Inlägg från: Delighted |Visa alla inlägg
  • Delighted

någon som har gjort op hos kosmetisk kirurgi?

Vioola,

Ha ha, alla vill inte alls göra geléhallon. Det vill ex inte jag!
    ____________________________-
    Anledningen varför de inte gör det på KKAB är för att de anser att geléhallon blir alldeles för hårda innuti kroppen.

Men det är ju en smaksak!

Jag har ej operarerat mig än, men ska göra det innom en snar framtid på KKAB (antagligen den 11 april, men kah komma att bli tidigare). Jag har vart på olika konsultaioner både där och på andra ställen. Och den kirurgen jag valt heter Dr. Avni Abdju. Jag tyckte han gav ett bra intryck, och jag känbde mig säker med honom..

PEPPAR PEPPAR. Jag kan inte lovprisa dem eftersom jag ej gjort op där, men många andra jag både känner, och som jag har träffat här inne, har bara gott att säga om dem..

Anledningen till att dem är "billigare" än andra kliniker, är för att dem inte har lika höga omkostnader (i form av lokal etc) efetrsom den ligger i flaköping, i jämförelse med sthlm klinikerna. Så därför tar dem inte heller lika mkt betalt.. fare play!

Hoppas du fått lite mer hjälpsam info! :)

• Delighted

Annelie23, spännade!

Hur mår du? Vem hade du som kirurg?

Kramar!

• Delighted

Hej!

ha ha, hjälp! Jo, jag håller med, självklart talar alla kliniker för sin sak! Men, jag menar bara att alla inte väljer geléhallon. (fast såklart är det en ökande "trend", absolut!)

Dem använder sig av Cohesive silikon i alla sina implantat både från mentor och Nagor. Och det är ju det "nya" trögflytande silikonet som ska stanna kvar om, mot all förmodan, implantatet skulle gå sönder.

Jag menade inte att de är billigare för att de inte använder sig av geléhallon. Vilket isig naturligtvis är SJÄLVKLART! Men jag menade bara på att de har mkt lägre Omkostnader, i form av läge, sjukhuskostnader etc, än ex: akademikliniken i sthlm som har ett ny öppnat sjukhus att stå för!

Aja, jag tror personligen att det kankse inte spelar någon roll vilken av de välkända klinikerna man tar, för jag tror att alla är mkt skickliga. Det handlar väl bara om att känna sig trygg i det valet man gjort!

Dessutom handlar det väl om tycke, smak och förutsättningar också!

Men aja, hoppas allt blir bra ändå! :)

Kramar!

ps: bra lkinelse med koksalt, har också fått för mig liknande..

• Delighted

mamma till 3,

vad tråkigt med ditt inlägg, vad jobbigt det måste vart för dig. Fy satan!

KKAB använder sig också av Mentor till alla sina inlägg.
    Så dina nya är alltså mjukare? Det var väldigt intressant att höra! Så du skulle alltså rekomendera geléhallon?

Måste bara rätta dig, KKAB använder sig av Cohesive gel, alltså inte flytande silikon! (eller, cohesive är väl trögflytande som stannar kvar om det skulle spricka?) av Mentor.

Om jag inte har fått allt helt fel nu kanske! Blir osäker på min sak, så rörigt alltihopa! :)

• Delighted

Annelie23, nej vad säger du!

Hoppas det blir bättre, uppdatera!

Håller tummarna!

• Delighted

mamma till 3,

Ok, men då har dem "uppdaterat" sig. Dem använder sig av Mentor till både koksalt och silikon. I silikon har dem moderate plus, och high profile, samt moderate. (och i koksalt med tror jag) och dem är dem nya med Cohesive gel.. Som stannar kvar om dem spricker..

Jag blir jätte tveksam nu till när alla pratar om geléhallon. Självklart ska jag inte ha flytande silikon, utan dessa cohesive.. Men, gör jag rätt i det? När "trenden" verkar vara geléhallon?
    Jag känner stort förtroende för kliniken, den ligger nära, och kirurgen var både kompitent och vi kom bra överens.. Men nu tvekar jag både i form av geléhallon, och att snittet är under bröstet..

Denna konversation kanske borde hållas på den andra sidan.. :) men..
    Var så länge sedan jag var på konsultation, känns som jga glömt bort så mycket, fast jag försöker hålla mig uppdaterad!

Hade du kosalt innan du bytte alltså?

Ha en trevlig helg! Kramar!

• Delighted

swing,

nej, då är det nog jag som missuppfattat allting! Jag förstod aldrig at cohesive var gelehallon.. Men det gör jag ju nu.. Så då behöver jag inte ens tänka på det..

Svar på tråden någon som har gjort op hos kosmetisk kirurgi?