• Nonika

ååå, jag längtar.

Jag tycker att din berättelse är fin, och ni verkar älska varandra mycket och respektera varandra. Och som nån annan skrev, så är det bra att ni inte känner ånger eller skam för att ni hade sex innan bröllopet.
    Jag håller absolut med om att samhället är åt fanders för sex fixerat, det skriva inte om annat. Blir så trött på "Den nya orgasmen", "Nu finns det nya sätt att älska på (?!)" osv, osv...Vadå? Låt folk få vara ifred med sin sexualitet!
    Det blir helt klart en sned bild för folk, och mest för unga antagligen, om hur sex ska vara.

Min personliga uppfattning är dock att man ska göra vad som känns bäst för en själv, utan att känna skam för det. Så länge man inte sårar sig själv eller andra genom sitt beteende, ska man följa sitt hjärta (hjärna kanske i vissa fall).

Min syn på kristendomen är att den förstört så mycket för människor, ja religion över huvudtaget. Det känns som att det bara är anledningar för att folk ska få kriga, döda och hata varandra, samtidigt som gud är självisk när han säger att man icke ska ha andra gudar än honom.
    Trams.

Make Love - Not war, är min melodi. Om det så bara är love för en kort period eller en natt, så är det ändå bättre än att slåss och hata.

• Nonika

Och nu läste jag att ni har skamkänslor också...varför har ni det?! Vem ska bestämma vad ni vill göra med era kroppar? Hur kan det vara "fult" att älska med någon man älskar?! Vem har mandat på att bestämma över era liv!?
    Ni såklart. Man bestämmer det själv. Det finns ingen eller inget, som kan bestämma det åt er. Ni är vuxna människor med egen kropp och hjärna, låt ingen ta ifrån er det. Hur kan det anses "smutsigt" att ha sex med någon man älskar, har ett förhållande med, och som man ska leva resten av sitt liv med? Att man är gift innebär att man lovar varandra evig trohet, man får antagligen en ring på fingret, och man är äkta makar "på papperet". Men känslorna ändras väl inte speciellt, man har förhoppningsvis älskat varandra redan innan. Om gud inte tycker det är ok att ha sex innan man är gifta, är det en konstig gud, som bara vill bestämma över andras psyke och kroppar.

AnnA:
    Nej, jag tycker absolut inte att ni ska vänta, varför skulle ni göra det? Njut av varandra och av kärleken ni har tillsammans!
    Sex är nyttigt för hjärtat
    Och säkert resten av kroppen också...

• Nonika

Jag blir däremot mörkrädd av att läsa era inlägg. Tycker det är fruktansvärt hur man kan ha såna regler och bestämmelser i sitt egna liv. Ungefär som man inte skulle få dricka vatten när man är törstig. Eller ge någon en kram som man tycker om.
    Kan absolut inte förstå hur det kan vara fult och smutsigt att älska med någon som man tycker om...helt galet.

Men, men, det är ju inte mitt bekymmer. Själv tänker jag fortsätta trampa på i mitt liv, och jag har redan träffat människor från den "andra sidan", så jag är inte orolig för vad som väntar mig efter döden

Svar på tråden ååå, jag längtar.