Inlägg från: Augustibrud-06 |Visa alla inlägg
  • Augustibrud-06

Ordnad transport, eller inte?

Jag har inte varit på ngt bröllop, där det varit ordnad transport mellan kyrka och festlokal. Vi har 2 km mellan och vi kommer inte ordna ngt. De flesta åker bil till kyrkan och då vill de nog ha med den till festlokalen, istället för att ha den stående vid kyrkan. Det är ju ändå ingen alkohol förrän vid festlokalen så då tycker inte vi det finns ngn anledning att arrangera det.
    Men det kan väl finnas läge då det kanske behövs, men jag hade inte hört det innan jag varit här på BT. Har även jobbat inom restaurang och där har vi arrangerat en hel del bröllop, men inget brudpar som ordnat transport från kyrkan där heller.
    Men det är ju er dag så självklart ska ni göra det som känns bäst för er!

• Augustibrud-06

Mugglesfan
    Jag menade givetvis inte att NÅGON ska köra på fyllan! Men ofta är det flera som samåker och ska de då lämna bilen vid kyrkan och sen ta taxi till kyrkan på natten och hämta bilen?? Jag vet inte hur det brukar se ut, men vid de bröllop jag varit på och även jobbat vid så har alltid en del kört.
    Tycker inte det har ett dugg med gästvänlighet att göra om man erbjuder resa från kyrka till lokal eller inte. Hade som sagt blivit mer förvånad om det erbjudits detta, men det är ju jag det.

• Augustibrud-06

Kan tänka mig att det är skillnad om man gifter sig i stan, där är det säkert vanligare att ordna med transport. Så man slipper lägga alla bröllop på Hisingen! Där är det både svårare med parkering och som sagts tidigare, svårare att hitta kanske.
    Här ute på landet är det iaf inte vanligt! Tur för oss, då slipper vi den kostnaden!

Svar på tråden Ordnad transport, eller inte?