• augustibrud 06

augustibrudar

Efter att ha velat fram och tillbaka med datum har vi nu bestämt oss för den 12:e Aug. Jag har i princip bara bokat lokal, var vi ska viga oss och så har jag hittat KLÄNNINGEN. Ni vet när det bara känns så rätt. :)
    Hur har det gått för er andra Augbrudar?

• Svar på tråden augustibrudar
  • knubbsälen

Ska också gifta mig 12 aug... vi ahr bara fixat kyrka... känns som vi ligger lite i lä men en kompis håller på med inbjudningarna. Har du redan köpt klänning? vad för något?

• Chicki

Hej en 12 Augusti brud till, vi har bokat kyrka,likal, bil från bröllopet, band. Har börjat med inbjudningar, har en kompis som gör buketten och en annan som ev gör tårtan, frissan är färdig, nu sk man bara hitta en håruppsättning med =) ja vad mer... Kommer inte på mer...
    Ska på bröllops mässa den 28 Januari i stickholm på grand. Ska bli roligt!
    Ska sätta oss ner och planera lite mer i morgon måste räkna helt oxh hållet på budgeten...

Hur stor budget har ni?

• svessan

Hej. Tänkte haka på här. Vi ska gifta oss den 11:e augusti, en fredag. Eftersom att dem flesta verkar gifta sig på en lördag så kanske jag inte hittar någon 11/8 tråd.
    Vi har bara bokat lokal än så länge, men jag spanar ordentligt och har ganska mycket klart för mig. Svårt bara med känning, ju mer man kollar desto dyrare kan man hitta. Plånboken gillar inte det.
    Ska ni andra ha stora eller små bröllop?

• Bettan78

Hejsan! Här kommer det ytterligare en glad augustibrud som ska gå till altaret den 12 augusti. Planeringarna är i full gång, det är ju så mycket man ska tänka på. Har hittat klänningen, festlokal och kyrka är bokad. Smink och fotograf är också ordnat men frissan är det sämre med. Hon ska förmodligen ha semester under augusti månad. Den svåraste biten är nog vilka man ska bjuda, ska man endast bjuda in släkten, men det låter lite tråkigt för man vill ju samtidigt ha de närmaste vännerna med sig på sin stora dag. Men då har man alla andra som man känner som säkert skulle fundera varför de inte blir bjudna. Eller också ska man slå på stort och bjuda in allesammans. Vi tänkte skicka ut inbjudningarna i början av mars, är det för tidigt tror ni? Då får ju alla chans att ordna ledigheter och semestrar.

• zea

Hej,
    gifter mig också 12/8.Kyrka,festlokal,catering,smink och hår är det som är klart.Har en bild i huvudet hur jag vill att min klänning ska se ut men har inte hittat den ännu.Vi funderar också på om vi ska skicka inbjudningarna redan i mars..

• svessan

vad kul med så många tjejer som gifter sig (nästan) samtidigt som oss. Har funderat endel på indjudningarna och när dem ska ut, men har lite bättre koll nu. Är ändå lite orolig att folk ska hinna boka upp sig. Tror att jag ska säga till dem som vi verkligen vill ska missa vårt bröllop redan nu. Man vill inte riskera något. Jag funderar på att sy upp min klänning, ska iväg på tisdag och kolla lite. Någon annan som ska det?

• svessan

Ska ju vara att vi ska säga till dem som vi verkligen INTE vill ska missa bröllopet.

• S.C

Hej!
    Gifter mig den 12:e augusti. Har bokat lokal och vigselförättare och köpt klänningen...på rea på Noa Noa, den är som en dröm! Kan inte fatta att jag hittat min drömklänning för 600 kr. Vår budget ligger på 15 000 och jag tror att om vi bara planerar bra kommer det att bli pengar över. Jag är student och min sambo har en "normal" inkomst så vi tillåter oss inte att sväva ut allt för mkt. Lokalen kostar bara 1500 kr, en vän till pappa lagar maten, lillasysters kompisar serverar, bröllopstårta fixar vi själva, vin och annat alkoholhaltigt köper vi i Tyskland, mina systrar är bra på att fota...osv. Vi blir ca 45 personer, och ska ha mat och dans, fest hela natten. Hur dags är lagom att då ha själva vigseln tycker ni? Åh, vad det är mycket att tänka på!

• Popis

Tjena en till 12 augusti brud... :D

Vi har fixat:
    *kyrka
    *lokal
    *frisör
    *make up
    *mat fixad
    *solist
    *band
    *kläder (sydde kostym och köpt en Garamaj)
    *näbbkläder
    *saxofonist
    *inbjudan och hemsida
    *påbörjat vigsel- och sånghäfte
    *brunsch

Ja jag tror vi gjort det mesta men så är ju jag arbetslös också... det här har blivit mitt arbete, det är ju så kul! :)

• Popis

Vi gifter oss klockan 15.00 fotas innan och festen börjar 16.30 med välkomstskål ute om vädret tillåter.

Svar på tråden augustibrudar