Inlägg från: Bettan78 |Visa alla inlägg
  • Bettan78

augustibrudar

Hejsan! Här kommer det ytterligare en glad augustibrud som ska gå till altaret den 12 augusti. Planeringarna är i full gång, det är ju så mycket man ska tänka på. Har hittat klänningen, festlokal och kyrka är bokad. Smink och fotograf är också ordnat men frissan är det sämre med. Hon ska förmodligen ha semester under augusti månad. Den svåraste biten är nog vilka man ska bjuda, ska man endast bjuda in släkten, men det låter lite tråkigt för man vill ju samtidigt ha de närmaste vännerna med sig på sin stora dag. Men då har man alla andra som man känner som säkert skulle fundera varför de inte blir bjudna. Eller också ska man slå på stort och bjuda in allesammans. Vi tänkte skicka ut inbjudningarna i början av mars, är det för tidigt tror ni? Då får ju alla chans att ordna ledigheter och semestrar.

• Bettan78

Himla roligt att så många har hittat hit. Visst är det skojigt att få sitta här och ta del av andras planeringar och kanske dela med sig av sina egna. Har nyss skickat efter material för att göra inbjudningskorten. Tänkte först att beställa färdiggjorda med tryck och allt, men det kan kanske vara kul att knopa ihop egna. Sen var det ju lite billigare också. Imorgon ska jag ta itu med maten, vet inte än om vi ska ha trerätters eller buffé. Vore kul med tre rätters, men då måste jag ha tag i några som vill servera. Det är lite man ska tänka på, men roligt är det.

• Bettan78

Vi kommer också att skicka ut inbjudningarna i mars. Vi hade först en fundering på att göra ett "överrasknings" bröllop, men då är ju risken stor att någon/några som man verkligen vill komma inte har möjlighet.

• Bettan78

Hejsan. Vi har också problem med att hålla ner antalet på gästlistan. I går kväll satt vi och tittade över listan men i stället för att ta bort någon så kom vi på fler som vi vill bjuda. Från det ena till det andra, var till min frissa igår. Fick då reda på att hon ska ha semester den vecka som jag ska gifta mig. Så nu måste jag ut och leta reda på en ny. Och jag som tycker det är svårt i vanliga fall att hitta någon frisör som man blir nöjd med.

• Bettan78

Hejsan alla augustibrudar!! Hur går det för er med planeringarna? Själv har jag nu äntligen hittat och bokat en frisör som också sminkar och hjälper en med påklädningen. Ska nu sätta mig och forsätta "klippa och klistra" ihop inbjudningskorten.

• Bettan78

Vi tänkte också att vara ute först. Skulle vara mysigt med ett riktigt sommarbröllop "ute i det gröna" men det blev att vi hyrde en lokal till sist. Vi får verkligen hålla tummarna att vädret är på vår sida, den 12 augusti.

• Bettan78

Här går allt bra. Känns som man har det mesta under kontroll, än så länge är det bäst att man tillägger. Det blir väl mer att stå i när man närmar sig augusti. Jag fick hem mina skor igår. Färgen var väl inte riktigt vad jag hade tänkt mig. Men dom var riktigt fina ändå, måste prova och se om dom passar till klänningen bara. Och idag kom avin om att min korsett ligger och väntar på mig på ICA. Spännande att se om den passar. Det måste vara skönt att ha inbjudningskorten klara. Jag håller på för fullt med att försöka få mina kort färdiga.Tänkte skicka ut dom någon gångi mars.

• Bettan78

Ja det är helt otroligt vad fort tiden går. Det är som sagt bara 6 månader kvar tills det är våran tur. Jag tyckte det var så länge kvar när vi började planera i september. Gällande inbjudningarna var vi helt inne på att skicka dom nu i feb, mars, men tänker nog vänta ett tag till. Dom vi vet som har haft planer på att t.ex åka utomlands har vi förvarnat lite. Tyckte att det kändes lite tidigt att skicka korten redan nu. Många kramisar från mig också!

• Bettan78

Nu har jag varit ute och handlat lite. Hittade halsband och örhängen idag som går ihop med skorna. Sprang förbi ett skyltfönster och där hängde de och väntade på mig. Helt otroligt. Ska ha lindblomsgröna skor och halsbandet bestod av några blommor i samma färg. Nu kan jag stryka det från min att-göra-lista.

• Bettan78

Här är det en till som är lite velig. Inbjudningskorten tyckte jag oxå var himla svårt att bestämma sig för. Slutade med att jag gör dom själv. Har ungefär hälften kvar att göra. Och som sagt frisyren, har ingen aning hur jag vill ha den. Det finns ju en miljon olika varianter som är jättefina. Från det ena till det andra, jag var in på resebyrån idag för att höra mig för om bröllopsresan. Den kommer förmodligen att gå till Thailand men vi vet inte riktigt vart i landet.

• Bettan78

Karin69a
    Fick idee´n härifrån BT med alternativa färger på skorna än vit. Fastnade för ett par skor som en annan tjej här funderade på, så jag tog och skickade efter dem från www.laredoute.se/

• Bettan78

Vi kommer att åka på bröllopsresa, inte direkt efter, men någon gång i november, december blir det nog. Vi vill till Thailand men är lite fundersam på hur vädret är där nere då. Annars funderar vi lite på Antigua men då är priset är ett annat. Vi har oxå önskat oss bidrag till resan så vi får se vart i världen vi hamnar.

• Bettan78

Nu har man kommit hem från jobbet. Det är kul hur man har blivit. Första man gör är att slå på datorn och in på BT.

BlueTopaz
    Såg att du du hade lite erfarenhet av Thailand. Själv har jag aldrig varit där men har hört från alla som rest dit att det har varit helt underbart. Vi har nog riktat in oss på Krabi som det ser ut nu. Vi hade även tittat på ett jättefint hotell i Phatong men har bara hört och läst att det är väldigt livat och som du skriver mycket prostituerade.

• Bettan78

Nej vi tänkte inte bo inne i staden. Hotellet vi kikade på ligger vid stranden i Ao Nang. Jag såg nu att det var en liten bit in till själva Krabi.

• Bettan78

Låter fin fint att stranden är toppen. Jag skulle vilja resa redan nu och lämna denna kyla. Men men den som väntar på något gott... Igår lyckades jag nästan göra klart mina inbjudningskort, informationsbladet och adresserna är kvar att göra. Men allt klippande och klistrande är klart. Det ska bli så skönt när jag får gå och posta dom.

Svar på tråden augustibrudar