• Blowjo

CAMBRIDGE!

Hej!!

tack för att du läst om mig....jag började på 87,7 och nu är jag nere på 77 - 77,5 nånstans...men jag ahr stått still i typ fyra dar..¨

håller du också på med cambridge?

• Blowjo

hejsan....jag bor utanför Örebro...

och jag gick in på www.cambridgekuren.se
    sedan klickade jag mig fram till mitt län och letade reda på en konslut som bor i närheten...som jag kunde köpa av och få mer info från och stöd!

• Blowjo

jag gifter mig 1 juli..så lite brådis är det juh....hua....

• Blowjo

HJÄLP MIG!! ge mig styrka...är inne på min fjärde vecka...men jag står knappt längre ut..ändå har jag mer än tio kg kvar...det känns som om jag ger upp på söndag annars!
    både vill och inte vill...vill ju lyckas med detta...annars är det träning hemma och bra kost..men vad är bra kost..? hur lyckats man med det?

• Blowjo

tack för stödet!!
    Joag måste säga att det känns bättre idag...usch fyra veckor blir det på söndag...jag hade faktiskt bestämt mig att köra till den 26 feb..så då blir det fem veckor...

men även om jag vet att jag inte hunnit nått min målvikt vid det laget, så tänkte jag köra kombinerad så jag kan träna mer.

jag har inte tränat nått knappt...för jag har mått upp och ner hela tiden...varit yr haft mycket huvudvärk och mått illa...så när jag väl efter det gått över vilat mig...och känner att jag är på g igen..så har det hela tiden kommit tillbaka..så mycket träna har det inte blivit...

tjo! =)

• Blowjo

Glourious girl...

du är helt otrolig!! 6 MÅN PÅ REN KUR!!

nu känner jag mig väldigt klen som tänker ge upp efter fyra veckor!!

tack för att du ger mig styrka! =)
    hur mycket lyckades du gå ner på de här 6 mån...jag är ju inne på fjärde veckan och har gått ner nästan 11kg...men jag har 17kg kvar!

• Blowjo

Jo..en desperat människa, gör desperata saker. Man når en viss gräns som i detta fall, sedan orkar man inte må eller se ut såhär. då vill man har en drsastisk förändring snabbt och, sen råkade man stöta på cambridge..som faktiskt visat sig inte vara något farligt. man får i sig den närning man ska ha i sig per dag...även om man inte får i sig lika många kcal per dag som man normalt sett ska ha.

Men jag har nog fått i mig mer näring med cambridge, än när jag åt själv förrut!
    så jag ska försöka lyckas med maten efter det här är slut sen...

• Blowjo

ja...hoppas på det bästa för dig!!!!

hoppas på det bästa för mig med....har nämligen sett en brudklänning på tradera som jag vill ha...den är "en exakt 38:a" som säljaren beskriver..den går ut i eftermiddag..och jag vill verkligen ha den klänningen!

men jag tror inte jag kommer komma i den...även om mitt mål med cambridge är att jag ska bli en 36/38

men jag vet inte om jag vågar lägga bud endå...just nu är jag en 40/42...har börjar närma mig mer en 40 än en 42...men kanske blir pressen för stor om jag lägger bud på klänningen och vinner den,
    då ska den hänga där i garderoben ihop om att jag ska kunna ha den 1Juli..detta år!!!

kanske skulle man kunna vända på det hela...ha den som motivation!! det kanske skulle gå...

men det kanske är en liten 38:a....och då känns det värre,...

what to do, what to do!!!!!!!!!!!!

• Blowjo

tvillingsjäl....

tittar du in igen..så hoppas jag du ser mitt inlägg....

Jag tänker inte spotta och fräsa..och jag förstår vad du menar. det finns inga garantier för alla, att man lyckas hålla sin vikt när man väl slutar. men 60% av alla lyckas...

Jag hoppas själv att jag kommer tillhöra en av dom sen. men som du säger, varför inte lära sig äta rätt istället..

