Inlägg från: Novemberbrud06 |Visa alla inlägg
  • Novemberbrud06

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

Hoppas ni har tid för en till som vill gå ner 10 kg till sommaren?

Är det nån vänlig själv som orkar förklara gi-metodens 3 faser för mig? Vad äter ni till frukost, lunch o middag?

Jättebra med en tråd där vi kan stötta varandra!

• Novemberbrud06

Ingen som kan ge en nykomling lite konkreta tips? Ska äta frukost snart vad ska jag äta? Har hört att ägg är bra, kan jag dricka mjölk till? Ska man tänka kött/fågel/fisk + grönsaker? Inget bröd, pasta, ris, potatis? Hur länge ska man äta så?

Ola Lauritzsons bok, vart på nätet kan jag köpa den?

• Novemberbrud06

Nu har jag beställt Lauritzsons bok, hoppas den motsvarar förväntningarna!

Lunchen tror jag gick bra; egengjorda pannbiffar och wookgrönsaker.

• Novemberbrud06

Åhh vad jag är lycklig!! Idag har jag hållt mig borta från allt vad onyttigheter heter!

Jag försöker köra enl gi, och väntar med spänning på att min bok ska komma med posten.

Hoppas jag känner likadant imorgon kväll ;)

• Novemberbrud06

Hej brudar!
    Fick Lauritzsons bok igår, och idag har inlett fas 1. Än så länge känns det bra!
    Men när jag tittade på hans receptförslag såg jag ingen större skillnad på fas 1 och 2? Lite mörkt bröd och typ 1 tillåten frukt i fas 2? Så som jag uppfattade det får man inte äta obegränsat med grönsaker förrän man är i fas 3?

Hur länge har ni kört fas 2? Det är ju max 6 veckor, men jag tror inte att jag orkar så länge...

Det här är en helt underbar tråd när man behöver stöd och råd!! ;)

• Novemberbrud06

tvillingsjäl:

Då hade jag fattat rätt! Vad åt du till frukost, lunch o middag? Till frukost åt jag äggröra på 2 ägg, lite rökt skinka. Till lunch ska jag nu äta 2 små kycklingfileér och keso. Till middag vet jag inte än.
    Men tänkt att kunna äta brieost utan dåligt samvete! Det ska jag nog göra imorgon kväll.

Har du gått ner mycket under fas 1&"?

• Novemberbrud06

Vilka är era bästa GI recept? Främst för fas 1 och 2?

Tar tacksamt emot alla förslag!

• Novemberbrud06

Inda:

Var i Ola Lauritzsons bok står det? Vill ju göra detta rätt, så jag vill gärna läsa om det. Konstigt att jag inte såg det avsnittet i boken?

• Novemberbrud06

Hjälp mig att reda ut det här... (det är nog jag som är lite trögtänkt just nu! )
    Under GI metodens 2 första faser - får jag äta grönsaker?

• Novemberbrud06

Nu börjar jag få lite koll på det här med GI med alla faser...
    Eftersom man får äta grönsaker, är det ok att äta en sallad man köper på pizzeria? Om man inte äter brödet såklart.
    Jag har en favorit sallad som innehåller: isbergssallad, gurka, tomat, lök, skinka, ost, räkor, ägg och avokado. Är det ok med vitlöksdressing till?

Vore ju inte helt fel att lyxa lite i kväll med sallad (det ligger även en bit brieost och väntar i kylen! )

• Novemberbrud06

Ingen som vet om sallad är ok?

• Novemberbrud06

Tack för all hjälp, du är en riktig klippa!
    Men är inte fas 1 bara 2 dagar? Och fas 1 + 2 max 6 veckor?
    Vad brukar du äta för grönsaker till maten?

Visst är det pirrigt att berätta för föräldrarna! ;) Men det är ju en positiv känsla i alla fall.

När ska ni gifta er?
    11 november slår portarna upp för oss!

• Novemberbrud06

skulle ju vara till sweer saint...

• Novemberbrud06

sweet saint såklart (kan visst inte skriva idag ;)

• Novemberbrud06

aug 06:

Har precis läst Ola Lauritzsons bok och där skriver han att fas 1 vara i 2 dagar och fas 1 + 2 i max 6 veckor. Sen verkar det ju inte vara någon större skillnad mellan dessa faser.
    1 frukt och liiite bröd i fas 2.

(fast jag kan ju ha missuppfattat nåt...)

• Novemberbrud06

Det här med GI funkar inte för mig. Efter ca 1 vecka kändes som om hela min kropp var ur balans, mådde illa hela tiden, kändes som om jag skulle kräkar... magen var totalt upp och ner..

Så nu har jag o sambon börjat med viktväktarna igen. Började i går och det känns riktigt bra idag.
    Så hoppas att det är nån annan som kör vv - så kan vi stötta varandra!

• Novemberbrud06

Nu är jag inne på min tredje dag med VV, och det känns otroligt bra!!

Nu kör vi hårt tjejer! ;)

• Novemberbrud06

Jag har redan köpt min klänning, en MS som var lite för liten, men det är ju som tur är korsettliv, så det ska nog ordna ska nog ordna sig.

11 November, Novemberbrud06, Vallentuna

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.