Tillit i Ovisshet
Hej,
Jag undrar om det finns någon som har varit i min situation och vill dela med sig av några råd...?
Jag vill inte gå in i detalj, men det är så att jag befinner mig i ett läge där jag måste välja att lita på min sambo, utan några bevis, i en sak där jag definitivt och oåterkalleligt skulle göra slut om det vore på ett visst vis.
Jag har ältat denna sak med min sambo länge av och till. Han har gång på gång stått fast vid en sak. Stundtals har jag lugnat ner mig och försökt lita på hans ORD, hans version och sanning då han har sagt att jag antingen måste lita på honom eller göra slut. Men ofta faller jag sen tillbaka i tvivel, misstänksamhet och rädsla för att bli lurad.
I detta fall FINNS INGA BEVIS och kommer aldrig finnas, bara min sambos ord, som tyvärr låter väldigt osannolika, därav min svårighet att tro på dem.
De enda val jag har är att lita på honom - men HUR gör man det? Jag är så rädd att det ska visa sig om några år att han ändå ljugit.
Eller så kan jag välja att gå, göra slut men det VILL JAG INTE! Vi har det så bra på alla andra vis. Jag älskar honom och han brukar vara ärlig även om "svårare" saker så därför hoppas jag ju att han är det även i detta fall. Dessutom, om jag gick, skulle jag nog alltid undra om han kanske talade sanning och jag gick miste om kärleken i mitt liv.
Jag kan inte heller låta bli att tänka att det här känns som ett ultimat "tillits-test" för mig som alltid har så svårt att lita på människor. Mitt livs svåra läxa liksom... flummigt kanske...?
Hur skulle ni ha agerat i min situation?
Till saken hör alltså att detta är något som jag inte kan kontrollera, snoka i eller hitta några bevis för. Samt gäller min oro något mycket stort som gör mig rädd och skulle göra det omöjligt för mig att fortsätta vara tillsammans med min sambo om det vore så som jag är rädd för att det är. Jag är alltså rädd att bli lurad och "slösa bort mitt liv", leva i en lögn, om jag väljer att lita på honom.
Men lika rädd för att slänga bort det finaste i mitt liv, om jag väljer att betvivla och gå.
Hjälp...
// R