• Jädissen

Februari 2007

24 februari 2007 är det dax för oss att säga JA!

Några fler?

Kan vara kul att följas åt under det kommande året

• Svar på tråden Februari 2007
  • Vintern2007

Hej Bride2007,

Jag tycker inte att du e onormal som hittat din kläning så tidigt. Jag har pratat med har redan köpt klänning tiara skor ringar o ska gifta sig nästa år.
    Jag har väl lite samma känsla som du att man inte kan ha fixat allt nu...men jag känner att jag vill ha saker fixat nu...vi ska nog strax efter påsk fixa ringarna.
    JAg känner väl att skönt att ha mycket avklarat samtidigt som man vill "spara" o ta lite i taget.
    Jag ska i alla fall börja dona med våra inbjudningar ta fram prototyper o bestämma oss därefter. Vi har ju inte gästlistan spikad.

När ska ni skicka ut era inbjudninar?
    Hur många gäster?

• Cupa

Detta är mitt första inlägg på bröllopstorget. Trevligt med en tråd för oss som skall gifta oss i februari nästa år. Vi gifter oss 24/2 i Kaga kyrka i Linköping. Vi har börjat planera lite och tar det allt eftersom och när man känner för det.

• Bride 2007

Hej Cupa och välkommen hit! Ser att vi slår till på samma dag! trevligt! Känns som en riktigt bra inställning att man tar det som det kommer...

Vintern2007 Våra inbjudningskort går ut i mitten av november har vi räknat med. Just nu tar vi det lugnt och samlar inspiration från andra. Vi har räknat med att bjuda 90 pers ungefär.. Lagom tycker vi- ni då? Visst känns det som att man vill göra inbjudningarna nu! Men men, den som väntar på något gott..
    Hur hade ni tänkt göra era kort?

• Cupa

Valet av just februari kom efter ett halvår tänkande. Vi hade kanske helst velat gifta oss på hösten men eftersom jag är färdig lärare till jul passar det med bröllop i februari och bröllopsresa till sommaren. Bröllopsdagen kommer ju alltid att ligga rätt så nära sportlovet och då finns tid att tex resa någonstans. Jag ville egentligen att det ska vara mörkt ute vid vigseln men vi vet inte om det kommer att vara möjligt eftersom pastoratet säger att man inte kan ha kyrkan senare än 16.30.
    Jag har faktiskt redan köpt klänning och min m2b har även inhandlat frack. Fast även om man har de stora bitarna som klänning och frack så är det ju många detaljer till som ska fixas som skor, frisyr m.m.

• Bride 2007

Cupa Fy va roligt att redan köpt klänning! Hur ser den ut? Tänkt något på blommor?
    Nu ska jag dra mig till sängen!
    Ha en trevlig afton!

• Cupa

Den är relativt enkel. För jag är inte klänningstypen direkt. Den är V-ringad fram och bak och har i dagsläget inga ärmar. Livet ned till midjan ungefär är prydda med en massa små pärlor. Sen är resten av klänningen satäng med en chifong över. I dagsläget är det ganska så långt släp. Jag får bestämma mig till hösten då den skall sys efter mina mått. Jag funderar lite på att sy på en lite pösig 3/4 chifongärm som slutar med resår med pärlor på som slutar mellan armbåge och hand. Till klänningen hörde nämligen två lösa trumpetärmar som man har runt överarmen. Tyvärr kan jag inte stava till satäng och chifon men jag hoppas ni förstår i alla fall. Jag har inte tänkt så mycket på andra detaljer. Skulle vilja ha ett par skor eller rättare sagt kängor som är "mig". Jag har funderat på jumpaskor/snowjoggings/dr martins. Ja vi får se vad det blir. Vi beräknar att vara ca 80 personer.

• Soleil

Kan ju uppdatera lite i vår planering, som fortfarande inte har kommit långt. Har en lista med festlokaler som vi förmodligen borde börja titta på snart samt boka. Hoppas att vi inte är för sent ute, men förhoppningsvis får vi det vi vill ha eftersom februari väl inte är en särskilt populär bröllops/festmånad?

Är 99% säker att jag hittat min klänning! Har inte sett den i verkligheten, men har fått tygprov och tjejen som ska sy upp den verkar jättebra. Kommer förmodligen inte att beställa den förrän i sommar, eftersom det är lång väntetid nu, och jag vill gärna åka till hennes studio så att hon kan ta mina mått. Inte kul om storleken blir fel!

• Vintern2007

Hejsan Bride2007 och alla andra förståss!!!

90 pers! Oj vad många. Vi ska bjuda cirka 40 pers. Vi har ingen stor släkt nån av oss så det blir faktiskt flest vänner på bröllopet.
    Inbjudningskorten, hur vi ska göra dem. Jag har laddat ner lite olika typsnitt från nätet. Inbjudningarna kommer förmodligen att vara röda med frostat papper inuti skulle jag tro som texten är skriven på. Det frostade papret beroende på format kommer antingen att vara vikt eller ett enkelt blad. Blir det vikt så syr jag nog fast det med silvertråd i symaskin. Blir det enkelt så fäster jag med nån sigill (eller vad det heter)
    Jag har ännu inte bestämt mig men jag tror bestämt att inbjudningarna ska gå i bröllopets färgtema som är röd,vitt och silver. Jag ska göra några prototyper som jag hittar inspiration till på olika sajter som har inbjudningar där jag kommer att beställa själva pappersmateralet från och eventuella stämplar men jag fixar all tryck o så själv...Kul att sitta och pilla med det lite då och då...

Jag har ju känt att det finns saker som jag tycker att vi kan spara in på eftersom jag känner inte att jag har behov att slänga ut hur mkt som helt på vissa saker som tex inbjudningar, brudbukett, festprogram, dekoration. Jag brukar alltid säga att less is more och i det här fallet är det verkligen så. Visst kommer vi att delorera men inte i ofantliga summor utan sparsmakat för ärligt talat vem kommer komma ihåg dukningen tex? :D Jag är mkt för dukning och tycker att det ska vara snyggt men eftersom det är ett vinterbröllop blir det mkt ljus arrangemang istället och enstaka blommot, röda typ gerberor eller rosor...eftersom jag dessutom kommer att slänga brudbuketten är det ju dumt om den har kostat 1500 kr...men det e ju bara mina tankar om min sambo håller gladeligen med :D :D

• Bride 2007

Ah, ganska normal släkt i storlek har vi nog båda två, men desto mer vänner - och man gifter ju sig bara en gång (förhoppningsvis)
    Oj, dina kort låter som att dom kommer bli toppenfina! Det blir väldigt snyggt när man syr i papper tycker jag. Vårt bröllop kommer gå i vinrött, guld och vitt. Jag tänker nog som du med det här less is more! (nu måste jag rusa iväg.. skriver mer imon!)

• Skidbrud (gift)

Hejsan!

Det blir inte februari för oss men dock januari! I Åre G:la kyrka!

Vi har bokat kyrkan och idag bokade vi festlokal! Även min ring är klar så det största nu är klänningen!

Svar på tråden Februari 2007