• Lippi

CAMBRIDGE!

fifflan

Illamående kan bero på att man druckit för mycket vatten.

Du sköljer ut alla salter från kroppen. Ett bra tips är att kolla i vattnet på toa efter du kisssat. Om det inte är någon alls färg eller i stort sett ingen, så brukar det vara en indikation på att du har drukit för mycket.

Man ska dricka cirka 2l per dag. Men de flesta behöver inte ens så mycket.

• Lippi

Är det lika svindyrt överallt?

Det är ju oxfilépris!

• Lippi

Hmmm, för 440kr i veckan äter jag inte nu.

Jag är otroligt glad för rotmos och fläskkorv, ärtsoppa, fläskpannkaka, gratinerad falukorv, spagetti och köttfärssås. Ja, ni vet sådan där riktigt billig mat. :)

Så största omställningen för mig blir nog priset. Jag är som sagt inte van vid att äta upp så mycket pengar. ;)
    --------------------------------------

Jag har cirka 12kg som jag vill bli av med. Hur många veckor är rimligt för att bli av med det?

Går det att träna när man går på denna diet? Blir man inte fruktansvärt trött av det?

• Lippi

fifflan

Äter du ingen vanlig mat alls?

• Lippi

Men det är ändå jättemycket.

Hur ser du ut i längd och vikt?

Tänkte på om min viktnedgång blir något liknande.

• Lippi

Det finns vetenskapliga bevis på att man inte bränner mer fett när kroppen är i ketos. Det enda som säkert händer med dig är att du får en sur illaluktande andedräkt.
    ------------------------------------
    Gloriousgirl

Vad säger din konsulent om din extrema jojo-bantning?

För mig låter det livsfarligt.

• Lippi

Gloriousgirl

Jag har varken reagerat negativt eller varit skeptisk mot pulverdieter.

Jag äter själv olika pulverdieter ibland. Men alltid bara genom att byta ut vissa mål per dag. Jag vet vad jojo-bantning kan göra med kroppen och är livrädd för det. Därför var det varken av kritik eller skepsis som jag frågade. Utan bara för att jag var orolig för vad det kunde göra med dig.

• Lippi

Vet ni om att det är farligt att dricka för MYCKET vatten?

Cirka två liter om dagen ska det vara för att man ska kunna behålla alla kroppens salter. Mer vatten kan orsaka yrsel, huvudvärk och illamående.

• Lippi

vickegbg

Jag vet att det är rekommenderat enligt Cambridgekuren att dricka tre liter vatten per dag.

Detta för att ge bot för de vattendrivande effekterna. Men det är en lose vs. lose situation!

Om du dricker så mycket vatten spär du ut och sköljer ut salter och mineraler från kroppen. Detta kan orsaka yrsel, huvudvärk och illamående.

Om du inte dricker tillräkligt med vattnet, gör det att du får en för låg vätskenivå. Detta kan orsaka yrsel, huvudvärk och illamående.

Så man kan aldrig generallisera och säga att om man mår illa och har huvudvärk, så ska man dricka mer. För det kan vara jättefarligt och istället öka problemet.

Vet man med sig att man normalt inte dricker så mycket om dagarna, så ska man inte hälla i sig tre liter. Drick när ni känner er törstiga! Kroppen känner själv när det behövs påfyllning.

Svar på tråden CAMBRIDGE!