• Tiger72

någon som har gjort op hos kosmetisk kirurgi?

Undrar om där är nåogn som har gjort po hos Kosmetisk kirurgi i Malmö?

Om någon har gjort det kan ni väll berätta om dem.

• Svar på tråden någon som har gjort op hos kosmetisk kirurgi?
  • vioola

Hej

Vet bara att de utför alla sina operationer i Falköping och använder sig enbart utav flytande silikon, inte geléhallon.

Kramis

• *Hanna*

Hallå!
    Har inte heller gjort op där, men har funderat på det länge. Vet att det finns flera härinne som gjort det där. Dessutom använder de sig även av koksaltsimplantat....
    Mvh, Hanna

• vioola

Jo, men koksalt använder sig väl nästan alla kliniker av. Jag mena geléhallon, det är ju det alla vill ha å väljer nu för tiden. De flesta iaf...

Kramis

• Anneli23

Jag gjort operation där igår :) Trögflytande silikon 370cc. De är supergoa där!

• Delighted

Vioola,

Ha ha, alla vill inte alls göra geléhallon. Det vill ex inte jag!
    ____________________________-
    Anledningen varför de inte gör det på KKAB är för att de anser att geléhallon blir alldeles för hårda innuti kroppen.

Men det är ju en smaksak!

Jag har ej operarerat mig än, men ska göra det innom en snar framtid på KKAB (antagligen den 11 april, men kah komma att bli tidigare). Jag har vart på olika konsultaioner både där och på andra ställen. Och den kirurgen jag valt heter Dr. Avni Abdju. Jag tyckte han gav ett bra intryck, och jag känbde mig säker med honom..

PEPPAR PEPPAR. Jag kan inte lovprisa dem eftersom jag ej gjort op där, men många andra jag både känner, och som jag har träffat här inne, har bara gott att säga om dem..

Anledningen till att dem är "billigare" än andra kliniker, är för att dem inte har lika höga omkostnader (i form av lokal etc) efetrsom den ligger i flaköping, i jämförelse med sthlm klinikerna. Så därför tar dem inte heller lika mkt betalt.. fare play!

Hoppas du fått lite mer hjälpsam info! :)

• Delighted

Annelie23, spännade!

Hur mår du? Vem hade du som kirurg?

Kramar!

• Tiger72

Tack för all info.

Anneli23

vilken storlek hade du innan? vilken storlek kommer du att få nu?
    la du under bröstmusklen?

• vioola

Hej igen

De flesta väljer geléhallon, inte alla nej. Vissa kliniker använder sig inte ens utav flytande silikon längre, el så rekommenderar oftast kirurgen geléhallon framför koksalt å flytande.

Flytande silikon är billigare än geléhallon så det är klart att det är billigare i Falköping. Det säger sig självt...

Ja har själv geléhallon (soft touch) mentor. Å de är jättemjuka. Vill inte de ska bli så mycket mer mjuka, fast det blir de väl, har ju bara gått 9 veckor ;).

Jag skriver bara för att jag var tänkt att operera mig där tills jag fick reda på att de inte använder hallon. Jag var/är för feg för ja våga inte riskera kanter, veck el läckage som man kan få med koksalt å flytande. Det kanske inte händer så ofta, men jag brukar ha rätt mycket otur så därför var mitt val enkelt.

Blev visst ett helt brev. Jag ville absolut inte förolämpa nån, men de flesta väljer ju faktiskt geléhallon. Några byter tom ut sina gamla implantat för att sätta i just geléhallon. Menar inte att det blir bättre resultat för det.

Så Tiger72 å (alla andra) då var ja klar. Lycka till med vad du än bestämmer dig för.

Kramis

• Mamma till 3

Delighted

Precis som vioola säger. Det är klart KKAB talar för sin sak.Det finns inte många som använder sig av flytande silkon numer.Har själv haft flytande som la sig i veck.hade dem i ett år och de hade hunnit nötas sönder på denna korta tid och spruckit i kanten. Syntes inget dock men kunde va en bidragande orsak till ständig smärta som jag hade i det bröstet.

Nu har jag gelehallon och jag tycker det är konstigt att KKAB kan säga att de är hårdare inne i kroppen än vad flytande är.Det beror ju lite på vad man har för märke. Jag har nu Mentors som vioola och de är precis lika mjuka som de jag hade innan om inte mjukare. De andra var lite stummare om man säger så. Man kunde trycka in dem till en viss del om du förstår vad jag menar. Likna det vid att du fyller en plastpåse med vatten och tryck du kommer bara en bit sen är det stopp. De här kan jag trycka rätt igenom de ger med sig . Lite svårt att förklara men hoppas du förstår vad jag menar.

Kram

• Swing

Jag vet flera som har koksalt och de är ganska hårda. Otroligt dum liknelse, men tänk er ett magplask: vatten kan faktiskt kännas HÅRT och stumt! Sen blir resultatet naturligtvis väldigt individuellt beroende på hur kroppen är i övrigt. Har man lite hull blir skillanden kanske inte så märkbar, är man mager kan det bli tvärtom.

Svar på tråden någon som har gjort op hos kosmetisk kirurgi?