• tvillingsjäl

CAMBRIDGE!

Håller med dig Lippi! Det lustiga i det hela är att alla som dricker pulver "fuskar" i tid och otid eftersom ingen normal människa pallar att leva på pulver å då faller hela den här Ketosgrejen....men som tidigare talare skrev..det är ju era kroppar, synd att ni vill misshandla den på det sättet...

• tvillingsjäl

Gloriusgirl:

Var har du fått idén att det inte finns "vanlig" mat som inte innehåller en massa socker och som inte är balanserad? Det är väl ändå sån mat du måste inrikta dig på efter din pulverkur för att lyckas långsiktigt? Det finns massor och åter massor med nyttig mat som INTE innehåller en massa kalorier men man måste ju lära sig vad det är förstås...

Min uppfattning av att det fuskas en hel del har jag hämtat från alla forum som handlar om pulverdieter och i princip ALLA skriver nån gång "oj..idag fuskade jag lite men jag fortsätter imorrn!"
    Det är alltså inte MIN sanning utan det är bara att läsa forumen för att förstå att det är sant...för många, inte för dig kanske! Men ser du inte det absurda i att leva på pulver i 6 mån?!

Nåja, jag vill inte klanka på er utan alla gör som man vill och personligen tror jag på att äta nyttig hälsosam mat och må bra (fattar inte att man måste fråga varför man mår illa och är yr!?)

• tvillingsjäl

Septemberbride: Varför den otrevliga attityden? Jag är bara intresserad av hur ni tänker, långsiktigt tex...det är väl en legitim fråga tycker jag: Om ni inte lär er äta rätt nu, varför tror ni att ni ska göra det EFTER pulverkuren? Men det är som vanligt, ifrågasätter man någon som dricker pulver så blir det "spott å fräs" Svara på frågan istället....

Okej tjejer, jag ska lämna er tråd..ha det bra å sköt om er!

• tvillingsjäl

Blowjo: Tack för ditt insiktsfulla inlägg! Jag hoppas verkligen att det går bra för dig. Problemet som jag ser det är ju att det är en typ av jojo bantning och sådana om man håller på för länge kan påverka insulinkänsligheten i kroppen, vilket inte gör det lätt att tappa vikt sen i framtiden...
    Visst går man ner i vikt, sen går man upp kanske hälften av det man gick ner å då är man ju inte riktigt nöjd så då börjar man ju om igen..ja du kanske förstår vad jag menar?

Men jag hoppas du lyckas å det menar jag verkligen! Själv har jag gått ner 6 kilo med GI metoden å är nu en 36:a, å min vikt håller sig totalt stabil och jag behöver inte känna att jag missar något, jag får ju äta! dessutom kan jag träna hårt och må bra så jag är nöjd att jag hittat en metod som funkar för mig!

• tvillingsjäl

september bride: nej det är inte normalt...du är förstoppad. Ät mer fibrer, dvs mat eller så finns det att köpa på apoteket fiberersättning. kanske det hjälper dig att få igång magen! Annars får du nog använda lavemang...

Svar på tråden CAMBRIDGE!