• paret

ååå, jag längtar.

Hej Luthiengirl och alla andra.

Många fina, väntansfyllda tankar här :)
    Jag längtar också mycket och ibland ännu mer efter att få dela den intima närheten med mannen som älskar mig! Har själv aldrig haft sex med någon tidigare och det känns oerhört tryggt att veta att jag ger allt till en som älskar och respekterar mig.

Hur andra kommenterat det som av någon orsak fått reda på det, eller frågat?

Över förväntan positivt. Bara mött respekt och inget hån. Tacksam för det. -Han måste verkligen älska dig som orkat vänta så länge, är en kommentar som en klasskompis gav mig. (Pojkvännen o jag har varit ett par i mer eller mindre fem år.)

Vad gäller sex och tidigare inlägg...

Vill göra en liten jämförelse med något annat.

När jag gick i lågstadiet tyckte det var spännande att hitta på bus. En kompis lärde mig att snatta godis och tyvärr bar det sig inte bättre än att jag gjorde det oftare och oftare. Övertygelsen att detta var helt fel blev bara starkare och starkare. Pratade med en person som betydde oerhört mycket för mig. Fick ingen utskällning eller så, men kärlek och stöd och visst ville den här personen be för mig att jag skulle kunna sluta falla för frestelsen att ta saker i affären, det var ju det jag ville - sluta altså.

Jag upplevde Guds och människors stora kärlek och förlåtelse till mig och jag VILLE vända om på min livsriktning. Nu är det så länge sedan det hände, men tror att jag t.o.m. gick till affären och sade som det var och erbjöd mig att betala tillbaks.

Det var en underbar lättnad och befrielse att bli av med snatteribeteendet! Godis smakade gott igen :)och jag var lycklig att förlåtelsen också gav mig kraft att ändra riktning på mitt liv!

Den här erfarenheten rikare gjorde att jag i mellanstadiet pratade med en klasskompis som jag såg snatta en sak i en affär. Hon tackade mig senare för att jag hade gjort det.

Inte så att man skall döma en person,förakta den eller så, det ville jag inte, men vissa beteenden och handlingar skadar oss, på olika sätt.

En lösning kunde ju ha varit att säga: Det är inte fel att snatta, jag skall inte döma. En lösning som jag inte tror hade löst situationen. En annan kanske kunde ha sagt: Vilken hemsk människa du är, hur kunde du? Vilket inte heller hade löst situationen.

Jag tycker om hur Jesus sade till äktenskapsbryterskan:

"Inte heller jag dömer dig. Gå nu, och synda inte mer." Joh. 8:11

Svar på tråden ååå, jag längtar.