Inlägg från: marie 06 |Visa alla inlägg
  • marie 06

Jag är så jä..a arg!

Snacka om urspårad tråd. TS skriver att hon har sökt 30 jobb på 4 veckor så nog är hon uppsökande. Tvivlar på att man tar studielån och lägger år av sitt liv på studier för att sen lägga sig på soffan och vänta på att AF ska fixa resten av livet. Jisses...
    Och att kassan på ICA skulle vara säljjobb? Serviceyrke, ja. Säljjobb, knappast.
    Och TS, det är inte otacksamt/bortskämt att tacka nej till Samhalljobb. Att efter fyra veckor erbjuda dig en sådan aktivering låter märkligt.

Bara för att vara tydlig; detta är inte nedvärdering av Samhall eller de som arbetar där. Ej heller motsäger jag mig att fler behövs inom hemtjänst och vård. Det kan väl inte vara riktigt att bli klassad som otacksam bara för att man har en önskan att använda sin utbildning?

• marie 06

Lilla spöket laban

Inte för att det har nån betydelse för tråden

Jo, jag har jobbat i affär. Haft kassatjänst under knappt ett år, hos ICA faktiskt. Jag vidhåller, att sitta i kassa inte kan jämföras med ett regelrätt säljarjobb. Ok, att man frågar "Något annat?", hälsar och ler mot kunden.
    Säljjobb enligt min mening, är när du har ditt egna kundkonto, eventuellt (oftast) jobbar mot provision. T ex folk som arbetar med att sälja in maskiner hos produktionsverksamheter etc...
    Nå, det är vad jag tycker i alla fall

• marie 06

September 06

Hmm, det är inte jag som är intresserad av ett lärarjobb! Jag är väldigt nöjd som jag har det

Lilla spöket Laban
    Antar att det kan vara skillnad på att jobba på golvet i en butik jämfört med att sitta i kassa, särskilt om det är en större butik typ Maxi...

Svar på tråden Jag är så jä..a arg!