestämt mig men jag tror bestämt att inbjudningarna ska gå i bröllopets färgtema som är röd,vitt och silver. Jag ska göra några prototyper som jag hittar inspiration till på olika sajter som har inbjudningar där jag kommer att beställa själva pappersmateralet från och eventuella stämplar men jag fixar all tryck o så själv...Kul att sitta och pilla med det lite då och då...
Jag har ju känt att det finns saker som jag tycker att vi kan spara in på eftersom jag känner inte att jag har behov att slänga ut hur mkt som helt på vissa saker som tex inbjudningar, brudbukett, festprogram, dekoration. Jag brukar alltid säga att less is more och i det här fallet är det verkligen så. Visst kommer vi att delorera men inte i ofantliga summor utan sparsmakat för ärligt talat vem kommer komma ihåg dukningen tex? :D Jag är mkt för dukning och tycker att det ska vara snyggt men eftersom det är ett vinterbröllop blir det mkt ljus arrangemang istället och enstaka blommot, röda typ gerberor eller rosor...eftersom jag dessutom kommer att slänga brudbuketten är det ju dumt om den har kostat 1500 kr...men det e ju bara mina tankar om min sambo håller gladeligen med :D :D