• augustibrud 06

augustibrudar

Efter att ha velat fram och tillbaka med datum har vi nu bestämt oss för den 12:e Aug. Jag har i princip bara bokat lokal, var vi ska viga oss och så har jag hittat KLÄNNINGEN. Ni vet när det bara känns så rätt. :)
    Hur har det gått för er andra Augbrudar?

• Svar på tråden augustibrudar
  • Bluebride2006

Är också augustibrud, 5 augusti

• BlueTopaz

Förlusten blev 1200:- bara faktiskt, sålde två med plus och en med minus i kassan.
    Och denna klänningen fick jag 1500:- rabatt på så det jämnade ut sig alltihop. =)
    Kul att du gillade den!

• GoaSmulan

BlueTopaz: Jag tittade till din sida igen och tycker fortfarande klänningen är vacker. Men jag tycker nog du ska vara utan skärpet, det skulle i alla fall jag vara.

• CTS

Jag e lite lat och undrar igen vilken webbadress som Cinderellas birdal-shop har?
    Vet att har varit länkad flera gånger här på BT. men idds inte leta

• svessan

BlueTopaz:
    Nej, nej, nej. Du ska absolut ha skärpet! Jag har skrivit om din klänning i tidigare trådar att det är bland det finaste jag sett, och det tycker jag fortfarande.
    Jag ska själv ha en sjöjungfruklänning och är på jakt efter ett fint sidenband. En sak jag oroar mig för att sidenband är så "hypat" för tillfället. Nu ska man dumpa skärpet i midjan och byta till sidenband. Jag är lite modekänslig och är rädd att det blir en sommargrej som känns trist i slutet av sommaren. Vad ska man då ha?(för jag måste ha ngt i midjan)

• Bluebride2006

Har alla sina klänningar klara?

• SnartW

Hejsan hoppar in här. Nu var det ett tag sen jag besökte BT.
    Bluebride2006
    Jag har min klänning klar. Det blev en enkel modell i färgen ivory, fastnade verkligen för den. Om ni vill se så finns den på www.francemode.se artnr 37083

• Bluebride2006

jag har också min klar, har haft den hos sömmerskan för den behövde sys in och upp lite. hämtar den nästa vecka.

• Bröllopstokiig

Svessan: Har jag sett din klänning??

Äh, klart du kan ha sidenband! Tänk på att brudmode håller sig mkt längre!

• Mitt hjärta är hemma

Hej alla augustibrudar!
    Hur går det för er?
    Vi sitter med inbjudan och försöker få till en perfekt inbjudningstext (eller åtminstone okej).
    Häromdagen provåt vi en del av bröllopsbuffén och träffade det superrara cateringparet. Känns skönt att det känns bra
    Börjar mer och mer fundera på hur själva _festen_ skall framskrida. Alltså oroa mig lite för att det bara blir som en "vanlig" fest... Nån som hajar? Har ni någon som hjälper er att planera själva festen?

• Bluebride2006

vi ska ha festen på ett slott, så de är de som hjälper till i så fall

• JoLu

Det går bra för oss. Vi ligger i fas. Var med m2b i fredags och kollade på kläder till honom. Han skall hyra och fick tag på en jättesnygg frack coat.
    Skickade ut inbjudningarna i förra veckan och har fått höra ev en del inbjudna att de tyckte inbjudningarna var fina. Blev så glad. Vi har ju gjort dem själva.
    På onsdag skall jag till frissan och diskutera bröllopsfrisyr...skall bli så roligt!

• BlueTopaz

Grand hotell gör dukningen men ngn från vårt "följe" måste vara där och övervaka. Tydligen har det blivit fel med bordsplac. tidigare och grand har fått tagit smällen.

• svessan

BlueTopaz:

Nej, du har inte sett den. Har inte min klänning färdig än. men snart borde den vara klar. jag har spanat på lite band. Antingen blir det ett tjockt siden band som jag har sett eller så "syr" jag ett av ett duchesstyg (stavningn? ). Jag har sett både och tycker att sidenband är otroligt vackert, men man kan få till fina rosetter med en duchess.

• BlueTopaz

Ja duchess blir nog fint oxå! Du får visa bild sedan när du är färdig!!

• blondieangel

Vi gifter oss den 12 augisti.
    Och efter en radiointervju kom vi fram till att allt nästan är klart :)
    Klänning med tillbehör är inhandlad, kläder till min blivande är bokade, mat, tårta, trubadur, lokal, kyrka, sång, bil, hår, smink, fotograf etc. etc. Inbjudningskort klara, festhäftern på gång osv.

Jag känner mig lugn och glad inför den stora dagen, får se hur länge lugnet varar ;)

• Mitt hjärta är hemma

blondieangel: Hur kom radiointervju in i sammanhanget? *nyfiken*
    Var i lander gifter ni er?

Svar på tråden augustibrudar