Inlägg från: lyckligt gift! |Visa alla inlägg
  • lyckligt gift!

ååå, jag längtar.

Jag och min man är också kristna och vi väntade med sex tills vi gifte oss. Det ångrar jag inte en sekund!
    Det var helt underbart att ha så mycket att se fram emot... Inte nog med vår bröllopsdag som vi drömt om och planerat för, utan även att få flytta ihop och ha sex och få leva med varandra på riktigt!
    Nu har vi varit gifta i ett halvår och det är också helt underbart!!!

Visst var det helt otroligt svårt att hålla sig ifrån varandra ibland! Men som du skriver luthiengirl fick det den första förälskelsen och "pirret" att vara så mycket längre.

Pickolina - det där du skrev om att man får leva i ett förhållande med dåligt samliv bara för att man inte har haft sex med en massa personer innan man gifter sig: Min syn på det hela är att sexlivet är något två personer bygger upp och utvecklar tillsammans. Och har man ett helt liv på sig så vore det ju konsigt om man inte kunde uppnå ett lika bra sexliv som de som byter partner lite då och så. Bröllopsnatten för vår del var ju mysig, men inte det skönaste jag har varit med om kan jag erkänna. Men sedan dess har det hänt mycket ;) Man lär sig som tur är!

Det är också en fantastisk känsla att ge hela sig själv till bara EN person. Med min älskling delar jag något (en massa andra saker en sex också förstås) som jag inte har delat eller kommer att dela med någon annan!

Luthiengirl - jag önskar dig och pojkvännen stort lycka till och tycker att ni gör helt rätt! God bless!!

• lyckligt gift!

Hoppas att ingen tar illa upp av mitt inlägg! Detta är min syn på det hela och den står jag för, men det är inte min mening att döma någon!

• lyckligt gift!

Pickolina...

Jag förstår vad du menar. Men om man ska leta efter en partner som man ska passa helt perfekt med på det sexuella planet - blir det inte ett evigt letande då? Det kan väl alltid bli bättre eller? Jag och min man har valde att leva med varandra, vi älskade (och älskar såklart) varandra hur mycket som helst och visste att vi ville leva med varandra hela livet. Sexet liksom alla andra områden i relationen ville vi att det skulle funka så bra som möjligt. Men istället för att vara tillsammans med en massa personer och tro att man en dag ska träffa nån där allt bara är helt perfekt utgår vi från varandra och försöker göra vårt äktenskap så underbart vi kan.
    Det ger en väldig trygghet att börja från det hållet, vi satsar liksom på oss istället för att fundera på om det hade varit bättre med någon annan.

Det är min syn på det hela...

• lyckligt gift!

abnocto

Är det verkligen så att man inte passar ihop med alla? Jag tycker att det låter lite märkligt!! Om man älskar någon så mycket så att man vill leva ihop hela livet vill man ju inget hellre än att bara vara nära den personen (och även ha sex!). Och då är man väl förhoppningsvis beredd att anpassa sig och ta hänsyn till den andra för att få det att fungera så bra som möjligt!?

Men vad vet jag, har ju inte så många erfarenheter ;)

luthiengirl - Förstår verkligen hur mycket du längtar, men håll ut!

• lyckligt gift!

Det känns som vi inte kommer så mycket längre i den här diskussionen...
    Vill bara förtydliga: Jag tycker att det är viktigt med sex, VERKLIGEN!
    MEN jag tror att det är något som hör hemma inom äktenskapet, jag tror helt enkelt att människan mår bäst av att ha det så. Och i äktenskapet måste man ge och ta och vara lyhörda för varandras behov på ALLA plan. Jag vidhåller fortfarande att jag tycker att det är sundare att utgå från sig själv och sin man och göra något bra av det man har, istället för att hela tiden fundera över att det kanske hade kunnat vara bättre med någon annan om man hade provat några till!
    Abnocto, du som har hittat en perfekt som du säger. Är du helt säker på att det inte finns någon som är ännu mer perfekt? (Ironi...)

Vad jag menar är att jag inte tycker att man behöver ha sex före man gifter sig på grund av rädsla att man inte skulle passa ihop på det sexuella planet. Visst, har ingen av de båda några erfarengeter sedan innan kanske det inte blir perfekt från början, MEN jag tror verkligen att det kan bli det, och som sagt, handlar det om äktenskapet har man ju hela livet på sig. Det man bygger upp tillsammans då tror jag blir svårt att slå hur bra man än skulle "passa" med ett one night stand!!

• lyckligt gift!

"Vill bara påpeka vilken risk det KAN vara och hur illa det KAN bli."

Självklart kan det säkert gå fel för människor ibland! Men jag tror att detta mest handlar om fel inställning och att man inte delar samma värderingar och livssyn, det har INTE med själva sexet att göra.

Hittar man någon som står för det man själv står för och har samma syn på relationen och man är beredd att jobba på äktenskapet tror jag att det går väldigt RÄTT!

• lyckligt gift!

Förresten Pickolina, väldigt roligt att diskutera med dig tycker jag! Du har en väldigt tolerant och förstående attityd! Det kan annars bli motsatsen när man ska diskutera sånt här med någon... Jag hoppas verkligen att du hittar någon som du kan få leva lycklig med i alla dina dagar!!

Svar på tråden ååå, jag längtar.