(VARNING - SUPERLÅNGT OCH OREDIGERAT INLÄGG!)
Hej Myriana och ni andra som svarat på mitt inlägg. Känner att jag kanske är lite väl kryptisk i mina inlägg för att ni ska kunna sätta er in i min situation och ge mig era klocka råd. Tänker därför berätta lite kort vad som har hänt.
(Det var ett tag sen nu men jag kan som sagt inte släppa det)En dag när jag satt vid datorn upptäckte jag några adresser till typ slitz o liknande i adressfältet. Jag hade dittills inte kunnat tänka mig att MIN kille skulle kunna vara inne på sånna sidor. Fick panik. Gapade och skrek och var förkrossad. Han sa att han inte hade en aning om hur de hamnat där... Tiden gick och efter ett tag lyckades jag komma över det och t.o.m "komma ut på andra sidan" och tänka att "äh, det är väl inte så farligt, det är ju många killar som kikar på "sån´t där", jag kan lära mig att leva med det. Bara jag får göra om min bild av honom så är det ok. Det gick bra. MYCKET BRA. Jag la energin på att stärka mig själv och bygga upp mitt självförtroende och kunde tillslut nästan skratta åt att jag reagerat som jag gjort. Vårt förhållande blev starkare av att jag blev starkare och jag kände mig inte längre hotad av tjejer med silikon och blonderat hår... Ibland kunde jag to, känna ömhet (hur sjukt det än låter) för att min kille inte var "perfekt" och hade sidor han inte ville erkänna. Hela tiden utgick jag ju alltså ifrån att han ljugit och visst varit inne på sidorna fast han hela tiden hävdade att han INTE varit där. Inte en sekund trodde jag på vad han sa, men jag kom ändå vidare, genom att försöka lära mig leva med "det värsta". Jag minns den dag då jag kände att jag verkligen kommit vidare. Vad GLAD, TRYGG och STARK jag kände mig den dagen. Och LYCKLIG.
Några dagar senare small det till. Jag höll på att pyssla med något och hade tv:n på i bakgrunden. Det var något repotage om sajter där unga tjejer lägger ut bilder på sig själva på nätet, sajter som är populära bland äldre gubbsjuka män och pedofiler. En av dem de nämnde var snyggast.se. PANG! Då kom jag ihåg att en av de sidorna som kommit upp i adressfältet var just snyggast.se. I all tidigare uppståndelse hade jag avfärdat den tillsammans med alla andra sidor och inte varit medveten om detta.
Plötsligt var min hjärna i full gång. TÄNK OM MIN KILLE VAR EN AV DE DÄR ÄLDRE MÄNNEN (han är 30) som söker unga tjejer på nätet? Tänk om han lever dubbelliv, tänk om...
Jag mådde illa. Lyckan, styrkan, tryggheten var som bortblåst.
Jag tjafsade återigen med min kille om sidorna. Bönade och bad att han skulle säga som det var. Erkänna att han visst varit inne på sidorna. Sa att "varför kunde jag inte få veta det, varför kunde han inte erkänna det? Det måste ju bero på att han gjort något skumt! Något mer skumt än bara surfa runt å tittat på lite lättklätt. Han stod fortfarande på sig och sa att han inte visste hur de hamnat där och att han skulle erkänt om han varit inne på dem men nu tänkte han inte erkänna för att det fanns inget att erkänna. Han ställde ett ultimatum; antingen fick jag välja att tro honom eller så kunde vi inte vara tillsammans längre.
Jag var i valet och kvalet men efter många exakt likadana turer - mina böner - hans förnekande - hans ultimatum - kände jag att tänk om han ändå talar sanning och så går jag och förlorar min kärlek. Jag valde att stanna och försöka tro honom.
Det gick bättre och bättre. Jag sköt undan min ångest. Men den pockade på. Så fort det dök upp något som påminde om situationen, blev det spänt mellan mig och min kille.
Och nu är läget förvärrat igen. Jag känner att jag INTE KAN SLÄPPA MITT TVIVEL och för ett par veckor sedan drog jag upp det igen. Först gick det fint, det var samma process som förut. Jag sa att jag inte kunde tro att han inte varit inne på de där sidorna de fanns ju för f-n i adressfältet och ingen annan än han och jag hade använt datorn! Han sa att han var medveten om hur osannolikt det lät och att han bara kunde tänka sig att någon på skoj hackat sig in i den eller nåt, att det finns mycket konstigt som kan hända i datorvärlden. Vi diskuterade fram och tillbaka och en mening råkade han säga nåt i stil med "bara för att jag har varit inne på de där sidorna betyder det inte att..." Men sedan ändrade han sig och sa att han naturligtvis menat "även om jag skulle ha varit inne på de där sidorna..." och att han sagt fel. Jag tog det som att han försagt sig. Därefter började han bete sig jättenervöst och började klia sig här och där (ett tecken som jag alltid tar som att han är nervös) Sen var det helt kört. Jag kunde inte sluta älta att han verkade ha försagt sig och VARFÖR KUNDE HAN INTE ERKÄNNA. Han sa att han redan har svarat på detta tusen gånger och fortfarande vidhåller samma sak. Tillslut blev han arg och ställde återigen sitt ultimatum. Och jag var på väg att gå. Då blev han ledsen och sa att han inte kunde fatta hur jag kunde göra så. Hur jag kunde slösa bort hans liv. Varför hade jag inte redan gått ett år tidigare då? Och jag var också förtvivlad.
En del av mig ville bara krama om honom och säga förlåt. Förlåt för allt. Medan en del skrek åt mig att gå. Gå, du kommer aldrig kunna släppa det här. Du kommer alltid att älta det.
Jag gick inte.
En dag senare skrev jag ner några frågor till honom på mail och bad honom skriva svart på vitt hans sanning om det hela. Han svarade och så la vi det bakom oss.
Jag trodde att det skulle kännas bättre att ha det på print.
Men det höll i en dag.
Tvivlet lämnar mig inte. Jag vet inte vad jag ska tro.
Han är världens bästa för mig på alla andra sätt. Jag älskar honom så otroligt mycket och han ger mig så mycket kärlek och vi passar så bra. Men detta grumlar allt.
Jag är så rädd att han lever ett dubbelliv. Jag är så rädd att han är en av de äckliga gubbsjuka männen och pedofilerna och att han visst var inne på snyggast.se.
Detta hindrar mig i allt och jag kan aldrig känna mig helt lycklig längre, helt lugn och trygg.
Och det går inte att gå tillbaka i tiden och kolla hur det var.
Usch, jag vill bara vara lycklig med min kille. Jag vill att det där aldrig ska ha hänt. Jag vet inte hur jag ska kunna släppa det här och våga tro honom.
Men jag kan inte. Vilket betyder att jag borde göra slut. Vilket jag inte vill!!!! Vilket betyder att jag måste tro honom. Men jag kan inte. Vilket betyder...
Ja, ni förstår, jag sitter fast!!!!!