Har man en massa överflödkilon, och vill få bort dom fort istället för att nöta med träning och mindre och nyttigare mat...så tar det längre tid och för en som är van att tugga..så är det svårt..och för en som inte är van att träna heller. cambridge ger oss en ny chans...alla som är vana att tugga massor och alla som inte är vana vid att träna...när vi dricker detta, så vänjer vi oss och får i oss näring...vi akn smyga igång med träning...inte känna oss pressade eller tvungna till nåt..för med detta så kan man sitta still och ändå gå ner.

men man tar det i sin egen takt..när man nått sitt mål..så har nog många lärt sig en läxa. "jag tänker aldrig bli tjock igen" El. "jag tänker aldrig sätta mig i en sån här situation igen"

man blir mer medveten och det blir lättare att förstå allt fel man gjorde förr...när man åt, vad man åt och hur mycket man åt...och hur FEL man BARA ÅT!

vi bantare har massor med tid att gå igenom vad som ska hända iframtiden..

det här är bra hjälp för många..och jag är evigt tacksam för det!! jag hade alfdrig kommit igång annars..

• Blowjo

Tack så mycket! =D

´Grattis till dig får jag säga!!! 6Kg

jag har tänkt mycket på det här med GI metoden också..men jag förstår inte riktigt vad man får äta..och inte äta!

jo..det kan lätt bli en jojo-bantning...speciellt om man fuskar och kör ena stunden med cambridge och kökar i nästa...eller om man står ut med kuren och sedan när man är klar...äter upp sig igen, det kan juh inte vara för hälsosamt!

du får gärna berätta mer om det här med Gi...låter väldigt intressant, jag har bara fått för mig att det är så mycket att förstå..! ;)

• Blowjo

åh...jag känner igen mig!!

Man känner sig som en tjockis när man drar på sig ett par byxor och ska ut och gå..känns som alla tittar och tänker...och jogga det skulle aldrig falla mig in än! för det skulle se ännu dummarre ut när man börjar flåsa..

jag har 17kg, kvar!

och jag gifter mig 1Juli...så då vill jag helst se ut som jag en gång faktiskt gjorde. för jag vill gärna inte ha bröllopskorten gömda ifamtiden sen...

• Blowjo

ok...så du spelar fotbollsmatcher plus träningar...antar jag!

ok...ja...för jag får nog börja röra på mig mer..men eftersom jag varit så yr och haft så mycket huvudvärk..så har man blivit ganska så nere av det och inte haft ork...

men nu har jag inte haft det på ett par dar så då kan jag ju sätta igång imorn med motionscykling och lite gym-övningar

jaha....känns som det är en lång resa kvar...fast jag får ju inte glömma att jag redan kommit en bit på väg...

skönt att säga 77kg istället för 87.7 heheh

• Blowjo

vickegbg:

Jo..jag har inte mätt mig på två veckor nu...vet inte om jag törs ;)

Men jag kan hålla med om att många inte gilalr det man gör..och gärna vill övertala en att äta bra..eller strunta i det här! Men det är väl den svenska avundsjukan som pratar skulle jag tro! hehe...

jag är som du...jag kan inte hålla mig borta från godis fast jag säger att jag ska göra det..och äta rätt, och börja på ny kula..när man väger så mycket som man gör..och vet hur sakta det går om man ska gå ner i vikt "på ett nyttigt och bra sätt"

det är bättre såhär...då tar man avstånd från allt som är gott och snaskigt och man går ner fortare..och förhoppningsvis när man är klar..så har man en helt annan inställning till mat och onyttiga saker...som gör att man i fortsättningen tänker annorlunda

för har man gått på ren kur så länge..då vet man när man sedan börjar äta, att man inte behöver "småäta" sedan...

• Blowjo

Sedan..detta med vatten det är svårt...

jag vet varken ut eller in.!!

får väl testa båda sätten och se vad som passar mig bäst

• Blowjo

ca 470 kcal..har jag för mig

• Blowjo

jag köpte ifrån en konsulent som bodde i närheten av mig...man kan gå in på cambridgekuren.se och klica sig fram där man bor så får man se vilka konsulter som bor i närheten av en....

lycka till

• Blowjo

september bride....

jag hade kört på ren kur i fyra veckor....och nu på söndag har jag haaft e´tt uppehåll på två veckor...för mitt blodtryck sjönk...men nu ser det bättre ut..så nu kan jag köra igång på måndag igen....jag har fortfarande ca 15 kg kvar...

hur mycket träning kan man behöva i veckan....någon annan som kan dela med sig av sin träning....vilken sysselsättning och hur länge ni håller på?

• Blowjo

när man kör ren kur alltså...

Svar på tråden CAMBRIDGE!