• okt2006

CAMBRIDGE!

Hej på er Cambridge:are!

Jag orkar inte läsa alla inlägg, det skulle ta en hiskelig tid, men vill ändå ställa några frågor trots att svaren kanske finns i tidigare inlägg.

Hur går det till? Vad kostar kuren? Får ni några bieffekter? Kan ni inte berätta mer för en blivande brud som skulle vilja tappa 10 kg!

• okt2006

Åh septemner bride, vad duktig du är! 3 kg på en vecka är super!

• okt2006

september bride:
    jag är ju inte alls insatt i vadcambridge-folket skulle rekommendera, men min tanke är: kan du inte köra pulver+mat ett par veckor och sedan köra ren kur igen? Din mage och tarm kanske behöver lite riktig mat ett tag och inte bara pulver. Du har ju tid på dig ända till september och hinner säkert gå ner dina resterande kilon ändå. Det är viktigt att vara rädd om kroppen också och inte enbart fokusera på kilona som rasar!

• okt2006

Och fortsätt med det september bride, det är roligt att läsa att det går bra!

• okt2006

september bride: va kul att du gick ner 2,8 kg på en vecka trots att du gått på ren kur så länge! grattis! får du mycket kommentarer från omgivningen om att du tappat i vikt?

• okt2006

hur ser dina skor ut september bride?

• okt2006

GO SEPTEMNER BRIDE! Nu har du passerat 20-kilosstrecket!!

• okt2006

Går själv inte på kuren men är ofta inne och läser hur det går för er. Hoppas motivationen vänder för vissa och håller i sig för andra! Ni kommer att må så bra när nått ert mål!

Styrkekramar från okt2006!!

• okt2006

MimmiMus: Jag har inga bra tips och råd att komma med, jag hoppas bara att klarar de tre dagarna! Jag antar att du fått denna kommentar många gånger förut - men du vet väl att du verkligen inte borde jobba så mycket som 70 timmar i veckan? Din kropp mår inte bra av det!!

• okt2006

Mimmimus: här kommer bara en kommentar från en som följer er viktminskning men som själv inte går på kuren... Visst är det väl så att det där med p-staven och den oregelbundsna mensen kommer att stabiliseras? Jag vet flera som har p-stav och är jättenöjda med det. Din kropp behöver nog bara vänja sig!

• okt2006

En sak till... jag har diabetes och mäter därför också ketoner i urinen (som Mimmimus berättat om med s.k. Ketosticks). Om jag har ketoner i urinen är det jättedåligt! Det är ett tecken på att jag har för lite insulin i kroppen och kroppen börjar brytas ned. Helt ärligt - ringer jag till min diabetessköterska och säger att jag har ketoner så blir jag inlagd!! Är ni säkra på att vad ni håller på med verkligen är hälsosamt?

/orolig för er...

Svar på tråden CAMBRIDGE!