• Blowjo

CAMBRIDGE!

Hejsan....

Är inne på min andra dag med cambrige-kuren...

Nu undrar jag om någon här , har provat detta? För jag undrar hur snabbt ni iså fall gick ner...

För själv vill jag gå ner 28 kg....och när jag har läst om de som gått ner ivikt på cambridge hemsida, så har det tagit flera månader. Så därför undrar jag om det finns någon som gått ner fortare i vikt än så?

Tacksam för svar!

MVH/Johanna

• Svar på tråden CAMBRIDGE!
  • jakthustru

flera månader att gå ner 28kilo? Vad har du förväntat dig... träna och ät nyttigt så lär du må mycket bättre, annars går du up igen när du börjar äta. det handlar om att byta livsstil, inte mat!

• Blowjo

tack för rådet...och ja visst ...träna och äta nyttigt är bra i längden,men det går jag inte ner fortast av! När jag gått ner mina kilon, då ska jag se till att jag håller det så! -enklare sagt en gjort,visst...Men har man bestämt sig så har man!

Det ska gå! =)

• jakthustru

lycka till då! jag har faktiskt börjat träna så sent som idag =) Har provat lite olika innan men smugit undan från träningen, men nu har jag förstått att det är det enda som funkar i längden... Lycka till massor!

• Blowjo

Tack så mycket! Jag har försökt att äta rätt och träna, men jag lyckats endå inte gå ner nått, utan stannar mest på samma vikt hela tiden. Och jag tittade på vågen idag och jag har gått ner 3kg...så det känns jättekul!

Lycka till du med!! =)

• jakthustru

toppen, vi får fortsätta här och se hur det går för oss båda... Jag ska ha andra träningspasset imorgon innan jobb... lyckades klämma in 300m snabb simning idag (jobbar på badhus)

• Afrodite_06

Har gått på Cambridege i 2 omgångar, första gången gick jag ner 9 kg på 2 veckor. Andra gånger gick jag på ren kur 4 veckor o gick ner ca 15 kg.

Har inte vågat testa det igen för jag tappade 2/3 av mitt hår ca 2 mån efter kuren.

Läkaren sa det berodde på att man satte kroppen i stress och då kunde den reagera så. (mycket ovanligt, tydligen)

Kan givetvis varit kombination med andra "problem" samtidigt, förstås.

Men jag blev rädd !!

Vill inte skrämma, bara informera.

Mår du bra så kör på o LYCKA TILL !!!

• *Vårblomma*

Afrodite_06
    Först, vad duktigt av dig att hålla renkur i 4 veckor!!
    Men oj vad läskigt med håret! Fick du tillbaka allt? Har du lyckats hålla din vikt??

Blowjo
    Hur går det för dig!?
    Själv vill jag bli av med 24 kg. Kör kombikur Cambridge nu.

• M.G

Blowjo - Det kan aldrig vara bra att tappa så mycket i vikt på så kort tid.
    Jag tycker du ska lära dig om GI, om du inte redan kan det. Jag tror det är det ultimata för våra kroppar och hälsa + motion förståss.
    Uteslut vitt mjöl, socker, ris och pasta så gott det går och ät mer fibrer så tror jag du fixar det galant.

• Blowjo

Tjena...

Afrodite_06

jo, det är upp och ner... =) men mesta delen så går det riktigt bra..jag är nu inne på sjätte dagen..Men just nu har jag mens, så jag fick rådet av min konsulent att inte väga mig. Men annars har jag på de här dagarna gått ner 4 kg...och jag planerar att äta ren kur ända tills 26 mars. För att avgöra där om jag ska börja köra kombinerad kur..eller fortsätta med ren. Men jag hoppas verkligen att det sja räcka med dom här veckorna..

men var starkt, och håll ut...tänkt på att det bara är en kort tid av resten av ditt liv!!!!

Hur länge har du kört hittills...?

• Blowjo

Hej M.G

Jag ska nog ta reda på mer om GI....det behöver jag verkligen....Men jag är verkligen desperat nu och känner verkligen att jag vill se resultat fort.
    Men när jag gått ner dit jag ska..så ska jag efter det tänka på vad jag äter och mer på motion..för jag håller med om att det här inte är den bästa lösningen. Men jag ska efter det här göra allt, för att inte hamna i den här situationen igen!!

Tack för dina råd!

Svar på tråden CAMBRIDGE!