Inlägg från: svessan |Visa alla inlägg
  • svessan

augustibrudar

Hej. Tänkte haka på här. Vi ska gifta oss den 11:e augusti, en fredag. Eftersom att dem flesta verkar gifta sig på en lördag så kanske jag inte hittar någon 11/8 tråd.
    Vi har bara bokat lokal än så länge, men jag spanar ordentligt och har ganska mycket klart för mig. Svårt bara med känning, ju mer man kollar desto dyrare kan man hitta. Plånboken gillar inte det.
    Ska ni andra ha stora eller små bröllop?

• svessan

vad kul med så många tjejer som gifter sig (nästan) samtidigt som oss. Har funderat endel på indjudningarna och när dem ska ut, men har lite bättre koll nu. Är ändå lite orolig att folk ska hinna boka upp sig. Tror att jag ska säga till dem som vi verkligen vill ska missa vårt bröllop redan nu. Man vill inte riskera något. Jag funderar på att sy upp min klänning, ska iväg på tisdag och kolla lite. Någon annan som ska det?

• svessan

Ska ju vara att vi ska säga till dem som vi verkligen INTE vill ska missa bröllopet.

• svessan

Vart bor ni augustitjejer? Själv bor jag i Göteborg. Vi ska gifta oss borgligt men vill ha "hela kalaset" ändå, inklusive drömklänning. Har som sagt bara fixat feststället men det blir kuvertavgift så där slipper man lite catering och alkoholpunkter. Sen köpte jag mina skor förra sommaren, långt innan klänningen var påtänkt.

Knubbsälen: jag har inte hittat någon som ska sy upp min klänning än, inte heller några tyger men imorgon ska jag iväg till ett ställe som ligger i närheten och höra vad hon tar. Rädd för att det ska bli för dyrt. Har tyvärr ingen kompis som kan sy och jag är också student. Får hålla tummarna att dem är bra.

• svessan

Uller: Vi ska också gifta oss ute. Vet inte vart än men ska åka runt och leta lite. Vi kommer vara 35 st inkl oss så det underlättar ju om man slipper använda mikrofon och ljudanlägning. Hur ska ni göra??

• svessan

GoaSmulan: Vi har lite samma problem. Vi har friidrotts EM här i stan den helgen. Man vi la böllopet då i alla fall. Där vi ska vara påverkar det inte oss, men hotellen är helt fullbokade verkade det som. Det är inte så jätte många som behöver bo på hotell så vi hoppas att det kan lösa sig på annat sätt. Det som däremot kan vara problem är att vi funderar på att gifta oss någonstans offentligt, utomhus. Är rädd för att staden är knökad(på ren göteborgska) då. Fast det kan ju inte vara folk i hela stan, och dem håller sig säkert rätt centralt...eller?

• svessan

Jag har också fått två ringar av svärmor som kommer från hennes moster. Vi ska göra om dem till en fin ring. Den ena är precis en sådan jag vill ha fast vissa av stenarna är borta. Den andra full av stenar så när jag fick den började fantasin skena, men det blir nog något ganska enkelt ändå.
    Ser att det är ganska många som skickar/skickat sina inbjudningar nu. Är det inte lite tidigt? det är ju precis ett halvår. Jag är sugen men hindras av att sambons bästa kompis gifter sig två månader innan oss och dem har inte kommit ut än. Känns som man vill vänta tills deras är ute.

• svessan

Bettan78:

Kan definitiv rekomendera krabi före Phatong. Det vimlar av prostituerade. Var där med min bror för något år sedan. När vi gick på gatorna drog dem i honom, dem visste ju inte att det var min bror, hade nog tyckt att det var lite obehagligt om det var sambon. Krabi är fint. Sen är det lätt att ta sig till andra ställen om ni skulle tröttna på det.

• svessan

BlueTopaz:
    Nej, nej, nej. Du ska absolut ha skärpet! Jag har skrivit om din klänning i tidigare trådar att det är bland det finaste jag sett, och det tycker jag fortfarande.
    Jag ska själv ha en sjöjungfruklänning och är på jakt efter ett fint sidenband. En sak jag oroar mig för att sidenband är så "hypat" för tillfället. Nu ska man dumpa skärpet i midjan och byta till sidenband. Jag är lite modekänslig och är rädd att det blir en sommargrej som känns trist i slutet av sommaren. Vad ska man då ha?(för jag måste ha ngt i midjan)

• svessan

BlueTopaz:

Nej, du har inte sett den. Har inte min klänning färdig än. men snart borde den vara klar. jag har spanat på lite band. Antingen blir det ett tjockt siden band som jag har sett eller så "syr" jag ett av ett duchesstyg (stavningn? ). Jag har sett både och tycker att sidenband är otroligt vackert, men man kan få till fina rosetter med en duchess.

Svar på tråden augustibrudar