Inlägg från: Vintern2007 |Visa alla inlägg
  • Vintern2007

Februari 2007

hejsan svejsan alla glada februaribrudar!!

Här e en till! Vi gifter oss 10 Feb. Kyrkan e bokad likaså festlokalen. Vi ska gå till en juvelerare efter påsk o designa våra ringar. Min klänning ska sys av min blivande svärmor som är urduktig på att sy men jag ska prova alla klänningar i hela världen för att veta vilken jag ska "kopiera"... :D

Datumet valde vi förresten för att vi träffades den 10 feb 2001. Najsigt!!!

Nån annan av er som ska gå ner lite? Jag ska ner 10 kg. (puh) tur att det finns tid kvar eftersom det gått rätt trögt!

Hejs svejs

• Vintern2007

Hej Bride2007,

Jag tycker inte att du e onormal som hittat din kläning så tidigt. Jag har pratat med har redan köpt klänning tiara skor ringar o ska gifta sig nästa år.
    Jag har väl lite samma känsla som du att man inte kan ha fixat allt nu...men jag känner att jag vill ha saker fixat nu...vi ska nog strax efter påsk fixa ringarna.
    JAg känner väl att skönt att ha mycket avklarat samtidigt som man vill "spara" o ta lite i taget.
    Jag ska i alla fall börja dona med våra inbjudningar ta fram prototyper o bestämma oss därefter. Vi har ju inte gästlistan spikad.

När ska ni skicka ut era inbjudninar?
    Hur många gäster?

• Vintern2007

Hejsan Bride2007 och alla andra förståss!!!

90 pers! Oj vad många. Vi ska bjuda cirka 40 pers. Vi har ingen stor släkt nån av oss så det blir faktiskt flest vänner på bröllopet.
    Inbjudningskorten, hur vi ska göra dem. Jag har laddat ner lite olika typsnitt från nätet. Inbjudningarna kommer förmodligen att vara röda med frostat papper inuti skulle jag tro som texten är skriven på. Det frostade papret beroende på format kommer antingen att vara vikt eller ett enkelt blad. Blir det vikt så syr jag nog fast det med silvertråd i symaskin. Blir det enkelt så fäster jag med nån sigill (eller vad det heter)
    Jag har ännu inte bestämt mig men jag tror bestämt att inbjudningarna ska gå i bröllopets färgtema som är röd,vitt och silver. Jag ska göra några prototyper som jag hittar inspiration till på olika sajter som har inbjudningar där jag kommer att beställa själva pappersmateralet från och eventuella stämplar men jag fixar all tryck o så själv...Kul att sitta och pilla med det lite då och då...

Jag har ju känt att det finns saker som jag tycker att vi kan spara in på eftersom jag känner inte att jag har behov att slänga ut hur mkt som helt på vissa saker som tex inbjudningar, brudbukett, festprogram, dekoration. Jag brukar alltid säga att less is more och i det här fallet är det verkligen så. Visst kommer vi att delorera men inte i ofantliga summor utan sparsmakat för ärligt talat vem kommer komma ihåg dukningen tex? :D Jag är mkt för dukning och tycker att det ska vara snyggt men eftersom det är ett vinterbröllop blir det mkt ljus arrangemang istället och enstaka blommot, röda typ gerberor eller rosor...eftersom jag dessutom kommer att slänga brudbuketten är det ju dumt om den har kostat 1500 kr...men det e ju bara mina tankar om min sambo håller gladeligen med :D :D

• Vintern2007

Vilken planering med ringarna! Jag hade inte en tanke på det när jag köpte min ring (f-ringen alltså)Jag friade alltså...
    Det är ju därför som jag haft enorma bekymmer att hitta en ring *asg* men nu har jag äntligen hittat en som jag tror är en kandidat men vi ska först besöka en juvelerare som ska ge oss förslag på vad som passar til min ring. alltså en egen design ska det bli.

Tiden kan inte gå tillräckligt fort! Vi kommer att skick ut inbjudningar ett halvår innan tror jag...

• Vintern2007

jag har väl valt mönster till min klänning, har inte lyckats hitta den på nätet men jag ska se om jag hittar den i alla fall.
    Den är ärmlös/axelbanslös,vid kjol med släp...oj vilken tråkig förklaring måste hitta nån liknande klänning på nätet MÅSTE...hur ser era ut då??

