• Kakan77

Nothing else matters

Heeej!

Jag bara älskar Metallicas låt "Nothing else matters" och skulle kunna tänka mig att ha den i kyrkan men kanske bara gitarr och en kvinnlig solist.

Vad tror ni, kan man ha en sådan låt i kyrkan? Och var kan man i sådana fall få tag på noter till gitarr?

ha en trevlig helg!!

• Svar på tråden Nothing else matters
  • annalytica

Vi ska också ha Lucie Silvas version av Nothing else matters i kyrkan. Solist samt piano och violin. Hoppas på att det blir bra. Ska du bara ha gitarrackord så finns dessa på fretplay.com eller guitaretab.com tex. Jag ordnar mina noter på biblioteket. Kul med fler som har lite annat än "Det vackraste" på bröllopet!;)

• Kirk

Eller varför inte Apocalypticas variant? Det är ett gäng från Finland, som framför hårdrockslåter på cello och dyl.
    Låter väldigt maffigt i varje fall!

• Kakan77

var hittar man noter till piano då? Alltså till denna låt???

• 2006-06-10

Har läst om Nothing else matters, som vals? Är det någon av dessa ni talar om?

Jag jagar en annorlunda vals... :)

• Lindha

Vi ska ha Nothing elese matters som solosång i kyrkan med gitarr och en manlig solist. OM prästen nu godkänner den ;) Tycker inte om Lucie Silvas version utan vill ha den "riktiga".

• Kirsto

2006-06-10: Det går ju i 6/8-takt, så det borde gå att dansa vals till den. Antingen som den är, eller lätt modifierad av livemusiker.

• Kakan77

Lindha-----------Måste prästen alltså godkänna låtarna man valt??

Ang detta forumet så tycker jag att det är synd att man inte har sitt eget lilla "krypin "så man enklare kan ställa frågor till någon viss person. Om man har en fråga så kan man ju inte vara säker på att just den persone läser tråden!!

Veeeet att jag kom ifrån ämnet helt, men ville ändå skriva det Någon som håller med mig??

• Kotte

Hihi :)
    En mildare verision?!? Har ni hört orginalet??? Är väl så milt det kan bli om ni nu inte är ute efter "Backstreet Boys-milt". Vi kommer ha den som "Bröllopsvals", orginalet.
    Men om ni har bra musiker så ska de kunna göra den precis så som ni vill, milt eller ...hårt...

• Lindha

Kakan77 ja våran präst ville iaf ha texterna till låtarna vi vill ha för att godkänna dom. Man kan ju tydligen inte spela vad som helst i en gammal anrik församling ;) Så håll tummarna!

Håller med dig om att det skulle vara bra med ett eget litet "krypin", precis som på Familjeliv.

Svar på tråden Nothing else matters