• loppi

ååå, jag längtar.

Hej!! Jag och min kille också frälsta (kristna) Otroligt kul å se att det e flera här än bara jag som delar dessa åsikter....Tyvärr är jag väl en av dom (förhoppningsvis få) som föll för frestelsen... Jag har ALLTID vart mycket hård på allt som gäller sex...och ändå så föll jag/vi. Och som sagt gjort e ju gjort...och jag vet att Gud ser ALLT!! Så vad gör vi?? Jo vi är helt ärliga emot varann och Gud ...jag smyger inte med det iaf inte för Honom. Jag håller det hemligt inför mina vänner...det e bara några som vet om det. Och igentligen så har ju ingen annan med det att göra =)
    I Guds ögon är vi ju faktiskt på ett sätt gifta och jag skulle se det som ett äktenskapsbrott att lämna min M2B (vilket jag heller inte har tänkt efter som vi älskar varanndra)
    Men men jag kan inte skylla på nått...vi borde ha vetat bättre, men nu e det som det är ...vi har slutit förbunnd med varanndra och vi gör det bästa av situationen...
    Vi vill naturligtvis gifta oss, och kanske blir det snart...how knows =)
    Gud förlåter och Hans kärlek består oavsett , och har nog vart med om trassliga ungdomar förr , om man ser det så =) Tyvärr blev jag en av dom ...
    Men jag ser inte ner på mig själv, varför lägga sig ner och själv dö??
    Vi vill göra Guds vilja, ut och missionera så fort vi gift oss och tänker inte detta hindra oss !
    Be blesst!
    PS: Jag är med andra ord för sex EFTER giftemål, och kommer ALDRIG att vika mig ifrån det DS

• loppi

Wife to be
    Jag förstår verkligen vad du menar...och du tycker säkert att det är rätt åt mig att jag nu har världens dåligaste samvete IGEN...Mörkrädd, ja skojjar du...men jag tänker inte låta det trycka ner mig...När vi är förlåtna ÄR vi UTAN synd, Gud GLÖMMER vad vi har gjort för fel och det är bara upp till oss om vi ska älta allt igen och ingen.
    jag ÄR ett salt i mörkret, jag ÄR ett ljus i världen och jag KOMMER att komma till himlen. Sex före äktenskap är inte "värre" än någon annnan synd, så därför får vi nog alla drass med vissa konsikvenser, för jag tror väl att ingen här är utan synd Eller?? =) Tyvärr får man väl säga men vi är i världen och synden lockar oss alla...Okej det är ingen "ursäkt" till att ha sex innan man gift sig, men man kanske inte ska snacka innan man vet vad det handlar om...Jag kommer ALDRIG låta mitt snesteg att få mig lämna min possition i Kristus, jag är här för att fullfölja uppdraget, med blod svett och tårat!!!!

• loppi

Wife to be-
    Jag har bara väntat på att komentaren "För övrigt blir jag lite lessen när man försöker rättfärdiggöra sitt beteende som flera av er gör" Jag rättfärdigar INGENTING, jag vet mycket väl att sex före äktenskapet är synd! Jag rättfärdigör ingenting som har med synd att göra. Men tänk dig in i situationen! Ett par som inte är gifta , har haft sex i ett år och vet att det är fel men faller om och om igen... jag vet att igenom Jesus är ALLT möjligt, men sitter man i detta klister så är det faktiskt svårt!!
    Jag lever frimodigt, detta är mellan mig Gud och min pojkvän, ingen har med det att göra, jag ber varje dag "Jesus visa mig den väg du har tänkt för mig!" och det gör Han! Okej, lever man i synd så kan inte Gud verka i ens liv till 100% det är jag mycket medveten om.
    Men jag tänker inte låta synden styra mitt liv.
    Jag predikar frimodigt om Jesus om Hans kärlek och om ett liv i Hans enorma kärlek...
    Jag förstår vad du menar och hur du tänker, det gör jag oxå och kommer att fortsätta upppmuntra andra till att vänta med sex tills dom har gift sig, ingen ska få göra om mitt misstag.
    Men snälla, om du är ute efter att hacka på oss så lägg ner, vi har antagligen nog med oss själva iaf

• loppi

Wife to be-
    Jag tycker att du verkar vara en ödmjuk och snäll person som vill alla väl =)
    Nu lägger jag ner denna diskution, tack för mig syster :)
    PS: kommer dock att glida runt på tråden, men vill inte längre snacka om detta, det gör inte saken bättre att "bråka" om det...
    Like you all girls!

• loppi

Annzis-
    Jag har oxå gått bibelskola, vilken gick du? Eller det kanske e dumt att skriva här om man vill va anonym

• loppi

Jag gick en missions bibelskola i Stockholm...hur bra som helst

• loppi

Wife to be-
    Yes box... Tänkte en tanke att du kanske gått i Märsta =) Det bästa jag gjort i hela mitt liv... När gick du??

Svar på tråden ååå, jag längtar.