• Vintern2007

så nu har jag hittat en klänning som är som den jag ska ha...men färgen stämmer inte överens utan är ivory skulle jag tro. Jag har ännu inte köpt tyget...

gå in på
    www.maggiesottero.com
    leta upp en klänning som heter Glorianna
    där ha ni min...

Det var bara det...

Men nu har vi dessutom bokat forograf. Vi har bestämt oss för att anlita en vän till mig som är urduktig även om han bara e amatör. Han är dessutom alla tiders på att redigera bilder. Han har inte tagit några bröllopsbilder men vi litar på att han kommer att vara påhittig o vi ger honom fria tyglar. Han ska vara med från det jag o tärnorna gör oss redo till sista man går typ. Han är inte bjuden på bröllopet annars utan nu blir han det i o med att han ska "jobba" Han får mat o dricka.
    Kolla gärna in hans bilder på www.rawimage.se

Dessutom har jag nu en gång för alla tagit tag i mitt liv o ska ner 15 kg till klänningen ska börja sys...typ i höst...
    då e jag den som han en gång träffade juh...o henne vill jag vara för hon e trevlig mohahahaha o smal...

• Vintern2007

Hallojsan pojsan :D

Jag e galen i den fett smajlande smajlisen. Den gör mig glader.

Okaj, jag ska inte sy klänningen själv av 2 anledningar
    1. Gammal skrock säger att lika många tårar som du sätter i din klänning lika många tårar kommer spillas över äktenskapet - o jag tar inga chanser
    2. Jag kan inte sy! ( Gardiner o lättar plagg men hallå en bröllopsklänning!!! )

Så det blir min blivandes mor som erbjöd sig sina tjänster o dem tar vi gärna emot eftersom det betyder extra klirr i kassan till annat o så slipper man spara så svetten lackar..puh...den som spar han har men inte särskilt roligt *fniss*

Jag har ännu inte bestämt hur mitt hår ska se ut. Jag har just för tillfället i extensions och har ej bestämt mig för om jag ska ha dem i då. De är fast limmade men man kan använda dem om o om o om om...igen.
    Mitt eget hår e page, ganska kort. Min första tanke var att bara ha mitt eget hår o kanske locka det...men nu vet jag alltså inte...måste fundera ett tag till på den
    Jag ska ha tiara det vet jag men hur den ser ut det vet jag däremot inte, kollar lite..
    Slöja - e ganska sugen på en sådan men där har jag heller inte fattat ett slutgiltigt beslut
    Skor - jag har funderat på att jag ska ha stövlar eftersom det e mitt i vintern. Kanska ska jag vara lite udda o ha ett par vintriga pälsstövlar för att det hade vart lite charmigt...men jag känner att jag måste komma upp ett par centimeter o då blir det ju stövlar men klack jag e bara 166 cm...min M2B e typ 185 cm...lång som ett ösregn alltså...
    Väska - nån form av sådan får jag ju ha med lite puder, läppglans o sånt som man behöver...kanske köper en matchande grej dit har jag inte kommit i planeringen

Bröllopsresa blir det till Österrike en vecka bara jag o Han. Dottern får bli hemma. Vi ska åka skidor/bräda ska bli jätte mysigt.

Det här med fotograf. Visst kan du lugna dig ett par månader. Men jag ville vara ute i god tid för att han ska kunna planera, fundera ut nåt kuligt och att han plötsligt inte skall vara tillgänglig. Men självklart e det ju en fördel att boka ASAP...

Vilka funderingar har du kring din utsyrsel? Hår? Smink?

Får man vara så fräck o fråga era budgets ni har eller har tänkt er? Betalar ni allt själv?

Skriv så det ryker...

• Vintern2007

Hallojsan Bride 2007

Äh långa inlägg ba kul...fast man får ju kramper i hjärnan o fingarna *fniss*
    Min M2B börjar nog snart tycka att jag e helt galen vad jag hänger här :D

Buketten var VERKLIGEN ursnygg!! Min tanke är att bara ha en enkel eftersom jag ska kasta den, du vet som på amerikanska filmer...men nu när jag såg din bukett alltså...supersnygg o härlig man vill lixom äta upp den...
    Jag har ännu inte bestämt om det blir en vit eller röd bukett. Vi kör ju temat vitt,silver o rött. Kanske skippar jag det röda...vi få se. Men min bukett ska vara enfärgad med grönt som e oundvikligt juh...jag gillade den som var på den sidan du länkade som var två tre liljor, urläcker men inte så mumsig som din då :D

