CAMBRIDGE!
Hej igen!!!!!
Jag är ta me sjutton beroende av den här tråden!
Har läst alla inlägg sedan i eftermiddags och en sak som jag ville påpeka gällande skillnaden mellan Nutrilett och Canmbridge.
Cambridge är ett så kallat VLCD-kur. Dvs Very Low Calorie Diet. Det får endast kallas VLCD om det totala kaloriintaget, per dag, understiger 500 kcal. Tre påsar CK per dag blir nästan exakt 470 totalt. Nutrilett däremot är eN LCD-kur. Dvs Low Calorie Diet. Samma sak med t ex Modifast. Med dessa får man i sig mellan 500 och 1000 kcal per dag. 5 påsar nutrilett tror jag blir ett totalt kaloriintag på ca 550 kcal per dag.
Beträffande smaken - det var länge sedan jag smakade nu men då var det inte gott alls. Men jag ska inte tala illa om Nutrilett - jag menar - jisses, va många som har lyckats med det och tycker det smakar jättegott. Jag föredrar dock starkt Cambridge.
Hannisan - deppa inte!
Skit i den nedrans kebaben. Imorgon är det HELT NYA TAG! Glöm glöm glöm... Att gräma sig gör ingen lycklig. Kom igen nu! Nu fixar vi det här.
Vi är ett team! Vi stöttar varandra.
Vet ni... Min pappa fyller år idag och jag var hemma hos dem på en middagsbjudning. Mamma visste inte om att jag hade börjat med pulver igen. Hon hade lagat löjroms-toast till förrätt (jag ÄLSKAR Kalix-löjrom!!!!!) sen ställde sig pappa vid grillen och lade på en magnifik oxfilé. Mamma hade gjort sin underbara örtagårdssås och klyftpotatis. Tårta till efterrätt. Släkt och vänner satt och åt och hade jättetrevligt. Skåla i champagne och vin. Jag skålade i vatten och mixa till en påse pulver - FAN, VISST VAR DET BRA GJORT???? Och jag var till och med på ett strålande humör och kände samhörigheten trots att den ofta knyts vid god mat och kraftigt rödvin.
TJEJER - DAG 3333333 ÄR ÖÖÖÖÖÖÖÖÖVER!!!!
Jag klarade det! Fatta vilken Akilleshäl detta har varit. Nu flyter det bara på.
Puss på er! Jag e så glad!
Sov så gott så syns vi här imorgon också!
VI ÄR SÅ BRAAAA!!
P&K