• anpiemonus

bilder från bröllopsresan etc

Ååååh häörrni!! Vad snälla ni är! Jag bilr ju riktigt bortskämd av alla fina ord! Puss på er alla!! Sen är jag väldigt glad att folk kan inspireras av vårt bröllop givetvis. Alltid kul!!

Heartet- vi pratade mycket med Sjöfartshuset om vickning men det var faktiskt de som avrådde frånd det. Nu i efterhand är vi glada att vi inte tog någon vickning för gästerna hade inte en tanke på mat när musiken kom igång! Sen stänger lokalen kl. 2 så jag misstänker att gästerna vill stuffa loss, ta lite drinkar och kanske lite tårtrester, men inte nödvändigtvis mat.

Personalen på Sjöfartshuset är otroligt kunnig, och de hade rätt i allt de föreslog. Bland annaat föreslog de att vi skulle satsa på avec snarare än vickning, och det blev oerhört lyckat! Vi tog kaffe och avec direkt efter maten, sen gick vi upp på övervåningen för lite styrdans och sen ner igen för champagne och tårta...och sen tog musiken vid igen och vi dansade som besatta...

Presenter till gästerna? Nix. Vi tänkte på det ett tag men bestämde oss slutligen att bara satsa på gästbeskrivningar i festprogrammet och present till de inblandade. Sen får alla nära vänner och familoj givetvis också bröllops dvd:n som min bror trollat ihop. Men presenter till gästerna är nog annars inte alls nån dum idé tror jag!

Scriptina- min klänning är en Maggie Sottero och hette Bethani. Jag älskade den! VARFÖR kan man inte gå i sin brudklänning till jobbet undrar jag?? Hihihi

• anpiemonus

Heartet- ojoj, där satte du mig på pottan! Om jag får spåna fritt så skulle jag satsat på en liten burk med en exlkusiv pralin i och kanske en liten lapp i med en liten personlig rad till alla? Antingen något roligt som " Du är världens bästa farmor, vi älskar dina muffins!" eller något djupare som "Vi önskar att du kunde se dig själv så som andra ser dig, bara då skulle du förstå hur fantastisk du verkligen är"

eller nåt....

Augustibrud06- vad Roligt att du tyckte om min frisyr! Jag önskar att jag inte hade behövt löshår medn tyvär... det är en heö löstofs fastklämd under mitt eget hår som sen "blandas" med mitt riktiga hår. Sen satt slöjan bara löst instoppad över knutan, jätteenkelt att ta av sen om man vill. Om du gifter dig i Sthlm så rekommenderar jag givetvis min underbare frisör Richard på Scissorhands!

• anpiemonus

Hej öjafru-06!
    Vad snäll du är! Jag var precis som du innan vi gifte oss, sög upp all inspiration och tips jag bara kunde på BT, kul att kunna ge någopt tillbaka.

Ringen? Den är 5mm bred, precis samma mått som min förlovningsring. Den stora stenen är 0,43 carat och de fyra små runt är 0,05 styck. Så totalt 0,63 alltså. Som du säkerligen läst i den förra tråden så tog min käre make en riktig chansning och satte in de fyra små stenarna utan min vetskap som en morgongåva. Men tur hade han för jag tyckte att det var helöt suveränt!

När det gäller mannens eventuella andra ring så är ju givetvis en ren smaksak men nu är vi glada att vi båda två har två ringar. det var pckså mysigt att vi båda fick trä en varsin ring på den andres fingrar. Om din blivande inte vill ha en "fulltjock" ring så kanske "vår" variant med en smalare vigselring till killen skulle kunna vara något?

• anpiemonus

Halloj halloj!

Ringen: Vi köpte den "stora" stenen "begagnad" (om man nu kan säga så eftersom diamanter inte åldras...)och betalade 8000 för själva stenen, Den är som sagt 0,43 carat Wesselton, Very Small Inclusions och kostade 8000. Vi köpte således en gammal ring på Kaplans och Herr Kaplan (underbar äldre herre by the way) tog helt enkelt ut stenen, vägde och mätte den, putsade den etc. och satte den i den nya ringen. Hade vi köpt en exakt likadan sten som var "ny" hade vi fått lägga på 10000 ytterligare!! (skumt!) Sen betalade Andreas 1000kr styck för de fyra mindre stenarna. Själva ringen i vitt guld kostade 3000, dvs totalt pris: 15000. Den är försäkrad för 25000 för den skulle alltså kosta så mycket om huvudstenen var ny.

