• mugglesfan

Ordnad transport, eller inte?

De flesta ordnar nog transport från kyrka till lokal (om det inte är gångavstånd). Men efter festen tror jag det är brukligt att folk skaffar egen taxi, alla vill väl knappast åka hem samtidigt...

• mugglesfan

Lämnar folk sina bilar vid festlokalen på natten och åker och hämtar dem dagen efter el vadå? El kör de på fyllan? Våra gäster kommer nog hellre att ta buss till kyrkan och sedan taxi från festlokalen och hem.

• mugglesfan

Jag tycker att det känns mest gästvänligt om man fixar transport mellan kyrka och lokal, antingen hyr man en buss el fixar ett antal taxibilar (beror väl på hur många man är). Men allt hänger ju på vad man har för budget. HAr man inte pengar till detta kanske man kan erbjuda sig att fixa ihop alla som har bil med alla som inte har det. Ytterligare en sak att organisera i så fall men man kan ju kanske få någon förälder/syskon/toastmaster att fixa detta(?). El så får folk helt enkelt ta sig bäst de vill (men det tycker jag personligen inte känns så bra). Det finns nog många lösningar, ta det som känns bäst för er ekonomiskt och annars!

Svar på tråden Ordnad transport, eller inte?