Inlägg från: Beachy |Visa alla inlägg
  • Beachy

Januaribrudar - var är ni???

Hejsan alla!

Vi är också tillbaka! Kom hem den 31 jan efter en härlig resa och ett otroligt underbart bröllop.

Har tittat lite i tråden och på Oms bilder. Vad fin du var! Vill se fler bilder från ALLA. Det är så kul. Själv har jag lagt ut några bilder på www.jeanetteopeter.webalbum.se men vi har ca 1500 bilder så vi har lite att göra. Sedan är det ju annat som skall göras och fixas när man kommer hem också....

Visst är det konstigt med sitt nya namn. Men det är så mysigt att säga "min man".

Det är ingen som kan säga att vi inte är gifta eftersom vi gifte oss två gånger samma dag!

Det började med vigsel i rådhuset som vi båda trodde skulle gå jättefort, men den varade i säkert 20 min med Mendelsohn och allt. Väldigt vackert och stämningsfullt. Vi åkte limo dit och tillbaka och drack champagne. Limon tutade för fullt när vi åkte förbi stranden....

Sedan var det dags att börja göra sig iordning till den "riktiga" vigseln. Vi hade beställt frissa på rummet, men den ordinarie var sjuk så det kom en kille som bara talade spanska... Sa åt honom många gånger att jag ville ha "mjuka lockar" och det förstod han INTE. Håret blev jättefint i alla fall men inte alls som jag hade tänkt mig och absolut inga mjuka lockar. Han använde väl ungefär hela sprayflaskan på min frisyr!!! Roligt hade vi i alla fall.

Efter att vi hade gjort oss iordning så sågs Peter och jag första gången vid fotograferingen innan vigseln. Han var sååå fin!

Cermonin var otroligt vacker och romantiskt och vädert var perfekt. Det hade kommit några korta störtskurar dagarna innan bröllopet, men just då var det fint och precis lagom varmt. De rosa rosenbladen som min lilla tjej spred i sanden var så underbart vackert. De missade lite med musiken under cermonin, men vad gör det? Vi blev ju i alla fall gifta! Mitt under cemonin såg vi en regnbåge på sidan om oss. Kan det ha varit min pappa som var med oss? (Han gick bort för 2 år sedan). Stämningsfullt var det i alla fall.

Efter vigseln var det champganeskål på stranden och vi tittade på solnedgången tillsammans. Denna kväll var solnedgången också perfekt, utan moln som skymde.

Sedan var det drink på hotellet och avfärd till middagen. Restaurangen hade missat (var förbannad på dem) så vi satte oss inte till bords förrän 21.45, men maten var utmärkt och stället var superromantiskt. Vi hade underhållning i form av en limbodansare som fick alla att skaka loss... Han var super! Till sist var det dans under bar himmel och så skar vi tårtan. Den var ganska fin, men inte god. Det gjorde inget för alla var supermätta efter all mat.

Sammanfattningen är: En väldigt lyckad dag med några få missar.

• Beachy

Glömde säga GRATTIS till alla!

Ice13-ni var också jättefina. Väntar på mer kort...

Vill självklart också träffas. Bor i Stockholm.

• Beachy

Har ni tagit helgledigt???

Vet inte riktigt vad det är med mig, men nu när vi kommit hem och vardagen är tillbaka så känner jag mig superdeppig. Jag gråter för ingenting, hela tiden, och kan inte känna glädje med mycket. Tvivlar även på min mans kärlek även om jag inte har någon grund för det. Vill faktiskt bara vara ensam just nu.

Är det fler som känner liknande eller är det något med mig???? Hoppas ni inte tycker jag är helkonstig nu!

• Beachy

Tack alla som stöttar! Visste att ni skulle förstå.

Grattis HHJ! Vad vacker du var. Jättefina bilder.

Vad menar du med att allt inte var en tillfällighet att det passade ihop...??? Har jag pysslat och planerat...??? Nej, det måste ha fått om bakfoten!!! (skojar bara)

• Beachy

Vad gullig du är Oms (och ni andra också som har skrivit). När får vi se fler bilder från ert bröllop?

Det känns skönt att veta att det inte är bara jag som känner mig lite nere, även om jag inte önskar det för någon! Tror att det kan vara att allt planerande och fixande är över plötsligt och man är tillbaka i vardagen. "Jaha, var det inte mer än så...?" Men allt blir faktiskt lite bättre för varje dag som går.

