• Engäst

Jag är så jä..a arg!

Här har man en färsk lärarexamen, får inget jobb, stämplar snart ut...och vad erbjuder Arbetsförmedlingen för hjälp?? En åtgärdsperiod på en parkservice tillsammans med utvecklingsstörda och långtidssjukskrivna. Inget ont om dessa människor men är det verkligen ett bra sätt att få ut mig i arbetslivet? Nu kanske jag måste flytta från mina barn för att ta ett jobb 23 mil härifrån. Vart är vi på väg???

• Svar på tråden Jag är så jä..a arg!
  • Engäst

öh....här hör ju inte detta hemma....

• LizE

Hej Engäst
    Förstår hur du känner det. Jag är själv lärare. Jag har haft en otrolig tur, är inne på mitt femte år som fast anställd. Tycker att det är så fel att nyexaminerade inte får en chans i dagens samhälle. Det gäller att inte ge upp och att ta personlig kontakt med rektorerna. Finns det någon vikariepool där du bor? Det är annars ett bra sätt att få in en fot i läraryrket. Hoppas att det löser sig för dig.

• Lady Marmelade

Jag kan fatta att du är arg. Jag kan tyvärr bara hålla med dig. Det låter för j'vligt. Jag hoppas att det löser sig för dig.

• evig trohet

Egentligen spelar det ingen roll om vad man utbildar sig till ,em får ändå inget jobb.Jag tog studenten 01 och jag har fortfarande inget jobb. Efter det har jag börjat på utb men hoppat av för att det inte har känts bra.Man har studielån men inget jobb
    FY FAN

• LisenL

anmäl dig till en vikariepool eller ring runt till skolor och säg att du vill tim-vicka. På så sätt får du in en fot på skolorna och kan lättare få längre vik. Fasta jobb är det ont om mn som lärare kan man vara ganska trygg på vikariat oxå.

• JavelinX

Jag kan inte tycka så värst synd om dig tyvärr. 23 mil och en flytt är sådant man får ta, även om det naturligtvis blir jobbigt för dig och familjen. Men - finns det jobb på annan ort så är det bara att spotta i nävarna och gå vidare. Det funkar inte att lita på att någon annan skall betala för en.

• SYL