• Kakan77

Nothing else matters

Heeej!

Jag bara älskar Metallicas låt "Nothing else matters" och skulle kunna tänka mig att ha den i kyrkan men kanske bara gitarr och en kvinnlig solist.

Vad tror ni, kan man ha en sådan låt i kyrkan? Och var kan man i sådana fall få tag på noter till gitarr?

ha en trevlig helg!!

• Svar på tråden Nothing else matters
  • Sommaren2006

Vi vill oxå ha Nothing else matters som solosång i kyrkan, men hur blir den på piano? Någon som vet..

Vår andra låt blir The Rose, vet någon hur den blir på piano?

Tack på förhand!

• Brusebäck 3 Juni

The Rose är helt underbar på piano, min mamma hade den när dom gifte sig! Jag skulle helt klart ha valt den om nu inte mamma hade haft den!

• Sommaren2006

Brusebäck 3 Juni: Tack för det svaret!
    Då behöver vi inte oroa oss för det ialla fall

• annalytica

Pianoversionen av Nothong else matter är jättevacker. Lyssna på Lucie Silvas hemsida så kan du höra exempel på hur man kan arrangera den fint. Har ni egen pianist eller ska kantorn spela?

• Sommaren2006

Vi har en egen pianist, vi gifter oss i en liten, liten kyrka där det ej finns någon orgel utan endast piano...

• lindacorps

Min syster hade två killar som framförde låten Nothing else matters i kyrkan med sång, en elgitarr och en elbas. Det var jätte fint och mäktigt. Och prästen tyckte att det var en jättefin text på låten. De satt på var sin stol/pall framme i kyrkan och det var i slutet på vigsel-cermonin som de framförde den.

• Lindha

inga problem att få Nothing else matters godkänd av vår präst. Han verkade nästan lite besviken att vi bara skulle ha sång och gitarr. Han hade haft Metallicas version på en begravning, riktigt maffigt.

• MrsCanavan

Jag har vart på två begravningar med den låten, så för min del är den sorglig.

• Mirjami
    Kirk skrev 2006-01-29 01:55:20 följande:
    Eller varför inte Apocalypticas variant? Det är ett gäng från Finland, som framför hårdrockslåter på cello och dyl.
    Låter väldigt maffigt i varje fall!
    Oj vad fiiin den är!
    ">

Vilket bra tips! Tack så mycket!
  • förlovadflicka
    Mirjami skrev 2011-07-07 11:43:35 följande:
    Oj vad fiiin den är!
    ">

" target="_blank">

Vilket bra tips! Tack så mycket!
    Den är jättefin, brukade spela den jämt på konserter i cellorockgruppen jag var med i :)
  • Mirjami
    förlovadflicka skrev 2011-07-07 11:44:32 följande:
    Den är jättefin, brukade spela den jämt på konserter i cellorockgruppen jag var med i :)

Då jag är hårdrockare lyssnade jag runt lite mer på dem. De är grymt bra! Länkat ut lite på fb också :) Så detta tips blev jag väldigt glad för, har inte hört dem innan. The unforgiven var också riiiiktigt fin med dem!

Svar på tråden Nothing else matters