Hur är det med er andra? Håller med Oms om att det är ganska tyst härinne.

• Beachy

Bride no 1

Tack, som jag skrev ovan så börjar det kännas bättre.

Alla hjärtans dag blir lite mindre viktigt nu när många av oss har MÅNADSBRÖLLOPSDAG!! Skall ni fira det? Vår är i morgon så vi skall göra något mysigt tillsammans och sedan skall vi äta middag. Har ju precis kommit hem från resa och allt så man tycker det är ganska skönt att äta hemma, men det blir ju lite mer fest att gå ut. Dessutom är min man ute med kompisar i kväll så i morgon är det banne mig VÅR tid!!

Hittade en jättegullig grej på Bokia i veckan till mannen i present, antingen i morgon eller på alla hjärtans dag. Det är ett litet häfte som heter "älsklingscheckar" och består av presentkort som man fyller i som berättigar till tex middag ute, skumbad etc. Sista checken är blank och kan fyllas i av mottagaren som han vill!!! Kan bli spännande....

• Beachy

Mannen tyckte checkarna var gulliga också faktiskt.

Annars har det inte hänt så mycket. Var på fotoaffären och valde ut bilder från alla CD skivor från resa, bröllop och smekmånad. Förutom dessa bilder har vi även fotografens (ca 400) och fler bilder jag inte lagt på CD ännu. Stod i affären i 1 dryg timme och bara valde bilder. Tror det blev 500 till slut. Skitsvårt att välja.

Vi har valt till tack-kort, men nu skall vi också välja till tidningen. Vilket pyssel, tur att man inte jobbar så mycket just nu!

Ni andra som skall sätta ut bild i tidningen, kan ni inte snälla säga till när de publiceras. Vore så himla kul att se er!

Vill också träffas. Kan de flesta dagar, men måndag o tisdag är bäst om det blir på en vardag. Annars kanske vi kan träffas en lördagseftermiddag o fika?

• Beachy

Det här kanske är mest riktat till Oms, men när vi kom hem från resan så gick jag direkt till skattemynd. för att registrera vår vigsel. Fyllde i en lapp och de tog kopia på vigselbeviset. Då sa de att det skulle ta ca 2 v innan jag skulle få intyg om namnändring etc. Allt bra so far!

I veckan som var så fick min man ett papper om att jag hade lämnat in att vi hade gift oss och om det var ok så skulle det registreras inom 2 v???? Vadå om det var ok (de formulerade sig naturligtvis lite annorlunda men kontentan var densamma)?? Visade ju upp vigselbeviset.

Någon annan (Oms?) som fått ngt liknande? Nu verkar det som om det tar ytterligare 2 v innan allt är klart. Fattar inte vad de håller på med!

Ni som har bytt namn, hur lång tid tog det efter vigseln innan ni hade intyget i handen?

• Beachy

Oms och loppalina:

Bra att veta att någon antagligen har gått fel. Skall genast ringa skatteverket och fråga vad de sysslar med!!

SOm det är nu vet jag inte vad jag heter. Har börjat skriva mitt nya namn, för jag vet att det är "på gång", men snart vill de se uppgifter om att namnbyte har skett. Själv vill jag ju också fixa nytt pass och körkort.

• Beachy

Har nu pratat med skatteverket (3ggr på två dagar!!) och det visade sig att min man skulle ha yttrat sig inom två veckor när han fick brevet från dem... Yttrar han sig inte så går det igenom efter två veckor!!?? Ok, men varför ska han yttra sig undrar jag? Jo, för att de skall veta att han är han!!!??? Men om han inte yttrar sig går det ju i alla fall igenom efter 2 v...!!!??? Ingen logik i det alls.

Efter mycket ilska från min sida så skall det i alla fall ha gått igenom nu i veckan. Får väl se när jag får några papper.....

• Beachy

Vår blomsterflicka hade en klänning från Forever Yours. De har fina klänningar till bra pris!

Har ni kollat in Watters.com? Mycket fina brudklänningar, men också många fina tärnklänningar. Min brudklänning kom från dem men då hade de inte så himla stort utbud av tärnklänningar. Våra tärnor hade klänningar från Alfred Angelo.

Svar på tråden Januaribrudar - var är ni???