• lokatt

Jag är så jä..a arg!

alltså, FÅR arbetsförmedlingen ens jaga in dig på samhall?
    en snabb sökning bekräftar min uppfattning om vad samhall är till för, och det är INTE att "gömma" vanliga arbetslösa...

"Samhall är ett företag som ägs av staten. Samhall ska skapa meningsfulla arbeten för människor med arbetshandikapp.
    Arbete på Samhall är en så kallad arbetsmarknadspolitisk åtgärd (så kallat skyddat arbete). En anställning på Samhall kan först bli aktuell sedan du prövat att få arbete på den öppna arbetsmarknaden och haft arbete med lönebidrag." (från handikappombudsmannens hemsida)
    "Samhalls uppdrag innebär att skapa meningsfulla och utvecklande arbeten för personer med funktionshinder. " (från samhalls egen hemsida)

• lokatt

sedan lär jag ju tillägga att jag också sällar mig till den skara som anser att man inte får vara FÖR kinkig med jobb, samtidigt som jag anser att man faktiskt ska få ha NÅGOT värde även som arbetssökande. självklart ska man vara tacksam för varje möjlighet att verkligen jobba & tjäna pengar, men det finns sk åtgärder som är ett hån mot den arbetssökande - det har jag själv upplevt & har fått rapporter från flera pålitliga personer. detta, med samhall, framstår som bara ett exempel i den raden...

stå på dig!

Svar på tråden Jag är så jä..a arg!