Personligen tycker jag att det inte spelar någon som helst roll om man köper en ny eller gammal sten, ingen kan ju se dess ålder direkt!

madelyn- du och jag har ju "pratat" på forumet ett par gånger nu, finns det inget kort på dig på webben nånstans så man ser hur du ser ut? * nyyyfiken* Alltid kul att se sina fanclubmedlemmar Hahahaha

• anpiemonus

tjenixen Heartet- hår grejerna var mycket riktigt hårspiraler, inte nålar. De "snurrades" bara in där man ville ha dem. Supersmidigt och höll hur bra som helst!

Vad ska du ha för klänning då?

• anpiemonus

Håller med! Jag skulle kunna tänka mig att ha bröllopsklänningen på mig JÄMT!!!

Slöjan var ganska enkel, med lite glitterstenar längs ner och räckte tio cm nedanför skulderbladen på mig ungefär. Anledningen till att jag överhuvudtaget hade slöja är att min polska släkt med mormor i spetsen insistera att man "Ju inte kan gifta sig utan slöja!!!" så slöja blev det under själva vigseln som sagtt och sen åkte den av eftersom jag ville visa min fina frisyr!

• anpiemonus

Scriptina: Jag tog av sljan nästan direkt efter vigseln. Slöjan satt fast med en liten kam därbak och det var inga problem alls att få bort sen! Kammen sitter ju jättebra och sen är det bara att föra ut den lite smidigt!

• anpiemonus

Scriptina- det där med att frisörer "föredrar" att sätta upp slöjan med hårnålar är säkerligen varierande, det beror säkert också på den typ av frisyr du är sugen på! Om du bestämt frisör så kanske du ska kolla med honom/henne?

Rocaza- kul att du gillade bilderna! Buketten gjordes av Blomsterhandlar'n i Kungsör, Västmanland ( min gamla hemstad) och bestod av fritt skurna vita små rosor, murgröna och vit fresia (som för övrigt doftade himmelskt) Blommorna var bundna med ett vitt sidenband med små pärlor och sen snurrade floristen in små guldsnurror. Två av rosorna i buketten satt avsiktligt lite löst, för dem gav vi till våra mammor i kyrkan.

När det gäller blombladen så beställde vi en "bunt" vita rosblad från samma florist. de gick på 500 kr och räckte alldeles utmärkt. Blombladen hade vårt värdpar ansvaret för, de delades ut till gästerna direkt efter vigseln innan vi skulle komma ut.

• anpiemonus

Hihi, jajamän! Blommorna kom upp med mina föräldrar som bor där och de gjordes redan kvällen innan och stod kylda över natten! Jag tyckte att det var lite kul att ha en bukett "hemifrån", och dessutom var blommorna billigare än när jag frågade om exakt samma typ av bukett i Sthlm. Kommer inte ihåg exakt vad blommorna gick på men jag kom ihåg att det skillde nästan 600 kr på bara min bukett!!!

Jag visste att jag ville ha en vit, och inte alltför "perfekt rund" bukett utan en som såg lite mer "ihopplockad" ut, sen pratade vi igenom vad som skulle vara bra för säsongen och vad som skulle håla sig bra. Egentligen ville jag ha syréner i buketten men de håller sig tydligen mycket sämre och var lite svåra att få tag på i slutet på juni, därför blev det fresia.

vad funderar du själv på för slags bukett?

• anpiemonus

Ja, jag tycker också att "fribundna" buketter är lite finare....

Frågan är snarare vad jag INTE shoppade i New York!

Främst kläder givetvis, och min favorit är en superfin handväska från Maxx N.Y
    Värd varenda krona.

• anpiemonus

Hur går det för er tjejer? Heartet, Madelyn, Scriptina och Co. - börjar den stora dagen närma sig?

• anpiemonus

Scriptina- 4 månader är ju ingenting! Roligt!! själv har man nu varit gift i hisnande 9 månader! Hjälp vad tiden går snabbt!!

Holt- kul att du tyckte om bilderna. Vi har nyligen beställt förstoringar hos vår fotograf och det var supersvårt att välja! Alla kort är ju fina på sitt sätt....

Och det där med att spräcka budgetar vet jag en hel del om... Hela kalaset med kläder, blommor, frisör, transport, mat, musik, bröllopsnatt, resa, shopping etc. gick på runt 150' . Mycket pengar men ABSOLUT värt det! Vi ångrar inte en enda spenderad krona!! Var/När ska ni gifta er då?

