Jag är så jä..a arg!
JavelinX Du arbetar va?
Förtså hur det är att gå arbetslös det är ett heltids jobb jag har två utbildningar bakom mig barnskötare och undersköterska var klar 03 med första och nu 06 med andra. Att flytta utomlands är inte alltid så lätt. Jag personligen kan inte tänka mig att lämna min man mina vänner min familj för att ensam flytta utomlands. Aldrig!
Har man sen barn på det är ju det idiotiskt om man ska tvingas flytta riva upp barna från deras hem vänner bara för att man ska jobba. Bara för att man är heltidsarbetslös på pappret betyder det inte att man är det. att söka jobb är ett heltidsjobb som kräver mycket psykiskpåfrestning man får nej på nej på nej på nej. Det är hemskt. Det vi arbetslösa får ut är skattepengar som vi kommer betala tillbaka på ett eller annat sätt tro inte att de som är arbetslösa sitter hemma på sina arslen och väntar eller bara tycker det är bekvämt. Har nu i två månader sen utbildningen var klar varit arbetslös sen andra dagen som arbetslös klättrar jag på väggarna. Man tar det man får jag har arbetat under studietiden och innan på sommrar och lov men att få en anställning som leder någonstans är i stort sett omöjligt. Antingen har du för lite utbildning eller för mycket för lite arbetserfarenhet eller så passar du helt enkelt inte. Tycker du ska vända dig till de som inte vill arbeta o klaga på dem istället för att klaga på dem som kämpar för att få arbete.