• augustibrud 06

augustibrudar

Efter att ha velat fram och tillbaka med datum har vi nu bestämt oss för den 12:e Aug. Jag har i princip bara bokat lokal, var vi ska viga oss och så har jag hittat KLÄNNINGEN. Ni vet när det bara känns så rätt. :)
    Hur har det gått för er andra Augbrudar?

• Svar på tråden augustibrudar
  • Mitt hjärta är hemma

Zea:
    Bor i Sthlm och vi skall inte gifta oss i kyrka.

• fru Wikdahl

Vi funderar på mars/april. Man vill ju inte skicka föör tidigt heller.. men det är svårt tycker jag. I maj har ju alla bokat sina semestrar redan.
    kram

• Popis

I april måste min sambo välja semsterveckor tillsammans med sin akollegor så jag tycker att 1 mars är ett bra datum när man ska gifta sig den 12:e augusti :D dessutom börjar det ju närma sig det är ju så roligt, vi ska snart göra skriva ut våra inbjudningar.

• Bettan78

Vi kommer också att skicka ut inbjudningarna i mars. Vi hade först en fundering på att göra ett "överrasknings" bröllop, men då är ju risken stor att någon/några som man verkligen vill komma inte har möjlighet.

• Didido

Vi har funderingar på att skicka våra inbjudningar i april med... Innan var jag inne på att skicka dem två månader innan bröllopet, men sen kom jag på det där med semester. :)

Någon som vet om man kan skaffa sig tillfällig legetimation? Mitt leg. går ut nu i februari och det känns lite onödigt att skaffa ett nytt när man ändå får byta några månader senare... Inget gilitigt pass har jag iheller... Skulle kanske satsa på att ta vårt nya efternamn (det blir ju billigare om en av oss skaffar det först) redan nu till våren?

• Uller

Ska gifta mig i Leksand 12 augusti

har ordnat
    Präst
    lokal
    mat
    musik
    solist
    gästlista
    bröllopsvit
    Fotograf
    Hår och make up
    Tärna
    Tostmaster
    gjort 15 av 40 inbjudningar

Är det fler här som ska gifta sig utomhus?
    Jag hade också tänkt mig att skicka ut inbjudningarna i mars. Då det bara är de näärmaste som vet om at vi ska gifta oss just nu.

• viramia

å, äntligen är jag med en Augustibrud! har väntat såå länge.

• DoktorD

Jag ska också gifta mig den 12e augusti! I Stockholm! Vi ska ha ett borgerligt bröllop med ca 60 gäster och en riktigt bra fest!

Hittills har vi fixat:
    - bästa festlokalen
    - klänning till mig
    - en idé om hur vi vill att atmosfären ska vara
    - plan för att klara vår preliminära budget på 50 000 så smärtfritt som möjligt

Nästan klart (ska bara bokas/tänkas klart på...) är:
    - bröllopsresa
    - färgsättning

Vad som borde fixas snabbt är:
    - vigseln!!! -vi vet inte alls hur vi vill göra med den!

Skulle vara jättekul att byta idéer kring inbjudningar, mat, dekoration, festgrejer och annat! Och är det någon som vet när det är bröllopsmässa i Stockholm nästa gång?

• Popis

Gu vad många som ska gifta sig den 12 augusti... vilket härligt datum. Hoppas vi har vädergudarna på vår sida :D

• Mitt hjärta är hemma

DoktorD:
    Är du säker på att det inte har blivit dubbelbokat då? Vi har nämligen _oxå_ bästa fsetlokalen

Bröllopsmässan är nu till helgen, lörd-sönd 11-18 på Grand Hotell. Jag skall dit på söndag.

Svar på tråden augustibrudar