Jag är så jä..a arg!
Jag kan fatta att du är arg. Jag kan tyvärr bara hålla med dig. Det låter för j'vligt. Jag hoppas att det löser sig för dig.
Jag kan fatta att du är arg. Jag kan tyvärr bara hålla med dig. Det låter för j'vligt. Jag hoppas att det löser sig för dig.
Jag och min man ska flytta utomlands just för att det råder sådan brist på jobb för oss som är forskare. Har en doktorsexamen men har ändå aldrig haft ett fast jobb. Har haft ett tidsbergänsat jobb som tar slut om några månader. Fick erbjudande om att flytta till USA och vi tar det bra mycket hellre än att vi båda riskerar att gå arbestlösa i sverige.
Det är synd att man ska behöva "tvingas" utomlands. Men det är bättre än att gå arbestlös tycker iallfall jag. Man kanske inte har samma kontakt med vänner och familj men man kan få nya vänner i det nya landet. Traditioner får man hålla vid liv i själv. Dessutom berikas man med ny kultur och nya traditioner. Sjukvård finns i andra länder också och sverige har faktiskt inte världens bästa sjukvård. Visst förlorar man de sociala försäkringarna om man flyttar utomlands men man får ju tillbaka dem den dagen man flyttar tillbaka och har jobb här igen. Ibland får man vara öppen för möjligheterna och våga testa. Det kan ju faktiskt bli hur bra som helst.