Dag 2 för mig. :) Har dock en fråga: Jag är en kvällsmänniska och kommer ofta i säng väldigt sent och går upp väldigt ojämnt på morgonen, så det är inte alltid jag orkar gå upp innan nio (anledningen till varför jag kan unna mig sådan "lyx" är för att jag pluggar distans). Jag frågade min konsultent om det är ok om jag tar min morgondryck efter kl 9 ibland, och samtidigt skjuter på dom andra dryckerna lika lång tid framåt, men hon sa att det inte gick bra, och att det är bättre att jag går upp, tar min morgondryck, och sen går ocg lägger mig igen, för annars tror kroppen att jag svälter den. Men det låter ju inte riktigt rätt? Sålänge jag tar drycken direkt när jag gått upp, oavsett klockslag, så ska väl inte kroppen tro att jag svälter den?
Om jag ska vara ärlig så tror jag inte min konsultent är så smart, utan mer har läst på och upprepar det hon läst (hon säger t.ex "keton" istället för "ketos"), så det är därför jag vill ha ett andra utlåtande. Och vilka är det bättre att fråga än ett gäng tjejer som redan går på kuren och ser resultat? :)
Så; kan jag ta min morgondryck när jag går upp, även om det kan bli så sent som 10-11? Sålänge jag förskjuter dom andra "måltiderna" lika långt fram (dvs 1-2 h)?
Sen måste jag bara fråga lite snabbt om Fun Light, som redan diskuterats lite tidigare i tråden (där det stod att det var helt förbjudet). Min konsulent tycker det är helt ok om jag dricker det, men inte att all dryck ska vara Fun Light. Just nu är den i princip det, och jag försöker dricka mer rent vatten, men det är mycket svårare att få i sig. Just nu är väl fördelningen 2 liter Fun Light + 1 liter rent vatten. Hur gör ni som redan går på kuren och gått ner lite? Kan Fun Light verkligen förstöra viktnedgången? Jag vet att jag kommer gå ner ändå (jag har överlägset mest övervikt i denna tråden, tyvärr), men jag vill gärna maximera min viktnedgång så mycket som det går, ändå.
Tacksam för svar. :)