• anpiemonus

Hej madelyn!

Jag gjorde mig i ordning hos Richard på salong scissorhands på Kungsholmen. Det var suveränt, för vi var helt ensamma där hela förmiddagen ich kunde springa runt och stryka klänningar, äta jordgubbar och lyssna på musik. Mitt hår & make gick på 2000 blankt och för två tärnors + en brudnäbbs frisyrer pröjsade jag sammanlagt 1300 (500+500+300). Eftersom tärnorna betalade sina klänningar själva så bjussade vi på frisören.

Var har du tänkt att gå?

• anpiemonus

Tjing tjing!!

Jodå, våra föräldrar hjälpte till en hel del. De betalade hela middagen i princip. Min makes föräldrar är skilda så de gav från varsitt håll. Allt som allt tror jag vi fick 60 000 från alla föräldrar som bröllopspresent. Sen önskade vi oss pengar av våra gäster som present och fick ihop 15 000 som fickpengar till resan! Kanon!!

När det gäller frisyren så pratade vi helt enkelt igenom vad vi sille och jag visste från början att jag ville ha det slätt därfram och sen ganska låg uppsättning därbak, lite "spanskt" och sen rekommenderade han mig att skaffa löshåret och sen...tja...sen trollade han fram den helt enkelt. VI provade lite läst nån vecka innan för att se om vi var överens om den skulle vara burrig, lockig eller slät därbak och sen var det bra. Han gjorde en tofs av underhåret och fäste den lösa hästsvansen direkt på snodden och sen la han överhåret snyggt över skarvarna och sen la han mitt hår och fejkhåret omlott. DU fpr gärna visa en bild på mig till din frisör om du vill, helt OK

Vi hade riktigt skoj när vi provade tårtorna, alla fyllningar är ju såååå goda! Vi tyckte givetvis att "vår" fyllning var bäst, men jag tror att det bir gott vilken ni än må välja. Våra gäster sa i alla fall att den var supersmarrig så det var ju bra.

1.a juli alltså...då kommer ni säkert ha lika fint väder som vi! Det är så fint med sommarbröllop! Vilken kyrka ska ni gifta er i och var ska ni ha festen?

• anpiemonus

Hej Holt!

Ber om ursäkt för det löjligt sena svaret! Mycket på jobbet för lilla mig just nu....

Som svar på din fråga: Nej, vi kände inte att vi "flackade" runt speciellt mycket, snarare tvärtom! Det var super att kombinera storstad med all shopping och fina byggnader med två öar som var väldigt olika varandra. De par vi träffade på den första ön sa att de var lite avundsjuka att vi skulle byta ö efter en vecka. Eftersom öarna vanligtvis är så små så "kan" man dem efter en vecka i alla fall och det var superhäftigt att se de olika miljöerna faktiskt.

Hotellen var vi riktigt nöjda med också, på Antigua hade man en egen bungalow med utsikt över havet och maten var riktigt bra faktiskt. Ja, visserligen var det ett typiskt honeymoon resort, men det gjorde inte så mycket, vi var så upptagna med varandra...hihi

Det andra hotellet Ladera var svindyrt men värt varenda krona! (www.ladera.com), blev utsett till världens bästa hotell nyligen....rätt coolt. Jag hade önskat att vi stannade där ännu längre än de tre nätter vi var där. Den ön hade jag velat se mer av faktiskt.

Vad funderar ni själva på då?

• anpiemonus

Hello. Lät skönt med Jamaica!! Vill åka dit nån dag helt klart! Vi var iväg tre veckor. Najjjjjs!

• anpiemonus

JRA- tröjorna kommer från www.rofa.se
    Visst är de lite tacky men skitkul att ha på sig, perfekt att sova i såhär i efterhand! :)

asal28- tusen tack!! Vi är verkligen världens lyckligaste och bröllopet var bara starten på en annan häftig grej- äktenskapet. Haha På resan var vi i New York och på två öar i Västindien- Antigua och St Lucia.

• anpiemonus

Håller med Madelyn, vilka fantastiska bilder!! Häftigt med havet i bakgrunden och att det blåste så det blev mycket "liv" i bilderna!

Kanon!

• anpiemonus

madelyn- rosendal är ju fantastiskt fint också! Och det finns ju faktiskt vatten alldeles intill ju!
    :)

Svar på tråden bilder från bröllopsresan etc