Vad kul att du ska ha din mors slöja. Mina föräldrar gifte sig aldrig så jag har inget av hennes :(
    Jag hoppas att min lilla tös kommer att vilja ha min klänning när hon gifter sig OM hon gifter sig, man vet ju inte vart världen tagit vägen då :)

Vår budget är 50 000 sammanlagt kanske lite mer men det är vad vi har sagt att vi kan tänka oss men det är exklusive resan. Vi kommer att vara max 40 pers.
    Min far betalar för festen eller mesta av festen vi har sagt han bidrar med en summa så behöver inte känna att vi spenderar nån annans pengar men han hade gärna betalt hela men vi ville bara ha bidrag. Så min far skjuter till femton papp. Av hans föäldrar kommer efter...som vi kommer ha till resan.
    Så resten har vi eller kommer vi att gneta ihop själv o det känns faktiskt kul.

Ska ni på resa?
    Hur många blir ni på bröllopet?
    Vad kommer ni att önska er?
    Ska ni skriva ut önskelistan i inbjudan?

Ja det e ju lite besvärligt med stor fot lixom en vanlig storlek som jag 38 alltid allt slut. Ha ha.

Vad blir det för ring?

Tjing tjing

• Vintern2007

Hejsan hoppsan,

Ja det var mig en fin ring du valt. Jag har lite samma problem som du. Min förlovningsring är ganskabred säkert en halv cm men den e tun alltså tjockleken vilket gör att det e svårt att hitta en ring som passar med skenan som det tydligen heter. Min förlovningsring e helt slät men har en uppåtstickande fyrkantig fattning med en sten.(ringen är i rött guld) Väldigt fin faktiskt men ack så svår att hitta en kompis till. Jag har hittat en som jag eventuellt ska ha om inte den juvelerare som vi hittat kan komma på något bra. Den ringen finns på www.tcol.se
    Du väljer typen SIGNO o sedan kommer det upp en massa ringar men du ska klicka på nästa som står längstner på sidan i grått. Där kommer en modell upp som heter B020. Den e jag lite inne på i vitt guld om inte min juvelerare kan göra en sådan ring som jag tänkt mig.
    Ringen jag ska ha ska vara i vitt guld i alla fall tycker det e mkt snyggt till röttguld. Den jag i min fantasi har målat upp e lika bred som min nuvarande ring och ska ha 6 st diamanter. Jag har inte luskat ut vilken fattning stenarna ska få men jag vill att det ska bli som en aliansring som är som den du tänkt dig fast med 6 stenar. Eller så ska jag hitta på nåt kul sätt stenarna kan vara på men då blir det kanske 9 stenar.
    Min m2b vet inte hur han ska göra med ring men det lutar åt han ska ha en ny. Han vill inte ha två men han vill nog ha en som e lite maffigare. Vi ska få han mormor o morfars ringar som vi ska smälta ner o använda det guldet. ( de lever inte längre)

Lustigt att du skrev att du tyckte att jag ska ha röda blommor. Jag hade tänkte det från början med gerberor o rosor men så den sajten där din bukett fanns så tänkte jag att man kanske ska ha en vit...:D

Jasså du e en pojkflicka du, psiss som jag då...ska bli helt underbart att få ha en sådan klänning som jag ska ha för att man verkligen får vara feminin o en prinsessa ut i fingerspetsarna o det kommer folk inte att förvänta sig av mig.

VAd vi önskar oss. Svårt. Vi vill väl ha typ resecheckar, upplevelser, inga grejer till hemmet - jag e super petig med vad som köps in. Kräsen med andra ord :)
    Vi vet inte heller om vi kommer att ha önskelista med i inbjudan men det tror jag nästan nåt rim om att vi ha allt i hemmet vi kan tänka oss så att presentkort i alla former blir überbra!
    Vi får se.

Ska du göra festprogrammen själv eller överlåta det till nån annan??

Jag har fått en kanon mall på ett vigselprogram. Hade först inte tänkt att ha det men eftersom jag fick en färdig mall så är det väl lika bra att ha det så jag bara skriver in de psalmer o grajs vi ska ha. Vill du ha?

Svar på tråden Februari 2007