Jag är så jä..a arg!
Fast enligt min arbetsförmedling kan de inte tvinga mig att flytta så länge jag har barnen boende halva tiden hos mig. Men därmot att pendla ca 10 mil enkel resa.
Fast enligt min arbetsförmedling kan de inte tvinga mig att flytta så länge jag har barnen boende halva tiden hos mig. Men därmot att pendla ca 10 mil enkel resa.
Tja kanske att ams borde avskaffas. Fast vad händer med de stackare som får slut på akassedagar då? Idag blir de åtminstone placerade någonstans och får aktivitetsstöd.
Nä ut med folket på AF för att besöka företag och ragga jobb som de gjorde några år bakåt i tiden.
Var ska de få detta jobb då? Och OM de inte får jobb?
Tiger72: Lättare sagt än gjort då de oftast tycker man är överkvalificerad om man har en examen.
Engäst: Det tycker i alla fall jag.
HasseP: Nu var det itne jag som tyckte någon var överkvalificerad. Arbetsgivarna brukar anse att man är överkvalificerad och är rädda att man går vidare till det man är utbildad så fort man får ett jobb inom det.
HasseP: Så det kan man avgöra utan att träffa en person? För jag vet personer som fått just det svaret direkt när de lämnat en ansökan utan att företaget ens träffat personen.
Next: Ja det är ju också ett sätt att se det på.
Engäst: Ja det är inte lätt då man har separerat. Man vill ju inte att barnen ska behöva välja eller egentligen ens att det inte ska kunna växa upp med båda föräldrarna lika mycket.