• augustibrud 06

augustibrudar

Efter att ha velat fram och tillbaka med datum har vi nu bestämt oss för den 12:e Aug. Jag har i princip bara bokat lokal, var vi ska viga oss och så har jag hittat KLÄNNINGEN. Ni vet när det bara känns så rätt. :)
    Hur har det gått för er andra Augbrudar?

• Svar på tråden augustibrudar
  • BlueTopaz

Man ska verkligen helst inte boka hotell innan i Thailand, borsett från de 2 första nätterna, det blir ofantligt mkt billigare att åka runt själv, man frågar bara en tuk-tuk förare (deras taxi) efter ett bra hotell och de vet precis. Dessutom ka man ju dra vidare om man tröttnar!! Man kan åka iväg till en annan ö och slippa betala för två hotell! (dessutom kan man ju dela på sig några dagar om man vill det)

Då föreslår jag nog Phuket, där fins tillgång till massor av olika stränder och aktiviteter samt bra båtförbindelser till andra öar plus att flyget går direkt dit från sthlm. annars får man åka till bangkok och byta.
    man ska undvika den lilla staden Phatong om man har barn eller villha lugn o ro(mkt fest och prostituerade). Karon är den stranden som ligger bäst mellan alla andra stränder och är lagom stor. tröttnar man tar man bara en jättebillig Tuk-tuk till närliggande stränder eller phatong om man vill se fler affärer, marknader, barer och mäniskor för stunden.

Annars kan man flyga til Bangkok och sedan flyga till Krabi och åka vidare till Ao Nang eller Riley beach och ha som bas. Därifrån kan man åka båt till många andra ställen också. De är även berömda för att det finns bra klättring. Det finns inte lika mkt av allt där dock men det är mera mys-mys ;)

• BlueTopaz

Vi bokade båda gångerna ca 4-5mån innan. Det är ju bara flygstol så det är inte lika viktigt att vara ute i god tid.

• Bettan78

Nu har man kommit hem från jobbet. Det är kul hur man har blivit. Första man gör är att slå på datorn och in på BT.

BlueTopaz
    Såg att du du hade lite erfarenhet av Thailand. Själv har jag aldrig varit där men har hört från alla som rest dit att det har varit helt underbart. Vi har nog riktat in oss på Krabi som det ser ut nu. Vi hade även tittat på ett jättefint hotell i Phatong men har bara hört och läst att det är väldigt livat och som du skriver mycket prostituerade.

• BlueTopaz

Bettan78:
    Sambon har varit i Krabi men säger att det bara är en stad utan stränder, ska ni bo i staden verkligen?
    Tyckte att Ao Nang och Riley som ligger på bil resp. båtavståd var riktigt nice.

• Bettan78

Nej vi tänkte inte bo inne i staden. Hotellet vi kikade på ligger vid stranden i Ao Nang. Jag såg nu att det var en liten bit in till själva Krabi.

• BlueTopaz

Mannen lyckades övernatta på stranden med en skabbig katt i Ao Nang (missade sista båten)Toppenstrand med vacker soluppgång säger han... haha

• Bettan78

Låter fin fint att stranden är toppen. Jag skulle vilja resa redan nu och lämna denna kyla. Men men den som väntar på något gott... Igår lyckades jag nästan göra klart mina inbjudningskort, informationsbladet och adresserna är kvar att göra. Men allt klippande och klistrande är klart. Det ska bli så skönt när jag får gå och posta dom.

• svessan

Bettan78:

Kan definitiv rekomendera krabi före Phatong. Det vimlar av prostituerade. Var där med min bror för något år sedan. När vi gick på gatorna drog dem i honom, dem visste ju inte att det var min bror, hade nog tyckt att det var lite obehagligt om det var sambon. Krabi är fint. Sen är det lätt att ta sig till andra ställen om ni skulle tröttna på det.

• SnartW

Hoppas kunna puffa igång den här tråden. Jag gifter mig oxå den 12:e aug. Läste här att det var några som oxå funderade på Thailand som bröllopsresa. Jag och m2b funderar på Kho Samui, Krabi eller oxå Aruba, Västindien. Aruba lockar, men priserna ser mycket bättre ut i Thailand. Har inte läst igenom hela tråden, men när skickar ni ut inbjudningarna? Vi tänkte skicka ut våra i mitten av april.

• Tezzie

Samma datum som vi..vad roligt..

Har bokat kyrka, lokal,köpt klänning,så gott som skrivit vilka vi ska bjuda,betsämmt hur jag vill ha det..men inte längre i planeringen har jag kommit..

Svar på tråden augustibrudar